K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2018, 21:24   #451
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Straffeloven Kapitel 16 Forbrydelser i offentlig tjeneste eller hverv m.v.

LBK nr 977 af 09/08/2017 Gældende [link]

Så vil jeg bare stille og rolig spørge, skal ansatte i offentlig tjeneste eller hverv m.v. følge loven, når de "udøver" den over for borgerne...?

Det apropos min "chikanesag" hvor 3 offentligt ansatte på Jobcenter Lærkevej har anmeldt mig til politiet... Ren farce... Er rykket frem til 15 oktober 2018 kl 13 (måske)...

Jeg highlighter de passager jeg mener er relevante i min sag..

§ 150. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, misbruger sin stilling til at tvinge nogen til at gøre, tåle eller undlade noget, straffes han med fængsel indtil 3 år.

§ 151. Den, som tilskynder eller medvirker til, at nogen, der er underordnet vedkommende i offentlig tjeneste eller hverv, forbryder sig i denne tjeneste, straffes, uden hensyn til om den underordnede kan straffes eller på grund af vildfarelse eller af andre grunde er straffri, efter den for den pågældende forbrydelse gældende bestemmelse.

§ 155. Misbruger nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, sin stilling til at krænke privates eller det offentliges ret, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Sker det for at skaffe sig eller andre uberettiget fordel, kan fængsel indtil 2 år anvendes.

§ 156. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, nægter eller undlader at opfylde pligt, som tjenesten eller hvervet medfører, eller at efterkomme lovlig tjenstlig befaling, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.

§ 157. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen forsømmelse eller skødesløshed i tjenestens eller hvervets udførelse eller i overholdelsen af de pligter, som tjenesten eller hvervet medfører, straffes den pågældende med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.

17. kapitel
Falsk forklaring og falsk anklage


§ 158. Den, som afgiver falsk forklaring for retten, herunder ved anvendelse af telekommunikation, straffes med fængsel indtil 4 år. Bestemmelsen finder tillige anvendelse på falsk forklaring for en udenlandsk ret.

Note: Det kan jeg dokumentere er gjort med lydoptagelser og stribevis af dokumenter med
alle de samtaler jeg har haft med Ufaglært "SB" Shoaib Sohail Raja Akbar samt Ufaglært "SB/konsulent/mentor" Henriette Sommer.

Stk. 2. Med samme straf anses den, der afgiver falsk forklaring for De Europæiske Fællesskabers Domstol.

Stk. 3. Angår det falske udsagn alene noget, som er uden betydning for det forhold, der søges oplyst, kan straffen gå ned til bøde.

§ 159. Afgiver nogen falsk forklaring som sigtet i en offentlig straffesag eller under afhøring i tilfælde, hvor forklaring ifølge loven ikke må kræves, straffes han ikke.

Stk. 2. Afgives falsk forklaring under afhøring for retten i tilfælde, hvor den afhørte var berettiget til at nægte forklaring, kan straffen nedsættes og under i øvrigt formildende omstændigheder bortfalde.

§ 160. Gør nogen sig skyldig i grov uagtsomhed ved afgivelse af urigtig forklaring i et tilfælde, der ellers ville være strafbart efter § 158 eller § 159, stk. 2, er straffen bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

§ 161. Med bøde eller fængsel indtil 2 år straffes den, som udenfor det i § 158 nævnte tilfælde for eller til en offentlig myndighed afgiver en falsk erklæring på tro og love eller på lignende højtidelig måde, hvor sådan form er påbudt eller tilstedt.

Note: det skete i tirsdags...

§ 162. Den, som ellers for eller til en offentlig myndighed afgiver urigtig erklæring om forhold, angående hvilke han er pligtig at afgive forklaring, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

§ 163. Den, som i øvrigt til brug i retsforhold, der vedkommer det offentlige, skriftligt eller ved andet læsbart medie afgiver urigtig erklæring eller bevidner noget, som den pågældende ikke har viden om, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

§ 164. Den, der afgiver urigtige oplysninger til offentlig myndighed med forsæt til, at en uskyldig derved bliver sigtet, dømt eller undergivet strafferetlig retsfølge for et strafbart forhold, straffes med fængsel indtil 6 år.

Note: det skete i tirsdags...

Stk. 2. På samme måde straffes den, der tilintetgør, forvansker eller bortskaffer bevis eller tilvejebringer falsk bevis med forsæt til, at nogen derved sigtes eller dømmes for et strafbart forhold.

Stk. 3. Den, der foretager en handling som nævnt i stk. 1 og 2 med forsæt til, at han selv eller en anden med dennes samtykke derved bliver sigtet, dømt eller undergivet strafferetlig retsfølge for et strafbart forhold, som han ikke har begået, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Stk. 4. Ved fastsættelse af straffen efter stk. 1 skal der lægges vægt på karakteren af det strafbare forhold, som de urigtige oplysninger vedrører, på omstændighederne ved afgivelsen af oplysningerne og på den krænkelse, der er forbundet med afgivelsen af oplysningerne.

Stk. 5. Efter den forurettedes begæring kan det i dommen bestemmes, at domsslutningen og så meget af domsgrundene, som retten skønner fornødent, ved offentlig foranstaltning skal kundgøres i en eller flere offentlige tidender.

§ 164 a. Den, som undlader at oplyse omstændigheder, der bestemt taler for, at en for en forbrydelse sigtet eller dømt er uskyldig, skønt dette kunne ske uden at udsætte den pågældende eller dennes nærmeste for fare for liv, helbred eller velfærd eller for forfølgning for vedkommende forbrydelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

§ 165. Den, der til offentlig myndighed anmelder en strafbar handling, der ikke er begået, såvel som den, der til sådan myndighed indgiver falske klagemål, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder.

Note: det skete også i tirsdags...

Hvordan staver man til RETSSIKKERHED...?
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2018, 21:16   #452
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
12. juli 2018 Ulf Baldrian Kudsk Harbo

Ulf Baldrian Kudsk Harbo
12. juli 2018 kl. 22.24 ·Avisen.dk
·
"Det er Helt i orden at bruge sin ytringsfrihed til at kritisere offentligt ansatte hvis de lyver eller manipulerer og ikke vil rette op på det når man gør dem opmærksom på det..."

Kilde: https://www.avisen.dk/bisidder-ulf-h...ir_506896.aspx


Bisidder-Ulf: Hvis sagsbehandlere lyver, er det fair at hænge dem ud offentligt
Der er ikke noget galt i at hænge navngivne jobcenteransatte ud offentligt, hvis man kan dokumentere anklagerne, mener Ulf Harbo. Han synes dog det skal ske uden grimme øgenavne.

Der er ikke noget forkert i at hænge sagsbehandlere og socialrådgivere offentligt ud med navn, hvis de lyver eller ikke følger reglerne.

Sådan siger Ulf Harbo, som er bisidder, blogger og lokalpolitiker for Enhedslisten, til sagen om bisidderen Ole Olsen, som er blevet politianmeldt for at have kaldt navngivne ansatte i Jobcenter Kolding "skvatmåse" og "åndsboller".

- Jeg synes, man skal holde sig fra øgenavne og at kalde folk grimme ting, men jeg synes godt, man må sige, at den pågældende person lyver eller at et referat ikke er i overensstemmelse med sandheden, hvis man vel at mærke kan dokumentere det, siger Ulf Harbo "

Læs mere her: https://www.avisen.dk/bisidder-ulf-h...ir_506896.aspx

P.S.
Jeg kan dokumentere alle mine samtaler nede på jobcenter Lærkevej med lydoptagelser og efterfølgende skriftlig dokumentation at alt hvad jeg har skrevet og sagt er sandt.

Det fuldstændigt modsat af hvad Ufaglært "SB/konsulent/mentor" Henriette Sommer udtalte i hendes vidne-forklaring i retten på Frederiksberg tirsdag d 17 juli 2018 kl 9:30.

Og jeg kan bevise det...

Må man lyve i Retten ???

Næste retsmøde d 15 oktober 2018 (måske): '
https://www.facebook.com/events/1432010660276734/

Selv kommunens advokatfirma DLA Piper mener at jeg bare udøver min ytringsfrihed
https://www.bt.dk/nyheder/klar-til-p...erledes-pa-det

Sidst redigeret af Kio; 27-07-2018 kl. 22:55.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2018, 21:25   #453
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Systematisk Ulovlig Sagsbehandling..!

Bitten Vivi Jensen har delt en begivenhed.
11 timer ·

Kære jer, der ikke magter at deltage i demonstrationen for Ulf Baldrian Kudsk Harbo

Støt Gabriela og gør opmærksom på dette vanvid.

Gabriela er stærkt handicappet fysisk og psykisk og har været på kontanthjælp i 34 år.
Men kommunen påstår atter, mod sandheden, at borgere skal være terminal for at kunne få førtidspension uden om rehabiliteringsteamet.

AUG.21 Gademøde til støtte for Gabriella Adams

Offentligt · Organiseret af Liv Over Lov

Dato: Tirsdag 21. august klokken 11.30 - 14.30
Sted: Lærkevej 18, 2400 København NV, Danmark

Læs mere her: https://www.facebook.com/events/2126241657655519/

Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2018, 21:38   #454
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Systematisk Ulovlig Sagsbehandling..!

Støtte aktion til Norddjurs og Ulf Baldrian Kudsk Harbo

Aktion systemets ofre kalder til støtte aktion i Norddjurs kommune. Den 21 august 2018 kl. 15.00.

Det bliver en hyldest for Ulf seje kamp mod den uanstændige behandling mange syge i hele landet bliver mødt med i regeringens grove forsøg på, at pine en arbejdsevne ud af folk, som har klare lægepapirer der siger at det er nytteløst.

Det skal samtidig være en støtte til den kommune, som lyttede til Ulf og gik forrest for at udrede folks sygdomme og problemer og hjælpe dem videre i deres liv, hvad enten det er i fleksjob, almindeligt arbejde eller pension.....og dette bliver de så straffet for grundet et helt skævt refusionssystem.

Aktionen skal samtidig være en protest mod det groteske refusionssystem, som belønner kommunerne for at fastholde syge og ledige i systemet og straffer dem for en anstændig sagsbehandling og hurtigere afklaring, som Norddjurs Kommune har valgt.

De rammes direkte på pengepungen! Regeringen påstår hårdnakket, at det er kommunerne der ikke gør deres arbejde godt nok.....

men virkeligheden viser tydeligt, at kommunerne straffes økonomisk hvis de behandler borgerne ordentligt og tilkender dem det flexjob eller førtidspension som de har krav og behov for, i stedet for at fastholde dem på kontanthjælpssats, da de får flere penge i kassen når de beholder borgerne på kontanthjælp.

Valget er lige om hjørnet, og derfor er det meget vigtigt at der kommer så mange som overhovedet muligt, så man kan fortælle borgerne Danmark, at det er vigtigt at de tænker over om de stemmer på nogen, som skaber et ulige samfund, hvor de svageste bukker under.

. Det er som bekendt de politikere vi har stemt ind, som har skabt et refusionssystem som skaber en enorm fattigdom i befolkningen.

SÅ KOM FOLKENS TIL JYLLAND EN TUR !!!

Vi håber rigtig mange vil støtte op om denne aktion i Norddjurs og være med til, at dele flyers ud i hele landet, så vi kan få sat fokus på denne menneskefjendske politik. Der vil snart komme en folder, som I så vil kunne printe ud og sætte i omløb.

Følgende Facebook grupper støtter op som anbefalere, lige nu. ønsker du som administrator at komme på listen så lad os det høre.

Velfærd Danmark
Randers mod nedskæringer
Jobcenterets ofre
Folkebevægelsen for social retfærdighed
Kamp for velfærd og fællesskab
Liv Over Lov
Bekæmp fattigdom NU
Ja tak til pension, og en fair behandling af syge
Velfærdsdemokrati
Os med kroniske smerter.
Stop mishandling af syge i jobcentrene.
Syg i det Danmark du kender.
Systemkæmperne for syge

Læs mere her: https://www.facebook.com/events/254785251767850/

Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2018, 22:43   #455
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Systematisk Ulovlig Sagsbehandling..!

Tirsdag 10 jul. 2018
Bisidder Ole Olsen politianmeldt for at hænge jobcenter-ansatte ud.


Kolding Kommune har meldt bisidder Ole Olsen til politiet, efter han har svinet navngivne medarbejder på jobcentret i Kolding til i en video på YouTube.

"- Det bekræfter mig kun i, at de godt er klar over, at den er rasende gal på jobcentret. Men det vil de ikke indrømme, og så er de jo nødt til at politianmelde mig, siger bisidder Ole Olsen til JydskeVestkysten"

Kilde: https://www.avisen.dk/bisidder-polit...at_506581.aspx

Se videoen her "Jobcentrets ofres behandlere hjælper ikke en skid"
https://www.youtube.com/watch?v=hQ-cNBKJJ78

"Jobcentrets ofres behandlere hjælper ikke en skid. men så får de brugt tid og penge på noget nyttesløst."

-------------

Meddelse 17 juli 2018
https://youtu.be/ZStHVsftRMU vi skatteborgere skal betal en undersøgelse de laver den så alt ser godt ud - kan jeg låne dit dokument - det vil jeg gerne."

Video: https://www.youtube.com/watch?v=ZStHVsftRMU

-------------
Tirsdag 10 jul. 2018
Bisidder Ole Olsen politianmeldt for at hænge jobcenter-ansatte ud: De fortjener det


Bisidder Ole Olsen fortryder ikke, at han hængte socialrådgivere og mellemledere ud i sin Youtube-video.

Hvis man som socialrådgiver ikke har styr på sine sager og gør sit job godt nok, må man finde sig i at blive hængt ud.

- Jeg fortryder det overhovedet ikke. De fortjener det. De må lære det på den hårde måde, siger han til Avisen.dk.

Kilde: https://www.avisen.dk/ole-politianme...ud_506624.aspx

Bisidder Ole kan kontaktes her:
https://www.facebook.com/Ole-Olsen-B...4711285286424/

Sidst redigeret af Kio; 27-07-2018 kl. 22:49.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2018, 22:46   #456
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Systematisk Ulovlig Sagsbehandling..!

Jeg Kim Osbøl fastholder:

- Retssikkerhed er uden partifarve.
- Retssikkerhed er ikke en politisk ideologi.
- Retssikkerhed er almindelig respekt for demokratisk vedtagne love.

- Systematisk ulovlig sagsbehandling praktiseres i stor stil.
- Massive brud på 'God forvaltningsskik' praktiseres i stor stil.

- Ingen SB og jurister stilles til ansvar for deres gerninger.
- Der er ingen retssikkerhed.
- Syge og udsatte borgere er retsløse.
- Syge og udsatte borgere begår selvmord og sætter ild til sig selv...

- Alle SB og jurister i sociale sager skal autoriseres... incl juristerne i Ankestyrelsen.
- Juristerne i Ankestyrelsen er tavse.
- Juristerne i Tilsynet (i Ankestyrelsen) er tavse.
- Juristerne hos Borgerrådgiveren i Københavns Kommune er tavse.
- Juristerne hos samt Ombudsmanden er tavs.

- Jobcentre forvalter 'Georg Gearløs' lovgivning, sociale sager afgøres efter 'vurdering' og 'skøn' af inkompetente ufaglærte 'SB' og jurister, incl juristerne i Ankestyrelsen... Og INGEN af Dem stilles til ansvar...
- De tavse hykleriske politikere tager udsatte sårbare mennesker som gidsler i et kynisk politisk spil om stemmer.
- Og flere 'politiske medløbere' følger trop med disse politiske hyklere.

Arthur Schopenhauer filosof (1788-1860) om sandhedens stadier før den fuldt erkendes.

- Først bliver den ignoreret.
- Så latterliggøres den.
- Så modarbejdes den voldsomt.
- Dernæst anses den for indlysende for alle.

Dette er sandheden, og selv om sandheden ikke altid er rar, så er den i det mindste sand.

Mvh Kim Osbøl 'Tør - hvor andre tier'
En borger der tør stå frem og påtale sandheden... Og er politianmeldt for det...

Næste retsmøde d 15 oktober 2018 (måske): '
https://www.facebook.com/events/1432010660276734/

Selv kommunens internationale advokatfirma DLA Piper mener at jeg bare udøver min ytringsfrihed
https://www.bt.dk/nyheder/klar-til-p...erledes-pa-det
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2018, 21:08   #457
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Systematisk Ulovlig Sagsbehandling..!

12/09/2017 Af Arne Ullum, [email protected]

Kilde: https://nb-okonomi.eu/2017/09/12/kom...ertidspension/

Kommuner får bonus på op til 67.000 kr. for at nægte kontanthjælpsmodtagere førtidspension (samt fleksjob og ressourceforløb)

En detalje i den kommunale udligning betyder, at kommunerne får store tilskud ved at fastholde syge eller varigt uarbejdsdygtige borgere på kontanthjælp i stedet for at bevilge førtidspension.

Mens beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) kritiserer kommunerne for at fastholde kronisk syge borgere på kontanthjælp frem for at give dem en førtidspension, så deler hans ministerkollega indenrigsminister Simon Emil Ammitzbøll (LA) ekstra penge ud til kommuner, som fastholder borgerne på kontanthjælp i stedet for at give dem førtidspension.

Helt præcis får en kommune et årligt ekstra tilskud på 37.000 kr. i hovedstadsområdet og godt 67.000 i provinsen, hver gang kommunen fastholder en borger på kontanthjælp.

"Det her er jo det glade vanvid. Det forklarer måske, hvorfor man i nogle kommuner helt bevidst har holdt alvorligt syge borgere og borgere med meget ringe arbejdsevne på kontanthjælp i årevis uden at sørge for, at de bliver afklaret"

Læs mere her: https://nb-okonomi.eu/2017/09/12/kom...ertidspension/



---------------------------------------------------------
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2018, 21:09   #458
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Systematisk Ulovlig Sagsbehandling..!

Ledige jages og sanktioneres for fejl, mens systemet slipper af sted med en elendig sagsbehandling"

Det korrekte er: "Ledige jages og sanktioneres for fejl, mens systemet slipper af sted med en ulovlig sagsbehandling"

23. jul. 2018 kl. 20.35 af Jørgen Gundlach, Tidligere personlig vejleder og udgående medarbejder i Københavns kommunes socialforvaltning

"Men hvor står vi så i dag? Hvilke forandringer har der været?

Der har været masser af forandringer. Personalet i socialforvaltningen i København har de seneste ti år oplevet strukturændringer og personaleflytninger, som leder tanker hen til Kafkas beskrivelse af bureaukratiet, f.eks. i hans bøger ’Processen’ og ’Slottet’."

Ledige jages og sanktioneres for fejl, mens systemet slipper af sted med en elendig (ULOVLIG) sagsbehandling. Der opstår en høj grad af tilfældighed i sagsbehandlingen og ifølge borgerrådgiveren i København »så er der i tre af fire klagesager en så alvorlig fejl i sagsbehandlingen, at det kan have betydning for myndighedsafgørelsen«, som man kunne læse i Politiken i begyndelsen af maj.

Læs også: Juraprofessor Eva Smith: »Mit billede af retssikkerheden i Danmark er gået i tusind stykker«

Det betyder, at ansøgeren til offentlige ydelser får ændret sin status fra at være en borger med rettigheder til at være forbruger på et marked af sociale tilbud, der udbydes over nettet.

Kilde: https://politiken.dk/debat/debatindl...lere-i-arbejde



Sidst redigeret af Kio; 30-07-2018 kl. 21:11.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2018, 19:32   #459
defrost
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2011
Indlæg: 113
Styrke: 13
defrost er ny på vejen
Hej Kio, nu hvor du er så god til at få fat i aktindsigt, ved du så om man kan få aktindsigt i hvad et mentorforløb koster?
defrost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2018, 21:57   #460
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Alle kan søge aktindsigt, det siger loven.

Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
Hej Kio, nu hvor du er så god til at få fat i aktindsigt, ved du så om man kan få aktindsigt i hvad et mentorforløb koster?
Hej defrost.

Alle kan søge aktindsigt, det siger loven.

Om man så de oplysninger man bede om kan diskuteres... Jeg hat tit oplevet at
jeg ikke har fået alle dokumenterne, har klaget over det og er blevet ignoreret...
SB og deres jobcenterchefer ved nemlig godt de ikke stilles til ansvar over for loven...

Jeg ved at andre ved meget mere end mig, jeg er stadig under "oplæring".
Her må andre komme på banen, måske Web, phhmw eller andre ved det.

Har dog hørt fra journalister m.fl at man skal præcisere hvad man søger aktindsigt om.

Du kan hente en "kladde" her som du kan arbejde videre på:
https://www.facebook.com/groups/1017...1716063141258/

Mange af disse "mentorer" ved jeg er ikke fem potter pis værd, bare en "finte" så endnu en ufaglært SB kan dykke ned i kommunekassen. Jeg har mødt mange der er prakket en "mentor" på som overhovedet ikke hjælper dem...

Og selvfølgelig er der nogen der hjælper..

Lærkevej prøvede at prakke mig ufaglærte Henriette Sommer på mig som mentor, bl.a. med argumentet at hun så kunne kører mig gratis fra min bopæl til diverse læger, hospitaler og "aktiviteter" mm.

Direkte ulovligt og inkompetent hvad jeg fik ændret. Mentorens opgave er IKKE, at:

"stå for den generelle transport til aktiviteter – dvs. en form for ”taxaordning”, men derimod at

"At hjælpe borgeren i forhold til at kunne benytte offentlig transport", ifølge denne udmærkede publikation, side 20:"

Her kan du hente "Mentorhåndbogen" i pdf:
https://star.dk/da/Indsatser-og-ordn...aandbogen.aspx

Direkte til .pdf:
https://star.dk/media/3670/mentorhaandbog-2014-pdf.pdf

Det kommer også an på, tror jeg, om denne "mentor" kommer fra kommunen eller anden aktør.

Mentor løn
Lønstatistik for en mentor inden socialt arbejde
http://www.lonstatistik.dk/lonninger...ob=Mentor-5509
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension