K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2009, 12:59   #11
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Tak for jeres svar - det er nu som om der er nogle brikker der falder lidt på plads, selv om jeg HAR opgivet det hele.

Ved ikke om jeg har drømt det, men mener at kunne huske at lokalbedøvelse ikke var en mulighed - måske på grund af operationstypen.

Med hensyn til hvor meget kommunen får refunderet fra staten til min "løn" (læs : almisse), kan det ikke være meget eller rettere er det lig nul !
Har gået på ledighedsydels lææææææææææænge. Til marts/april er det 3 år siden jeg blev opsagt fra mit fleksjob. De vel kun tilskud i 18 mdr.
Det første år af de 3 år skete der ingenting. Blev så henvist til anden aktør Ramsdal. Selv om det var søde mennesker, nåede jeg ikke længere i den periode på 7-8 mdr. jeg var der.
Blev så sygemeldt i 2 mdr. for at blive opereret i skulderen og få denne genoptrænet.
Skulle tilbage til Ramsdal, men da jeg spurgte hvad jeg skulle bruge dette til blev jeg overført til Marselisborg. Min kontaktperson her er om muligt et endnu mere behageligt menneske (som kan gennemskue hvor svært jeg har det psykisk). Han har nu forsøgt i snart 6 mdr. at finde en arbejdsprøvning - uden held.
Hvert sted der søges siges der : manglende arbejdsopgaver, manglende plads og de ærlige siger : det er for stor en mundfuld med alle de skånehensyn.

Skånehensyn :
  1. har astma/KOL med en lungefunktion på 30-35% (har aldrig røget). Den dårlige lungefunktion gør at jeg ofte har kraftige hosteanfald som giver ondt i ryggen, bøjede ribben og øget træthed.
  2. har sherurman ryg - døjer ofte med smerter
  3. har migræne - ikke så tit når jeg går hjemme men 1-2 gange pr. måned når jeg er i arbejde
  4. har psykisk ubalance - som tiltog væsentligt grundet dårlig arbejdsmiljø og er slet ikke blevet bedre ved at blive jagtet rundt i systemet. Sidstnævnte er grunden til at jeg må forblive på lykkepiller (som ikke hjælper nok)
  5. har tinitus og høreapparater - tinitus er blevet værre grundet stresset omkring min situation, og træthed kan øge det yderligere. Er glad for høreapparaterne, men der er stadig stemmeniveauer jeg har svært ved at høre.
  6. har en tennisalbue i højre arm - er højrehåndet
  7. har nedsat bevægelighed i venstre arm - der skal ikke meget til før den gør ondt, selv på trods af operationen
  8. har nedsat bevægelighed i højre arm - der skal ikke meget til før den gør ondt. Venter på at komme til speciallæge.
  9. har ondt i venstre knæ - lægen tror det er gigt p.gr.a. af symtomerne og da begge mine forældre har døjet med dette. Har svært ved at gå ret langt før det gør ondt, og drej i knæ og ben er det værste, så trapper er nærmest helt bandlyst
Har måttet tillægge yderligere medicin, herunder at jeg nu får daglig mavemedicin i stedet for en kort kur hvert andet år. Siden nytår har jeg været på 4 penicillinkure á 10 dages varighed (måske er det stress faktoren der gør det). Er oppe på højeste dosis af stærk medicin for lungerne, hvis jeg da ikke lige skal have Prednison og/eller ilt konstant.

Som "tillægsgevinst" til det dårlige arbejdsmiljø og kommunens køren rundt i manegen er jeg psykisk meget ude af balance, har svært ved at koncentrere mig længere tid ad gangen : læser ikke bøger mere, er ikke kreativ med håndarbejde, sover meget og ser alle de genudsendelser som har været vist et utal af gange og som jeg ellers aldrig har set.

Ved ikke hvor i får gnisten fra, men jeg orker ikke at kæmpe mere.

Sidst redigeret af hobby4me; 15-11-2009 kl. 13:04.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 13:23   #12
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Er du ikke medlem af en fagforening.??

For jeg tror du har brug for at få nogle til at støtte dig i din sag.
Har selv lige fået HK til at gå ind i min sag, da jeg røg i uføre med jobcenteret.

Hvor jeg også har måtte trække på Merklin som også er at finde herinde, hvilket gjorde at jeg fik lidt mere ro på det hele.!!
Det var faktisk helt rart at være den som skulle have lidt hjælp.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 15:19   #13
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
jsn - det er jeg ked af for dig, men rart at du alligevel har fået hjælp.

Fagforening !
Jo, jeg er i en sådan men hun sidder bare og tager notater. Blander sig overhovedet ikke.
Der hvor jeg boede før havde jeg 2 dejlige personer som kæmpede på skift imod overmagten - uden held.

Lægen sagde til mig "tror du jeg har en knap jeg kan trykke på og så vupti - kører det på skinner".
Må indrømme at jeg føler mig total alene omkring min situation (lige bortset fra min kontaktperson hos Marselisborg men hen skal varetage sit job).
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 20:28   #14
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hejsa jeg har lige fået konstateret KOL....jeg var under narkose i marts sidste år og der havde jeg også vejrtrækningsproblemer og var derfor meget skeptisk over for narkose..men de fortalte mig der ingen problemer var i det da den maskine de tilkobler giver det man har brug for uanset.....ved ik om det hjælper ville bare fortælle*SS*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 eller ej ? + det løse ;-) jyttep57 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 25-10-2012 07:04
Psykiatere skal ikke løse alle problemer Webmaster K10 Nyheder 0 01-03-2012 23:20
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Operation X på tv2 Ricky M. Politik og Samfund 31 01-12-2011 09:04
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension