K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2010, 10:48   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Til fys. i arbejdsprøvning

Hej med jer

Jeg er i arbejdsprøvning, egentlig med henblik på arbejdspladsfastholdelse, da kommunen forventer, at jeg kan komme op på 37 timer, hvilket forventes i 10 af de 13 uger i arbejdsprøvningen. Jeg har tidligere været delvist sygemeldt og de sidste 5 måneder fuldt sygemeldt. Selvom min læge, en overlæge fra sygehuset og jeg selv ikke mener det er realistisk, vil kommunen ikke høre tale om, at det ikke skulle være muligt for mig at komme op på fuld tid. Jeg er i den situation, at jeg hver 14. dag går til fys., og dette er kl. 13.45, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre med fremtidige tider, da jeg ikke må planlægge noget indenfor arbejdstid, og kommunen er ikke til at snakke med på dette punkt, men der er to problemer i dette - dels at hvis jeg får en sen tid hos fys., så er der mange i bussen på vej hjem, fordi det er så sent, og så skal jeg stå op 45 min i bus, hvilket jeg ikke kan, men jeg kan jo heller ikke planlægge en tidligere tid, da jeg jo i princippet skal være på arbejde til 15.30 - hvad er jeres erfaringen med dette?
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2010, 11:07   #2
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Prøv at få det på skrift af kommunen, at du IKKE må gå til fys på dette tidspunkt som du gør!! Det mener jeg ikke at de kan nægte dig, da det er det samme som at afbryde et behandlingsforløb.

Da det blev drøftet om hvorvidt jeg skulle i arbejdsprøvning (2 - 3 timer om dagen pga skånehensyn), spurgte jeg direkte om hvorvidt jeg skulle afbryde min genoptræning og behandling de 3 ugentlige dage i perioden jeg skulle i arbejdprøvning, da jeg ikke vil kunne holde til begge dele. Jeg lod spørgsmålet være åbent til jobcentret, således at det var dem der skulle tage stilling til dette, og ikke mig selv. Den behandling/træning jeg laver skal jeg lave resten af min tid, og bør således ikke afbrydes pga. en arbejdsprøvning, da dette jo ikke giver et reelt billede.

Prøv og gæt om kommunen tog stilling?? nix - Men resultatet er nu 1½ år efter, at kommunen vil indstille mig til pension uden arbejdsprøvning, idet denne ikke har kunnet gennemføres pga for mange skånehensyn.

Det med at du ikke kan stå op i bussen må da komme under skånehensyn, og det må du få skrevet ind i din profil. Kan du evt. få en udtalelse fra din fys omkring din fysik. Når du så har været til fys, kræver det så ikke, at du skal tage den med ro resten af dagen?? Når du ikke kan stå op så lang tid, kan du så gå til og fra bus? Kan du holde til at købe ind? husk at få det hele med. Det er hele dig det drejer sig om, ikke kun del del der skal udføre et arbejde.

Har du din egen læge med dig? Få gerne en udtalelse fra såvel din læge som din fys (her plejer de gerne at ville skrive en statusrapport). Giv dette til kommunen.

Du skriver, at de vil have dig op på 37 timer. Hvad føler du selv? Husk at skrive dagbog, både over hvordan du har det på arbejde samt når du kommer hjem og i weekends. Det duer jo ikke, at du skal være sengeliggende resten af tiden, blot for at kunne gå på arbejde, så er det ned i tid. Husk der er kun dig selv til at passe på dig. Vær ærlig overfor dig selv og din krop.

herfra.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 10:42   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan IKKE nægte din træning.
Få det skriftlig i givet fald.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 11:34   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså én ting er hvad kommunen siger du skal, og en anden ting er, hvad du reelt kan!!!
De to ting har ikke en bjælde til fælles.

De kan jo ikke plukket håret af en skaldet.

Jeg ville i dit tilfælde skrive til sagsbehandleren, noget a la dette..

Kære XXXXX

Jeg vil hermed gerne have på skrift med henvisning til love og paragraffer, der fortæller at jeg skal afbryde mit behandlingsforløb der er af stor betydning for min fremtidige indsats på arbejdsmarked, til fordel for en arbejdsprøvning der i forvejen føles tvivlsom, da jeg dagligt er plaget af smerter af sådan et omfang, at min hverdag synes fortvivlende.
Endvidere finder jeg det foruroligende, at i ignorerer de lægelige udtalelser i sagen som netop påpeger, at 37 timer på nuværende tidspunkt er urealistisk.

Mvh
XXXXXXX

Skriv feks noget i den stil.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2010, 11:39   #5
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar - det er rigtig dejligt med et sted som dette. Og jeg vil straks gå til kamp mod kommunen og deres modvilje mod mig.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension