K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2010, 09:15   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK Hanne, fordi du er til

Sætter lige linket ind til hendes egen hjemmeside: http://www.hannereintoft.dk/html/foredrag.html

-så er der jo en mulighed for at takke hende, denne vej rundt ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 10:59   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Enhver operation....

....indebærer en risiko, der er altid den risiko at man ikke vågner af narkosen, risikoen er uendeligt lille, men den er der, det vil sige at selv om risikoen er uendeligt lille så er det som at spille russisk roulette hver gang man er under narkose. Det er at gamble med livet som indsats. Derfor kan ingen, ingen overhovedet, tvinge andre til en operation. Beslutningen om at lade sig operere må altid ligge 100% hos den der får tilbudt operation. Og hvis egen læge fraråder operation, så er det en skandale at kommunen "forlanger" at en klient skal lade sig operere, og det skal man nægte også selvom det måske ender med klagesager og ankestyrelse. Det ville endda være fint hvis der kom en afgørelse fra ankestyrelsen der fastslog at en kommune ikke kan forlange en operation. Det er en indgriben i menneskerettighederne.

HVor er Hanne Reintoft dog bare dejlig, og hvor er hun god til at sætte ord på, uden at lægge fingrene imellem. Hvor ville jeg ønske at danskerne fik noget af den solidaritetsfølelse man havde i 70erne og 80erne tilbage.

Hanne Reintoft, jeg bøjer mig i støvet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 13:05   #13
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Desværre og desværre ligner historierne i din kronik Hanne, meget om min egen sagsbehandling i systemet. Hvis du ikke makker rat, ta` vi dine penge = starthjælp, osv osv blev jeg gentagen gange truede med. efter et job hvor jeg blev landtidssygemeldt efter en daglig dag på job, med grov chikane, vanærer, mobning og bla bla af tidligere arbejdsgiv...(Skriger folk ind i ansigtet)
Hvis du ikke har stress, så får du stress, du bliver syg - jeg blev syg
Hvordan kunne "han" dog tillade sig at klager over kommunens flotte fyrtårn og flagskib, Johannes Larsen museet, Kerteminde med deres chikane og vanærer af deres medarbejdere.
Jeg skulle disciplineres mente systemet og deres lægekonsulent, som i øvrigt er blacklistet af sundhedsmyndighederne, se tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=9430

Bla-bla
http://www.voksenmobningnejtak.dk
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 13:32   #14
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hanne Reintoft må man altså beundre, et livs kompromisløs kamp for de svage i samfundet... and still going strong...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2010, 14:31   #15
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kommer lige til at give endnu et besyv med.
For for et stykke tid siden fandt jeg en bog på en genbrugsbutik, som hun skrev i 1980.

Den er oz fantastisk, bare det sørgelige, at det står meget og endnu værre til i dag, end da hun skrev den....
Kan ikke lade være med at sætte et citat ind, for jeg synes, at det er en slags kærlighedserklæring til alle dem, der har lidt og lider så meget af magt, kontrol og spareiver...

* Men hvorfor er det enkle så svært og hvorfor er det så svært at være socialarbejder i dagens Danmark.
Det er svært, fordi funktionen er en politisk uriaspost, idet socialarbejderne kommer til at udtrykke de samfundsmæssige modsigelser og bliver bølgebrydere for sikring af den politiske stabilitet.
Og dog kan det forekomme enkelt, fordi Danmarks store B-hold indeholder så megen menneskelig værdighed, tålmodighed og menneskelighed.
Lad derfor dette slutte med en uforbeholden kærlighedserklæring til B-holdet*

TAK - og selvom håbet svinder, så er det forunderligt at vide, at nogle som Hanne stadig taler, står op for os og virkelig kan sætte ord på vores situation.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 13:53   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Hanne Reintoft og Inger Støjberg - beskæftigelsesministeren - talte om kronikken i DR2.

Jeg kan virkelig anbefale, at I ser udsendelsen.

Læg mærke til, hvordan pulsen hamrer løs på Støjberg på halsen.

Hanne fik Inger til at blive tavs. Interessant, men så satte Inger båndoptageren til med den svada, hun har lært udenad fra læremesteren Hjort.

Klik på den 19. januar 2010, klokken 22.30.

God fornøjelse.

http://www.dr.dk/DR2/Deadline2230

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 14:15   #17
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Konen(Læs=Støjberg) er jo fuldstændig ude af trit med virkeligheden! Hun taler om at folk med ondt i ryggen ikke skal ligge på sofaen, og nægter kategorisk at der overhovedet er et problem med de alvorligt syge. "En terminalpatient går jo direkte på pension" som hun så smukt ytre. Det er jo en løgn af format, som Hanne Reintoft jo kunne bevidne.

Men næh nej - her går det godt og ingen lider sandelig da under regeringens vidunderlige politik, som tager udgangspunkt i det enkelte menneske, og giver dem det "kærlige" spark de har brug for.

Jo jo - sparket er rigtig nok, men kærligheden skorter det sandelig på. Her sparker man nemlig lystigt til dem der allerede ligger ned.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 19:20   #18
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
Thumbs down

Så også udsendelsen i aftes, blev så vred, enten spiller hun uvidende hende Støjberg eller også er hun simpelthen bare for dum og aner intet om virkeligheden.

Talte med min datter til morgen,hun havde også set udsendelsen og var fløjet til tasterne for at skrive til Støjberg, er nu spændt på om hun svarer... min datter arbejder hos et konsulentfirma (anden aktør) og ved lige præcis også hvordan virkeligheden er for syge mennesker i dagens Danmark.

Kæmpe til Hanne Reintoft for dit store engagement og vedholdenhed, håber du holder mange år endnu, vi kan ikke undvære dig. kh Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2010, 19:54   #19
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
En ting jeg ikke forstår, det er, HVORFOR taler beskæftigelsesministeren - uanset hvem det er - altid om folk skal hurtigt tilbage til arbejdspladsen når de er syge?! Det er ALTID det *biiiip* argument de bruger

Det er sgu da ikke alle syge der er i arbejde !!!!

Mange er syge pga dårligt arbejdsmiljø, så gu vil de da ej tilbage på den arbejdsplads! Jeg ville i hvert fald ikke tilbage på min arbejdsplads da jeg gik ned med flaget i foråret 2005. Og jeg havde endda været gået ned med stress og depression på den arbejdsplads i foråret 2003!

De må vel for pokker da vide, at mange af dem som er syge er folk som er blevet FYRET fordi de har været for syge til at komme tilbage og som sidder i klemme i systemet.

Mange er ARBEJDSLØSE der bliver syge pga. det stress og pres de bliver udsat for af Jobcentrene fordi reglerne er blevet strammet. Det gælder både folk på kontanthjælp og på dagpenge.

Det her indslag beviser endnu engang, at det for regeringen KUN handler om at få folk til at yde... "vi ser på folks ressourcer"... ja... de ressourcer der passer ind i systemets kram!

Åhhh hvor jeg er rasende over sådan en arrogant *biiip* som Inger Støjberg.

Men hvor jeg dog tager hatten af for Hanne Reintoft... hvor er hun saglig, rolig og dejlig sympatisk, hvor imod Inger Støjberg virkelig er dybt ubehagelig og beviser endnu en gang hvor uduelig hun er.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 00:13   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Konen....

....er et alt for kærligt ord til den k..lling. Hun kan sin lektie, og svarer på hvert eneste spørgsmål med samme retorik.

Tak og gud ske lov for mennesker som Hanne Reintoft.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et interessant dokument Ragdoll Alt det andet 3 17-06-2011 09:25
Interessant artikel tigerbia Det er da strengt ! 2 17-03-2011 23:25
En kronik fra en garvet socialrådgiver. Stella Dit og Dat 6 30-12-2007 18:19
Kronik om bl.a. fleksjob zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 14-11-2007 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension