K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 16:26   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tror du skal glemme ordet erstatning. Det bliver der aldrig tale om.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:29   #12
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg kan godt se at det er uretfaerdigt at borgere skal straffes paa den maade, jeg er selv paa bar bund, jeg vil gerne hoere hvad din 4. Sagsbehandler siger, for der skal til at blive modregnet for mit vedkommende nu her, samtidig med at jeg modtager adgoerelse paa sdp

Saa skriv endelig hvad det munder ud i.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:32   #13
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
jeps, desværre..

jeg har fået knap 20.000 kr igennem en retssag, manglende løn, feriefridage osv osv.. penge som skulle have været udbetalt for længe siden..

de penge fik jeg først 1,5 efter jeg blev sygemeldt og afskediget fra mit job. DVS jeg jo forlængst var røget på kontanthjælp..

bare ærgeligt for mig, de blev modregnet min kontanthjælp.

så meget svi-neri når det var penge de jo forlængst havde snydt mig for, og som kun kom så sent fordi arbejdsgiver nægtede at udbetale og da de havde betalt første omgang ville de igen ikke betale og vi måtte igen i retten.
jeg var så gal og nøj jeg brokkede mig, men lige lidt hjalp det.. desværre.
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:32   #14
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 12
BubberDK er ny på vejen
Kan godt være jeg skrev forkert, det beklager jeg så...

Men pointen er hvertfald, at BAN gav mig medhold i at kommunen ikke skulle have stoppet mine sygedagpenge i januar måned 2012.

Kommunen har herefter meddelt det var forkert af dem at smide mig af sdp og over på kontanthjælp og så har de vurderet at jeg burde have modtaget sdp frem til oktober 2012. Derfor skylder de mig differencen fra januar - oktober, da kontanthjælpen jo er lavere end sdp.. Så langt, så godt, ingen problemer det..

Så får jeg så idag afvide at de mulighed vil modregne dette beløb min fremtidige kontanthjælp, og det forstår jeg jo så ikke.. Det er jo penge jeg skulle have haft på et tidspunkt hvor jeg ikke skulle have været på kontanthjælp og derfor ikke min fejl..

Så kommunen laver en fejl, vil så udbetale pengene til mig, men så samtidig fratrække mig dem igen over kontanthjælpen... Det forstår jeg ikke kan lade sig gøre.. Så uanset om jeg vandt sagen i BAN el ej, så ville jeg ikke få noget ud af det hvis det holder stik at de modregner min fremtidige kontanthjælp.
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:44   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Er og var du berettiget til at modtage kh. pt. og på det tidspunkt efter sdp.?

Og ellers må du få dem til at forklare sig. For som Bodum skriver kan det forholde sig således at dit rådighedsbeløb har oversteget de 10.000 kr. man må have som enlig i kh., men det kan jeg næppe tro at du har haft...

Jeg er dog også interesseret i hvordan din sag ville have set ud efter seneste forlængelse og hvad der så skal ske i din sag. Vi har haft folk herinde der efter BAN´s anvisning og afklaring ved kommunen er blevet anvist endeligt fremtidigt forsørgelses grundlag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 19-06-2013 kl. 16:48.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:48   #16
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 12
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Er og var du berettiget til at modtage kh. pt. og på det tidspunkt efter sdp.?
Hmm ved ikke lige præcist hvad du mener med spørgsmålet, men som sagt.. Kommunen stoppede mine sdp d 7 januar 2012 mener jeg det var, og så kom jeg efterfølgene på kontanthjælp og dette har jeg været lige siden og stadig er... Efter sagen hos BAN, har kommunen så vurderet, at jeg burde have fået sdp frem til 1 oktober 2012.
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:55   #17
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Formuebeloebet som bliver udbetalt overstiger formuegraensen, naar sdp udbetaler med tilbagevirkende kraft.

Hurtig oprids:
Modtager sdp, ryger af sdp, ryger paa kth, anker sagen, medhold fra ban, tilbagecirkende kraft sdp, ny afgoerelse, er ikke berettiget sdp, ryger paa kth, staar med en formue paa 50/70 tusinde kroner, kan ikke modtage kontanthjaelp, saa skal leve af de efterbetalte sygedagpenge.

Saadan foregaat det i mit tilfaelde.
Meget uretfaerdigt! Men vi maa staa sammen og dele klage breve til hinanden for inspiration.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:57   #18
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 12
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Formuebeloebet som bliver udbetalt overstiger formuegraensen, naar sdp udbetaler med tilbagevirkende kraft.

Hurtig oprids:
Modtager sdp, ryger af sdp, ryger paa kth, anker sagen, medhold fra ban, tilbagecirkende kraft sdp, ny afgoerelse, er ikke berettiget sdp, ryger paa kth, staar med en formue paa 50/70 tusinde kroner, kan ikke modtage kontanthjaelp, saa skal leve af de efterbetalte sygedagpenge.

Saadan foregaat det i mit tilfaelde.
Meget uretfaerdigt! Men vi maa staa sammen og dele klage breve til hinanden for inspiration.
Ja det hænger slet ikke sammen... Kommunen kan jo vælge at smide alle af spd og på kontanthjælp og hvis så borgeren får medhold, så får det ingen konsekvenser for kommunen alligevel og de spare penge uanset hvad, fordi de bare trækker dem tilbage via kontanthjælpen...
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:27   #19
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Jeg har fulgt de forskellige tråde omkring tilbagebetaling af sygedp i noget tid nu, da jeg også har frygtet at kunne havne i lign. situation pga sygdpstop (anke deraf) hvor jeg også overgik til kh. Afventer stadig afgørelse.

Spørgsmål:

1) Hvordan skal det helt forståes med at kommunen modregner de sygedagpenge der skal udbetales. Er det sådan at hvis man eksempelvis skal have 21.000 tilbage og hvis man får 10.500 brutto i kh om måneden, så lader de vær med at udbetale kontanthj i 2 måneder (idet man skal leve af formuen først) eller måske "kun" for en måned fordi man godt må have 10.000 i formue.?

2) Handler jeres tilbagebetaling om så høje beløb, at kommunen kan holde tilbage med udbetaling af kontanthj i 3-4 måneder.?
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 22:35   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg fatter heller ikke at det skal kunne lade sig gøre for man har jo også faste udgifter og forbrug, så lad os endelig få det op i lyset for alm. mennesker.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-04-2013 01:41
Kontanthjælp tilbagebetaling med tilbagevirkende kraft? Freddy282 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-03-2013 14:49
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige At søge førtidspension 1 12-06-2008 19:48
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension