K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2013, 08:36   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal ALDRIG skrive under på noget du , dels ikke er enig i, dels ikke fælger den aftale der er lavet.

Du må tilbagesende job-planen med de forkerte oplysninger, og skrive der, hvad aftale, og forlængelse på 8 mdr, bunder i, og at du forvendter at de behandler sagen om fleks, med de modtagne oplysninger.
OG SKRIV IKKE UNDER.

Ved underskrift, hænger du på det, ligesom enhver andet sted du sætter din underskrift.
Ved at anerkende at du kan komme op på 25timer, kan du IKKE få tilkendt et fleksjob.

Det kan jo være en finte fra kommunen, alternativt det er en fejl, skal de jo bare rette den.

Det betyder jo IKKE at du skal skrive under, når du er lovet at de vil rette fejlen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 07:49   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Man kan sagtens klage over et afslag på f.eks. fleks, og samtidig acceptere en afgørelse om f.eks. Revalidering. Så skal de jo revurdere på fleks afgørelsen og evt. sende den til ankenævnet hvis de ikke giver dig ret.

Vi får pt. en del afgørelser ind hvor de tilkender et ressourceforløb samtidig med at der gives et afslag på fleks eller førtidspension.

Her accepterer vi (efter samråd med kunden) ressourceforløbet, men klager over afslaget.

Her handler det om at mange helt står uden en ydelser, men hvor de så vil begynde at få lidt på grund af ressourceforløbet, og samtidig ved vi jo at det på ingen måder vil ske noget i sagen mens sagen er i ankenævnet, så det er en mulighed for (igen) at bevise at arbejdsevnen er varigt nedsat i et større omfang....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 09:06   #3
Pauline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 11
Styrke: 13
Pauline er ny på vejen
Din sagsbehandling lyder frustrerende, og er desværre nok et udtryk for, hvordan de gør tingene i Kbh., -ligner meget mit eget forløb.
Efter arbejdsprøvning, virksomhedspraktik og 9 mdr. revalideringsforsøg, hvor timerne hele tiden skulle op, selvom det var tydeligt for enhver, at jeg ikke kunne (kronisk stress), sygemeldte min læge mig med stress (!).
Det virkede; efter en måned blev jeg tilbudt reva på fast, lav tid, med den (stiltiende) begrundelse, at jeg ikke skulle på kontanthjælp, blev overført til Musvågevej, og så kom der skred i tingene.
Er blevet godkendt til Fleks i sidste måned, efter et par nervepirrende forlængelser af reva'en, men slap for den ikke-eksisterende kontanthjælp, som de også truede mig med jævnligt, indtil sygemeldingen.
Jeg ville på den baggrund tage imod forlængelsen, og så tale med min læge om en sygemelding.
Pauline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:42   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De fleste kommuner har en svarfrist på ca 10 dage...

Hvis du ikke har hørt noget...så bør du skrive til dem igen...måske gå et trin højere op....og så aflevere den klage personligt eller få en til det....så i kan få en kvittering på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:46   #5
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tusind tak webmaster
Det seneste brev jeg har afleveret var en klage til jobcenterchefen i mandags..
Hvad er højere end chefen??
De 10 dage er vel først gået på fredag så?? Weekenden tæller vel ikke med...
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:50   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det næste trin er så vel borgmesteren og kommunalbestyrelsen....

Jeg ville vente til mandag for de er jo ikke på job i weekenden...

Du bør helt klart skrive til borgerrådgiveren sideløbende med at du klager...

Men sørg nu for at du har noget dokumentation på de ting du gør....så du senere kan vise dem at du har forsøgt at gøre alt og det er dem der har fejlet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 19:56   #7
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Må jeg spørge lidt dumt, hvem det er i København??? (navn)
Er lidt pinligt at jeg ikke ved det
Jeg har besluttet at gå hele vejen nu og klage til dem jeg kan
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 22:25   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Google er din ven

beskæftigelse borgmester i københavn

borgerrådgiveren i københavn
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 16:04   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er da altid noget :-), vi har slet ikke nogen borgerrådgiver og får det sikkert heller aldrig, da vores kommune absolut ikke følger lovgivningen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 16:09   #10
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Det er da altid noget :-), vi har slet ikke nogen borgerrådgiver og får det sikkert heller aldrig, da vores kommune absolut ikke følger lovgivningen.
Øv, det er bare så dårligt... Jeg er glad for at det er dem som kontakter kommunen nu, så jeg slipper for at skrive breve/klager, jeg ikke får svar på
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension