K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2010, 13:10   #11
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Hmmmm min gamle morfar sagde altid, at titler hænger man jo på idioter,,

så mon ikke der nok skal findes en titel til en 5-700000.-

som der er en eller anden der gerne vil bryste sig med.

navnet bliver i givet fald en ......

næ næ næ .. stop nu lige engang ... dette kan der drives meget mere suppe ud af , der skal naturligvis nedsættes et panel til oprettelse af .... ja netop afvisning. af arbejdstalssløringsmekanismer opstået ved af kommuner, fejlplacerede arbejdstalsregistreringsmekanismer........

mvh eders ace dk (vis hoved nu ligger splattet ud over keyboardet)..
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 21:00   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SUK, ja, det blir godt nok noget af en øhhh...titel den!

Tak for indsatsen, ace
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 01:29   #13
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Ja jeg har fået sådan et brev fra Svendborg Kommune.... men jeg er altså førtidspensonist, så jeg kan og vil ikke bruge mine sidste recurser på at få 5 kr i timen.

ved virkelig ik hvad de tænker på..!
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 09:44   #14
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det er blot (ved godt det lydere lettere end det er)... og sige FRA 1 gang for alle.

men er det en kommunes politik, at alle f.t.per skal have dette formidable tilbud, så er det blot om, og med det samme bede sig fritaget, for yderlige henvendelser, da du nu også begynder og føle at du skal have moralske, kvababelser, p.g.a du ikke lige er fit for 4 timers job om ugen.

de har jo fra start allerede undersøgt (enda meget grundigt) om du overhovedet var berettiget til en f.t.p.

og nu om dage, da er det jo ikke nok og drikke 8 guldtuborg, og nappe 4 stesoer.....

det var dengang i 80erne at kommunerne ikke kunne få folk hurtigt nok ud af systemet.

idag er det folk der har været afprøvet i hoved og en anden legemsdel, om der dog ikke bare lige kunne vrides timer ud af "emnet" så det var rentabelt for en arbejdsgiver...

dette var eders ace dk ydmyge mening.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 10:24   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det næste med en ny reform bliver tortur.
de skal finde ud af om man nu ikke snyder sig til pension.

det er snart blevet så svært at få pension at man burde få en medalje hvis man kan snyde sig til pension.
ellers også er man virkelig psykisk syg, hvis man vil udsætte sig selv for dette kommune/læge system.
for at opnå en så lille økonomisk gevist, som man dårligt kan leve af uden tilskud i form af boligsikring og andre almisser.

synes det komplet sindssyg system. hvor alle kun mistænker en.
det skulle de nok kigge på først

det var lige min ydmyge mening
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 21:20   #16
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af saftbyen Se meddelelser
Ja jeg har fået sådan et brev fra Svendborg Kommune.... men jeg er altså førtidspensonist, så jeg kan og vil ikke bruge mine sidste recurser på at få 5 kr i timen.

ved virkelig ik hvad de tænker på..!

Har du nogen mulighed for at kopiere indholdet af brevet, så vi andre kan se (læse) hvad de skriver?

Det lyder jo fuldstændig forrykt hvis førtidspensionister skulle arbejde for 5 kr. i timen ...
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 22:06   #17
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
men er det en kommunes politik, at alle f.t.per skal have dette formidable tilbud, .

Oprindelig er det ikke kommunernes politik, men et initiativ fra Arbejdsmarkedsstyrelsen, hvor 16 kommuner er blevet udvalgt til at deltage i. Ligeledes er det en del af regeringens handicapstrategi fra 2009.

Det hele kan læses her:
http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt...med%20job.aspx
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 22:11   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, se det m lønnen, det er jo så en hel anden historie -eller hva

Altså, jeg forudsætter at HVIS jeg på nogen måde KUNNE arbejde jamen, så skal lønnen jo også være derefter.

Da jeg stoppede i mit fag var timelønnen knapt 200kr(suuk, godt nok mange år siden!) -men dét er da det MINDSTE jeg MÅSKE ville OVERVEJE at ødelægge de sidste resourcer på!

Hm, ja og så FORVENTER jeg da også at man stille op med HELE lovgivningen parat oveni min OVERENSKOMSTMÆSSIGE løn(har aldrig været og vil aldrig blive "skruebrækker"):
Ledsager
Taxa
Ekstra hjemmehjælp
Betaling for fys og kiropraktorbesøg

-og hva har vi her

Intentionerne kan være gode nok men det ER jo ikke sådan at virkeligheden ser ud for langt de fleste af os -vel
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 12-05-2010 kl. 22:14.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 22:59   #19
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Da jeg stoppede i mit fag var timelønnen knapt 200kr(suuk, godt nok mange år siden!) -men dét er da det MINDSTE jeg MÅSKE ville OVERVEJE at ødelægge de sidste resourcer på!

Hm, ja og så FORVENTER jeg da også at man stille op med HELE lovgivningen parat oveni min OVERENSKOMSTMÆSSIGE løn(har aldrig været og vil aldrig blive "skruebrækker"):
Ledsager
Taxa
Ekstra hjemmehjælp
Betaling for fys og kiropraktorbesøg

Som der står, er det et frivilligt tilbud og ikke en tvang.

Så hvis du er så dårlig, at du har brug for ledsager, taxa, ekstra hjemmehjælp og betaling for fys og kiropraktorbesøg, så er tilbudet jo slet ikke relevant for dig.

Der er flere tråde hér på K10 hvor førtidspensionister spørger om de må arbejde ved siden af pensionen. Det må betyde, at de mener de har lidt resterhvervsevne, og så er det da - for mig at se - et fint tilbud at få.

Det var netop derfor jeg startede tråden, efter jeg havde modtaget nyhedsbrevet fra Beskæftigelsesministeriet.

Spørgsmålet er så det med timelønnen på 5 kr. ??, men det håber jeg Saftbyen vil hjælpe med at opklare.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 23:04   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, migselv, vi er jo egentlig ikke uenige -for jeg syns også intentionerne med forslaget KAN være ok
Har man brug for at komme ud blandt andre samtidig med at man tjener den OVERENSTKOMSTMÆSSIGE løn, der vitterlig batter på kontoen, ja, så kan jeg da heller ikke se noget forkert i det -blot må det jo være op til det enkelte menneske OM man har og vil bruge resourcerne sådan.

Som du selv sir, det skal være et TILBUD og ikke TVANG!

-meeeen beklageligvis er det jo stadig sådan, for manges vedkommende, ja, da blir de straffet økonomisk både på den ene og anden måde -og dét syns jeg(heller) ikke er ok!

Der er IKKE tvivl om at man som gift, blir straffet økonomisk, hvis du har en indtjening foruden din ftp, (men det har du jo nok læst en del om herinde allerede.)
såååå, regner man det ud, ja, så blir timelønnen tilsvarende det lavere: nærmest ingenting!
-samt som andre også sir, man risikerer at miste tilskud til diverse ting!

Dét ved jeg nu godt nok ikke om jeg vil bruge mine sidste resourcer på!

Tja, om jeg er så dårlig, tjaaa, véd da bare at jeg er rimelig i udu, skønt på den gamle ordning!
-og skal da lige hilse og sige, at det er ikke let at få kommunen til at overveje om jeg ER blevet dårligere igennem snart 10år, suk! -det sir både min krop, men også mine læger mig.
(men det er jo en anden historie )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 12-05-2010 kl. 23:13.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må førtidspensionister have et job ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 09-08-2012 23:40
Boligstøtte til førtidspensionister Klund Dit og Dat 20 17-09-2011 16:24
Nye tider for førtidspensionister m.fl. @PerChr Politik og Samfund 17 25-07-2008 18:49
job til førtidspensionister carlos2 Hvordan forløb det da du søgte fleks? 1 01-07-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension