K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2013, 17:33   #21
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De har tilsyneladende ikke tilrettelagt deres forvaltning okay siden at ting skal syltes...

Det er ikke sikkert at du får så meget ud af det med hensyn til dig egen sag....men jo flere breve der vælter ned over borgmesteren jo større chance er der for at der bliver bagt orden på tingene..
De tidspunkter hvor jeg løb ind i, bare få dages ventetid på, at papirer forlod et skrivebord til de landede på det næste, ringede jeg DAGLIGT og spurgte hvorfor sagen gik i stå... jeg var nogle gange nærmest flov over at ringe IGEN, men på den anden side, så er systemet jo tilrettelagt så det ikke kan klare "kapaciteten" hvilket aldrig kan blive mit personlige problem, selvom kommunen sagtens kunne have fundet på at sige at jeg pænt måtte stille mig og bagerst og vente på min tur.

Der står i lovginingen at enhver ventetid skal være begrundet i borgerens situation... således er det ok at man skal vente hvis sagen afventer materiale, men ikke ok, hvis det bare drejer sig om at kommunen har en pukkel af sager.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 14:08   #22
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg har fået bekræftelse på at min ansøgning er modtaget, og at jeg bliver kaldt ind i januar vedr. en LÆ 265 og udfærdigelse af rehabiliteringplan .. jeg undrer mig dog lidt - LÆ og udfærdigelse af re.hab.plan burde vel ikke være aktuelt med foreliggende grundlag, eller? .. eller er vi simpelthen der hvor kommunen erkender at min sag skal på møde?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 14:15   #23
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Jeg har fået bekræftelse på at min ansøgning er modtaget, og at jeg bliver kaldt ind i januar vedr. en LÆ 265 og udfærdigelse af rehabiliteringplan .. jeg undrer mig dog lidt - LÆ og udfærdigelse af re.hab.plan burde vel ikke være aktuelt med foreliggende grundlag, eller? .. eller er vi simpelthen der hvor kommunen erkender at min sag skal på møde?
Efter de nye regler, selv på §17 stk. 2, skal der laves rehab plan - forberedende del og LÆ265. Det er en del af processen. LÆ265 laves af din egen privat praktiserende læge, eller behandlende læge.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 14:59   #24
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Pokkers, havde håbet det var fordi de var blevet bare lidt klogere
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 19:44   #25
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Efter de nye regler, selv på §17 stk. 2, skal der laves rehab plan - forberedende del og LÆ265. Det er en del af processen. LÆ265 laves af din egen privat praktiserende læge, eller behandlende læge.
Det er den praktiserende læge der laver planen, ingen andre.

Årsagen er at erklæringen skal laves af den læge der er "samlecentral" for alt hvad der er og har været med dig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 13:23   #26
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Nå så må du vente til januar og se om du kan finde ro med det. I det mindste ved du nu hvad der skal ske.

Jeg har netop modtaget, underskrevet og returneret min rehabiliteringsplan. Man får den i partshøring når den er skrevet helt færdigt. Næste skridt er så selve mødet så vidt jeg har forstået. :-)
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 12:36   #27
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Jeg har også fået af vide (tidligere) at det kun er den praktiserende læge der kan gave den attest .. på nogle punkter giver det mening, på andre ikke.
Heldigvis ved jeg at min læge gerne vil give kommunen et stort fedt punktum, i at blive ved med at mene at jeg nok skal blive rask, og at jeg ikke skal presses mere, så langt så godt

Lovefairy - fået besked om mødet endnu?


Jeg har intet hørt fra kommunen om GF endnu - man kan godt nok ikke påstå at man får god varsel - burde være ulovligt.
Jeg kan blive helt forarget/forudrettet på min kæreste vegne, at der bliver forlangt at han skal fremligge lønseddler osv, fordi JEG er i systemet
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 13:36   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Problemet er desværre ofte, at kommunen heller ikke har modtaget retningslinjer og derfor ikke kan melde dem ud.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 17:20   #29
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Sagsbehandler skal booke tid til fx rehabiliterings-team.

For at spare tid og lette sin egen sagsbehandling kan man skriftligt oplyse sagsbehandler om hvornår man er færdig med arbejdsprøvning, eller anden beskæftigelses-rettet aktivitet, og anmode sagsbehandler om at booke tid hos rehabiliterings-teamet, så snart forløbet er afsluttet og sagsbehandler har modtaget og behandlet progressions-rapporten fra afprøvningsstedet.

På denne måde kan man, hvis man er heldig, spare et par måneders ventetid og forsøge at tage en smule kontrol med sagsgangen, navnlig ventetider.


Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 17:34   #30
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg synes det er naturligt at man venter med at udfylde rehabiliteringsplanens forberedende del, til praktikken er forbi... ellers er det jo svært at få det hele med.
Der skal også udfyldes en LÆ265, som er en del af materialet til rehabiliteringsteamet.

Fra vi vidste at jeg skulle til rehabiliteringsteam til jeg var der første gang gik der 2 måneder (men der var også diverse ferie, læge, jobkonsulent mm)
Der var så gået koks i indstillingen, hvorfor jeg ventede endnu en måned på næste møde.

Bare papirarbejdet fra sagen blev sendt fra jobcenteret til rehabiliteringsteamet kunne afholde mødet, var en process på en måned.

Anden gang var det også en måned.
Kære Nøgne Tæer!

LÆ265 er ikke en del af REHAB-Team møde, såfremt man har søgt om FP inden 2013 på foreliggende grundlag § 17 stk. 2
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension