K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-08-2011, 20:22   #1
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Lægekonsulentens erklæring

Jeg er kommet noget i klemme i systemet. Lægekonsulent Vibeke Manniche mener jeg er egnet til et flexjob. Jeg blev sygemeldt fra mit flexjob i januar i år, da jeg desværre ikke kan holde til det mere. Og vil nu søge pension. I den forbindelse har kommunen bedt lægekonsulenten vurdere mine lægepapirer. Hun mener jeg sagtens kan klare et flexjob med skånehensyn (Hvad jeg også havde i det flexjob jeg havde) Min egen læge vurderer at pension er den eneste løsning, og en arbejdsvurdering siger jeg kan klare et kvarter af gangen, tre gange daglig. Men kommunen ser kun på lægekonsulentens vurdering.
Er der nogen herinde der ved om man kan forlange/bede om en vurdering af en anden lægekonsulent?
Lige nu slås jeg med kommunen om ikke at få stoppet mine sygedagpenge, og skal så have søgt pension. Men sagsbehandleren siger jeg lige så godt kan opgive at søge pension da jeg helt klart vil få afslag. Jeg vil nu alligevel søge.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 20:29   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan godt søge, men du får afslag som din sagsbehandler siger
men du kan anke
er hun virkelig også der, hun er ellers i Frederikssund
men det hun skrev i min sag er helt ok, men der sidder hun også på det sociale område
men lade nu være med at søge en §17, før dine sygedagpenge er stoppet

Nej du kan ikke bede om en anden vurdering

men du må vel have fået noget mere læge dokumentation det sidste halve år
som kan dokumentere at dit heldbred er blevet dårligere end det du blev tilkendt flex på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 20:47   #3
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Jeg har jo statuserklæring fra min egen læge, hvor hun skriver jeg ikke er egnet til at have et job, og foreslår pension (det ved jeg godt hun egentlig ikke må) og jeg har papir på jeg kan arbejde tre gange et kvarter om dagen. Men det ser kommunen helt bort fra. De tager kun udgangspunkt i lægekonsulentes erklæring
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 21:07   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1 din egen læge må ikke skrive pension, det burde de alså snart vide efterhånden
2 ens egen læge tæller desværre ikke rigtig i dette system
3 hvad skriver dine speciallæger omkring din sygdom
4 Er der fuld lægedokumentation der gør du kun kan arbejde tre gange et kvater

jeg kan nemlig ikke selv arbejde mere end en halv time om dagen
men er kommet på bosted fordi jeg ikke engang kan klare en almindelig hverdag.
netop pågrund af Vibeke Manniche vurdering

så du må så også have det svært uden et arbejde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 21:19   #5
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Jeg er undersøgt af reumatolog, og scannet, og de siger det er kroniske smerter. Det har jeg dog en smule svært ved at forstå da nogle af mine led hæver kraftigt i perioder. Min egen læge siger det er en ledlidelse der igen er en følgevirkning af min mangeårige diabetes. Den "diagnose" er stillet flere gange i løbet af de sidste ca 6 år. Men da den ikke kan "måles og vejes" vil kommunen ikke godtage den. Jeg har gennem de sidste snart fire år fået det værre og værre, og har flere gange bedt om at blive sat ned i tid på mit flexjob. Det lykkedes først at blive sidste år i en helt anden forbindelse (jeg fik en virus på balancenerven). Til sidst var jeg i arbejde 12,5 timer om ugen, som jo er minimum for et flexjob, men det måtte jeg sygemeldes fra, da jeg tilsidst dårligt kunne stå oprejst mere.
Så jeg har jo ikke nogen egentlig "diagnose" på den ledlidelse, og derfor mener kommunen (og lægekonsulenten) sagtens jeg kan klare mit flexjob. Det undrer mig bare hvorfor de så selv sendte mig i arbejdsprøvning (som jo viser jeg kan klare tre kvarter om dagen) når de så alligevel ikke tager hensyn til det. Jeg er lige nu temmelig forvirret omkring alt det her. Mine sygedagpenge vil de stoppe pr 31/8, altså om ca 2 uger. Men det er jeg ved at skrive en klage over. Ellers siger sagsbehandleren jeg skal på kontanthjælp, hvis jeg ikke bare raskmelder mig og går i arbejde igen. Jeg håber der er bare lidt "fornuft" i det jeg får skrevet, for som sagt så er jeg meget forvirret omkring det hele
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 21:37   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jydepigen Se meddelelser
Jeg har jo statuserklæring fra min egen læge, hvor hun skriver jeg ikke er egnet til at have et job, og foreslår pension (det ved jeg godt hun egentlig ikke må) og jeg har papir på jeg kan arbejde tre gange et kvarter om dagen. Men det ser kommunen helt bort fra. De tager kun udgangspunkt i lægekonsulentes erklæring
Vent lige lidt og se om andre kommer med nogle guldkorn.

Ellers synes jeg, at du skal raskmelde dig så du kan få ledighedsydelse.

I loven findes der ikke et min. tal for fleksjob, så teoretisk set kan man godt være berettiget til fleks selvom man kun kan arbejde i 3 kvarter om dagen.

Til gengæld må du jo så holde kommunen op på, at få formuleret dine skånehensyn så de matcher i forhold til resultatet fra din arb.prøvning.

Nu er jeg ikke helt klar over, om du stadig er ansat i det fleksjob du var i da du blev sygemeldt, eller om du er fyret derfra.
Men hvis du forventes at vende tilbage til dette job, så synes jeg, at du skal fortælle kommunen, at du meget gerne vil vende tilbage til dit job, men at det må værre under forudsætning af, at det passes til, så det passer til dine skånehensyn.

Nedsat tid er blot et ud af mange mulige skånehensyn, men som jeg forstår det, er nedsat tid dit vigtigste skånebehov, meget nedsat tid, og det er så det du må holde kommunen fast på, i henhold til din arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 21:44   #7
Jydepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2011
Lokation: Mariagerfjord
Indlæg: 30
Styrke: 13
Jydepigen er ny på vejen
Tak Vovse, det var en helt ny oplysning for mig. Min sagsbehandler har hele tiden sagt at 12,5 timer er minimum for at have et flexjob.
Jeg er ikke fyret fra mit flexjob, så jeg har et job at vende tilbage til.
Jydepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2011, 23:24   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At din læge udtaler sig, er ikke et problem, det gør LÆGEKONSULENTEN jo også!

Vovse har gode poienter;

Har du fået en skriftlig afgørelse eller hvad, på at du fortsat kan varetage fleksjobbet?

Du bør dog starte med enten at klage, eller dumt spørger ind til, hvornår du får dine ÆNDREDE SKÅNEHENSYN indskrevet i dine fleksbevilling?

Herunder om eksisterene fleksbevilling skal fornys, videreskrives?

Du vil også gerne have svar på hvordan din ansættelse, skal fortsætte, da arbejdsskiver jo nu, skal have dig ansat på andre betingelser mv.

Evt bør du inddrage din fagforening, hvis du har en sådan?

Håber du forstår poienten? Husk at gøre disse spørgsmål SKRIFTLIGE, og kommunes stempel, og kopi til dig selv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 03:50   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved du hvad lægekonsulenten skriver ??

Hvad med din ressourceprofil...er den opdateret så den viser hvordan du har det og hvad du kan ??

Nu kender jeg jo ikke din sag...men det at de (kommunen) siger at du helt sikkert vil få et afslag hvis du søger førtidspension....tja det siger de til alle....så det skal man tage helt roligt...

Det er samtidig helt korrekt at der ikke er noget mindste timeantal på hvornår man kan have et fleksjob kontra hvornår man skal have en førtidspension......men en del kommuner har en intern regel om at hvis man kommer under 10 - 12 ½ - 15 timer......ja så er det førtidspension man skal have...men det er ikke noget som står i loven...
Man kan faktisk blive bevilget fleksjob selv hvis man kun kan arbejde 1 time pr uge...

Det er jo helt ude i skoven og giver ikke nogen mening at det forholder sig sådan...men sådan er reglerne nu engang....og de bliver først ændret den dag man tager sig sammen og får sat et mindste timeantal på hvor det skiller imellem fleksjob og førtidspension...

Der er nemlig ikke nogen arbejdsgiver som er ved sine fulde fem der vil ansætte en i fleksjob hvis man kun kan arbejde under 12 ½ time....

Som popiae så rigtigt skriver....så husk at gøre alt skriftligt og få kvittering på de ting du aflevere...så du kan dokumentere alt bagefter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2011, 07:12   #10
norit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2011
Lokation: nordsjælland
Indlæg: 27
Styrke: 13
norit er ny på vejen
Jydepigen: Man kan godt få flex på under 12,5 timer pr. uge.

Er selv på flex 10-12 timer pr. uge. Dog er det sådan at jo lavere det ligger pr. uge, det sværere er det at finde et flexjob, desværre.

Og så kan man jo godt sætte spørgsmåls tegn ud for den afgørelse.

Har efterhånden læst så mange negative sager omkring Vibeke Manniches' virke som lægekonsulent.

Har du fået din læge til at henvise dig til ny undersøgelse hos speciallæge?

Du skal under alle omstændigheder IKKE søge pension under §17 før dine sygedagpenge endeligt stopper. Dvs. når alle ankemuligheder er udtømte.

Begå endelig ikke mine fejl.
norit er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens 2 jobs Anni_D Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 09:36
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension