K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2009, 21:52   #1
Medeia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Medeia er ny på vejen
Kan I finde et fleksjob?

Hej.

Jeg er ny herinde.

Jeg tænkte, at det var det rigtige sted, at spørge om andre oplever, at det kan været meget svært at finde et fleksjob?

Har uvildigt været ledig på fleksjob-markedet i en lang periode, da jeg simpelthen ikke synes, at udbuddet af fleksjob er særlig stort, hvilket desværre har gjort det svært for mig at finde et arbejde.

Hvordan oplever i det?

Kom gerne med gode råd - har måske overset noget.

VH

En søgende fleksjobber
Medeia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 22:48   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jaeh..jeg har søgt mere end 200 job ( også uopfordrede) Har været på 2 Privat Aktør ( latterlige kurser) og skal nu starte på endnu et Privat Aktør kursus!!

Så ja, det er svært at få et job, self lykkes det for nogen, men jeg føler mig bare mere og mere presset psykisk.

Håber det vil lykkes for dig, selv har jeg sq ikke mange forhåbninger, og slet ikke i denne tid, med krise o.s.v.

helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 23:38   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er vist....

....mere normalt end ikke normalt, ikke at kunne finde et flexjob. Selvom denne vidunderlige ide og lov skulle give dem der har behov for det en mulighed for at skære ned for arbejdstiden, og alligevel beholde en indtægt og en tilknytning til arbejdsmarkedet, kan vi vist godt erklære projektet for en død sild, en kæmpe fallit.

Der er flere, mange flere flexjobbere uden arbejde, end der er flexjobbere med arbejde.

Så du må endelig ikke føle at du har nogen skyld i det. Politikerne har skylden.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 23:58   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej.
Jeg har et flexjob på hånden, men ikke nogen flexbevilling. Sådan kan der også gå.

Håber at have en flexbivilling inden jul. Den er forhåbentligt på vej gennem systemet.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 02:55   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Har været på 2 Privat Aktør latterlige kurser og de ville forlænge det men slap heldigvis for det søger flexjob med lys og lygte men det er ikke elt at finde noget som det er ligept sagsbehandler de private aktøre siger der er arbejde jaja sikkert de skulle bare selv prøve at søge flexjob så ville de se det ikke er så let som de render og troer det er . jeg er ved at være træt af deres total latterlige kursus lær at søge job på jobnet osv lær at skrive ansøgninger osv osv osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 06:13   #6
mijanse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
mijanse er ny på vejen
jeg har flexjob og fik det 4 måneder efter j var visiteret. jeg tror jeg har og havde rimeligt nemt ved at finde et flexjob da jeg stadig kan arbejde inden for mit fag og derfor kan bruge min uddannelse. men der er sikkert mange flexjobbere der ikke kan bruge deres uddannelse eller gamle erhvervserfaring og så er det svært.

det kræver store holdnings ændringer i samfundet og mere info om hvad flexjob er før der kommer flere jobs og kommunerne burde være meget bedre til selv at oprette flex stillinger
mijanse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 07:36   #7
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Jeg er også selv rimelig ny flexer, der leder efter job og synes det er svært at finde noget.
Der burde gøres noget for at gøre det nemmere, så som feks. en side der informerer om virksomhedernes fordele ved at ansætte en flexer, og hvor alle flexjob opslås.
Samtidig burde mulighederne for uddannelse, så man kan få et job forbedres.
De obligatoriske jobsøgningskurser bør afkortes og kun tilbydes dem der har behov for det.
Praktik som ren aktivering bør ændres således at der kommer et job ud af det.
Frivilligt ulønnet arbejde bør anerkendes som beskæftigelse.

Ja det er så bare min holdning, men der bør virkelig gøres noget for som det er nu lægges der bare mere og mere pres på flexeren der i forvejen er syg og sårbar.
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 08:30   #8
mich
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
mich er ny på vejen
virksomhedernes fordele ved at ansætte en flexer

Go ide.
Hvis nogen er rigtig dygtig, herinde. Kunne de måske få bygget en ansøgningsskabalon, som kan bruges ved ansøgninger ( specielt de uopfordrede).
Mange virksomheder aner jo ikke, muligheder
/fordele, der kan være ved at ansætte en flexer.
Og jeg er ikke dygtig nok til at fortælle om det.

mvh. mich
mich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 11:31   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også der er mange arbejdsgivere der véd hvad fleksere ér, men som ikke orker alt bøvlet med skånebehov, og medarbejdere der kan lægge sig syge, sidder med smerter og udsender negative vipes osv. Samtidig er kommunerne kendt for at være dårlige betalere. Så de aller fleste arbejdsgiver vil nok hellere satse på rask arbejdskraft, og samtidig undgå kollegiale problemstillinger (læs: uvidenhed og misundelse!).

Og så er det jo også almindeligt kendt, at fleksjobbere ville have fået førtidspension med samme sag, på de gamle pensionsregler. Alt i alt ikke noget der appellerer til en arbejdsgiver som udelukkende skal have hjulene til at dreje stabilt.

Fleksere er skabt for at stoppe hullet i sikkerhedsnettet, spare på budgettet og signalere at der er tjek på siatuationen.
Samtidig kan de købes og sælges og skaffe penge i de slunkne kasser....

Med andre ord, en flekser er et produkt af ren kassetænkning.
Kun et fåtal får et job! Og det fåtal bliver brugt som gulerod for at få andre til at føle ordningen attraktiv.....

Og rigtig mange fleksere ender alligevel på førtidspension, da de under forløbet og sagsbehandlingen bliver skrup hamrende frustrerede og varigt syge af den dårlige behandling.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 11:44   #10
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Hejsan.
Mener jeg har læst ell. hørt, at det er jobcentret, der har "PLIGT TIL" at anvise dig et arbejde. -Mere det, at du som menneske ikke føler dig presset. Det er jo ikke de jobs, der hænger flest af på træerne. Hvis du har nogle ønsker/drømme, om noget du kunne tænke dig at prøve af, sig det til din sagsbehandler. Selvfølgelig skal man også gøre en´egen indsats, men det er "DEM", der har pligten.
Solsikken
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at finde egnede fleksjob? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 5 24-02-2013 23:47
Når kommunen ikke kan finde et fleksjob sporup Spørgsmål ang fleksjob 6 25-07-2011 10:18
Skal job konsulent hjælpe med at finde et fleksjob? mimse Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 19-09-2010 10:15
Kan kontanthjælp stoppes, fordi man ikke har været i stand til at finde et fleksjob? Cordulla Dit og Dat 5 06-09-2010 14:02
fleksjob, hvad hvis jeg ikke selv kan finde et? helle4 Spørgsmål ang fleksjob 25 12-09-2007 23:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension