K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 14:31   #81
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Hej Gunvor

Jeg kan godt forstå at du undrer dig over "udbulinger af hvirler"!!! Der skulle stå udbuling af disc'ene mellem hvirlerne (må lige rette i mit ovenstående indslag).

Jeg havde svært ved at finde info om dette på nettet, indtil jeg prøvede på engelsk, og fandt ud af at det er et "forstadie" til en egentlig prolaps.

Her er en glimrende hjemmeside (på engelsk) om udbulinger på disc'ene: http://www.bulgingdiscsymptoms.org/

Jeg har desværre ikke selv oplysningerne på papir - kun mundtligt fra min læge.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 17:44   #82
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Denne udtalelse bør du henvende dig om at få med, idet den er central i forhold til behandling/skånebehov og videre obs. for evt. kommende prolaps. Måske endda en anbefaling til MR, hvis dette resultat kun er røngten billeder!

Eller kommer de evt. med på tirs., så disse billeder også kan bruges til dette?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 19:13   #83
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Hej Gunvor

Det var en røntgen af ryggen og en MR skanning af nakken.

BAN skriver i brev om modtagelse af min sag: " Vi behandler sagen ud fra de oplysninger, som vi har modtaget fra kommunen og eventuelt fra dig. Hvis vi mener, der mangler vigtige oplysninger i sagen om f. eks. helbred eller økonomi fra andre offentlige myndigheder, læger eller lignende, vil vi enten forsøge at indhente dem eller sende sagen tilbage til kommunen. Kommunen skal så se på sagen igen."

Efter MR skanningen på tirsdag, skal jeg have en konsultation hos neurologen, for at få resultatet af skanningen. Det resultat kunne måske også have interesse for BAN. Men foreligger naturligvis ikke endnu.

Så jeg satser og håber egentlig på at BAN vælger at indhente lægelige oplysninger til sagen. Det bør de gøre udfra deres skriv - det ER jo vigtige oplysninger om mit helbred.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 19:58   #84
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Bemærk del af sætninge: og evt. fra dig. Hvorfor jeg ville sende alle de tilflydende lægeerklæringer du kommer i hænde under dit klageforløb. Selvfølgelig skal de bedømme ud fra det der er, men hvis det der kommer er så vægtigt, at de kan vende en afgørelse, dette vil blive set på og nævnt i en evt. hjemvisning, hvor kommune så skal revurdere også med de nye papirer.

Jeg ville ikke afvente, at de indhenter lægefaglige papirer, men absolut sende dem selv, ja, mod kvitering el. med tlf.opkald, således at du er sikker på de er en del af sagen eft.flg. Og hvis man skal spille pæn et kopi til SB på kommune, så er de advaret!

Mange hilsner - stdaig pøj, pøj på tirsdag - og sørg for at den neurolog kommer med en udtalelse, der ikke kan stilles tvivl ved, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 21:19   #85
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil blot tilføje, at du, hos din læge, kan få kopi af røntgenbeskrivelserne.

Disse kan være lidt pusseløjerlige at forstå for menigmand, men BAN har sikkert adgang til lægelig ekspertise, som kan oversætte disse.

Så vil der ikke vær tvivl om hvad det er der galt i din nakke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2011, 12:48   #86
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Svar på den store MR undersøgelse

Har været hos neurologen for at få svar på MR'en af hjerne og rygsøjle.

Multiple sklerose er stadig "i spil" som en "måske-diagnose" Altså er MS bestemt ikke blevet afkræftet - som min SB ellers påstår! Der ER desværre ting som kunne tyde på at jeg har/udvikler MS.

Men der er IKKE nogen sikker diagnose, da jeg ikke opfylder alle kriterier for sikker diagnostisering af MS. Der er så heller ikke givet mulighed for en anden diagnose. Det er som om jeg bare er i en venteposition, som går ud på at få det værre... få sklerose attakker... få flere "pletter" på hjernen... eller andre typiske symptomer på MS.

Neurologen syntes dog at jeg bør henvises til en sklerose afdeling på et sygehus, da de der, bedre kan forklare mig tingene, og i øvrigt er eksperterne på området, hvilket han jo ikke er. Dette er jeg helt enig i, og ser frem til det.

Der blev fundet en 4mm læsion, samt ca. 12stk. 1mm læsioner i hjernen, som kan være del af MS.

Derudover fandt man degenerative forandringer i nakken (det vidste jeg jo). Og så til overraskelsen... et hæmangiom i ryggen (th8). Det er en godartet tumor - som vistnok ikke er noget at være bekymret for.

Men mon alle de nye oplysninger overhovedet gør nogen forskel i min sag? Er jeg ikke bare "uafklaret" i en kommunes øjne (og BAN), og dermed udelukket SDP? Nå... det vil jo vise sig!!!

Okay, så fik jeg omsider sendt noget skriv til BAN. Håber at de tilgiver at det blev til mere end "inden 10 dage", men måtte have noget med fra neurologen. Det er temmelig vigtigt syntes jeg.

Jeg troede at alt var med i min sag - indtil det pludselig slog mig, at der manglede da faktisk en status fra BOMI (anden aktør). Den er så også blevet sendt nu.
__________________
Jea fra Midtsjælland

Sidst redigeret af Jea; 29-09-2011 kl. 15:55. Årsag: Skulle have lidt mere med
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2011, 18:54   #87
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Lille opdatering

Så har jeg været til undersøgelse på neurologisk afdeling på sygehuset. Neurologen var venlig og medgav at det kunne se ud til at jeg har en tidlig MS, men var ked af at han ikke kunne give mig en sikker diagnose, da der endnu er nogle kriterier som ikke til fulde er opfyldt. Skal derind igen om et halvt års tid.

Ak og ve... det er det samme som at være fuldstændig rask i SB's øjne!

Skal til reumatolog med min nakke i feb.

Så den helbredsmæssige udredning fortsætter!

Min sag hos BAN, er der forhåbentlig svar på omkring jul... krydser fingre for det.
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 13:20   #88
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Unhappy Svar fra BAN

Ja, det blev jo en væsentlig længere behandlingstid på min klage, end de 3 mdr. det ellers skulle vare. Men har omsider fået afgørelsen.

BAN har givet jobcenter medhold i stop af sygedagpenge!!!

Afgørelsen er truffet af nævnsformanden.

Man vurderer at min helbredmæssige tilstand er uafklaret, da MS ikke kan hverken be- eller afkræftes. At virksomhedspratik eller andre afklarende foranstaltninger ikke vil give et realistisk billede af min arbejdsevne.

Mine psykiske forhold vurderes at være velbelyst.
Og under punktet: "Afklaring af beretigelse til fleksjob eller pension", står at det ikke er dokumenteret, at min arbejdsevne er varigt nedsat i betydeligt omfang. Vi har lagt vægt på, at det først skal afklares om du kan arbejde på normale vilkår.

Så på den ene side, vil diverse foranstaltninger ikke kunne give et realistisk billede af min arbejdsevne... og på den anden side skal det først afklares om jeg kan arbejde på normale vilkår. For mig lyder det selvmodsigende!

Hvor er det dog trist, at sådan noget vrøvl er en endelig afgørelse, som man bare må leve med

Kan i øvrigt tilføje, at jeg netop har været til neurologisk afd. og der er ingen ændring. Altså stadig muligvis en MS under udvikling, men ingen diagnose!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 16:16   #89
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det er godt nok trist, men måske du kunne komme i regeringens forslåede ressourceforløb fra 2013, hvor du ville kunne få "kontanthjælpssats", kunne være du var mere heldbredsafklaret til den tid, og kunne komme i arbejdsprøvning.

jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension