K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2015, 00:09   #1
Tusch
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Tusch er ny på vejen
Skift fra revalidering til SU?

Hej, ny på dette forum. Har et spørgsmål som går mig lidt på sinde. Jeg har pga. en arbejdsskade, fået bevilget en revalidering til en ny uddannelse. Denne uddannelse er jeg godt inde i, men problemet ligger lidt i, at jeg ikke må tjene penge ved siden af revalideringen.
Da jeg har hus og børn, er der en række udgifter hvorpå der ikke kan spares, eller må anden måde ændres i levevejen, og jeg må bare konstatere at revalideringsydelsen ikke slår til.

Hvis jeg valgte at gå på SU ville jeg få udbetalt en smule mindre, til gengæld ville dette opvejes i form af fri institutionsplads til børnene osv.

Fordelen ved SU gør så, at det bliver tilladt at tjene penge ved siden af (kassedame i fakta eller lignende), altså et helt almindeligt studiejob.

MEN (og nu til det egentlige spørgsmål ). Hvad med arbejdsskadestyrelsen? Jeg har en sag i gang omkring mengrad og erhvervsevnetab... Kan de ligepludselig finde ud af det, hvis man skifter fra revalidering til SU?

På forhånd tak.
Tusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 00:41   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du kan klare et fuldtidsstudie plus job ved siden af, tænker jeg at det tyder på at dit erhvervsevnetab osv i hvert fald ikke går på nedsat tid. Men at det kommer til at handle om den indtjening du ville have kunnet have i dit tidligere job contra forventet indtjening på sigt indenfor din nye uddannelse..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 01:09   #3
Tusch
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Tusch er ny på vejen
Jeg er ikke interesseret i at opnå noget, der skal ende ud i noget nedsat tid. Jeg tager netop denne uddannelse for at kunne forsørge mig selv fuldt ud, når jeg er færdig. Det med erhvervsevnetabet går udelukkende ud på, at få en midlertidig afgørelse, således at jeg kan opnå min tidligere løn. Vi kender allesammen ASK og deres sagsbehandlingstider, så det ender vel med at jeg har taget uddannelsen inden de har truffet en afgørelse.
Tusch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 08:01   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du vil blive straffet økonomisk ifht erhvervstabs erstatningen ved frasige revalideringen og tage SU.

Du vil selvforskyldt få mindre i SU end revalideringen og det vil modparten i din arbedsskadesag ikke skulle betale for.

Hvis du arbejder og får su vil din erstaning igen blive mindre fordi den så vil blive udregnet fra su+ løn

Ask vil finde ud af at du frasiger din revalideringen, da de vil bede om din journal på jobcenteret.

Jeg ville starte med at kontakte ask, min jurist klagede sidst i december over deres sagsbehandlingstid og vi fik det svar tilbge at " de sager hvor folk ingen erstatning har fået, er pga den lange sagsbehandlingstid prioriteret lige nu"
Og da jeg får midlertidig løbende erstatning var min sag ikke priotiteret lige nu.

Ring og forklar dem at du er i fare for ikke at kunne gennemføre din revalidering, hvis ikke de snart kommer med en afgørelse. Jeg kender en for hvem sagen så blev afsluttet hurtig efter en telefonsamtale
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 13:26   #5
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tusch Se meddelelser
Hej, ny på dette forum. Har et spørgsmål som går mig lidt på sinde. Jeg har pga. en arbejdsskade, fået bevilget en revalidering til en ny uddannelse. Denne uddannelse er jeg godt inde i, men problemet ligger lidt i, at jeg ikke må tjene penge ved siden af revalideringen....................
Det er ikke rigtigt.

§ 57. Revalidenden må ikke have andet arbejde, når jobplanen gennemføres. Kommunen kan dog tillade andet arbejde i begrænset omfang, hvis arbejdet kan forenes med jobplanen.

§ 58. Kommunen nedsætter revalideringsydelsen med indtægter fra andet arbejde, dog kun hvis disse overstiger 12.000 kr. pr. år.
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=165684#Kap6
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 23:39   #6
Balou
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Balou er ny på vejen
Forventes der at være et erhvervsevnetab som følge af arbejdsskadesagen? Har du undersøgt om der er grundlag for løbende udbetaling for tab af erhvervsevne under din revalidering?
Balou er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension