K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2012, 23:47   #271
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Det har du ganske ret i.

Vores søn er blevet opereret i ryggen af samme rygkirurg som min mand. Sønnen havde skoliose, og var 10 cm. højere efter operationen end inden. Dette var en stor operation, og vi var meget nervøse for udfaldet. Men det er gået rigtig godt efterfølgende. Vi passer meget på ham og hans ryg, for at der ikke skal ske noget utilsigtet med ham.
Det glæder mig, at det er gået godt for jeres søn.

Indtil nu ser begge mine unger (dreng på 12 og pige på 16) ud til, at være sunde og raske, men jeg snakker meget med især min datter om, at bruge ryggen, men på en fornuftig måde.
Jeg frygter jo, at hun også får problemer i lænden.
Min mormor havde en fremadglidning L4/L5, min mor er opereret for spinalstenose L4/L5 og jeg har en fremadglidning L4/L5.

Så jeg håber, at begge mine unger har fysik som deres far.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 19:14   #272
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Troede lige at vi skulle et skridt fremad idag. Men nej.

Da vi i dag var på vej til Viborg - bliver vi ringet op af den læge som skal lave speciallægeundersøgelse af mandens rygskader og hovedpine. Undersøgelsen er udsat indtil videre - fordi de havde for travlt. To timer før vi skal være der (aftalen var kl. 15 idag).

Synes, at det er rimelig gammeldags træls!!!

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 19:17   #273
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Troede lige at vi skulle et skridt fremad idag. Men nej.

Da vi i dag var på vej til Viborg - bliver vi ringet op af den læge som skal lave speciallægeundersøgelse af mandens rygskader og hovedpine. Undersøgelsen er udsat indtil videre - fordi de havde for travlt. To timer før vi skal være der (aftalen var kl. 15 idag).

Synes, at det er rimelig gammeldags træls!!!

Marianne
Øv øv

Men det er jo heller ikke rart, at komme til en undersøgelse hvor lægen næsten allerede er et andet sted, fordi han har travlt.

Håber i får en ny tid snart, så i kan komme videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 21:14   #274
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Troede lige at vi skulle et skridt fremad idag. Men nej.

Da vi i dag var på vej til Viborg - bliver vi ringet op af den læge som skal lave speciallægeundersøgelse af mandens rygskader og hovedpine. Undersøgelsen er udsat indtil videre - fordi de havde for travlt. To timer før vi skal være der (aftalen var kl. 15 idag).

Synes, at det er rimelig gammeldags træls!!!

Marianne
det var da også pænt sent,at komme med en udsætning!kan ikke sige så meget andet end hold modet oppe
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 16:26   #275
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Har cyklet lidt rundt på nettet i dag. Da jeg er hamrende træt og frustreret over at vi ikke kan komme nogen vegne med mandens voldsomme hovedpine.

Faldt så over Dansk Hovedpinecenter på Glostrup.
Det ser rigtig interessant ud, og manden kan da opfylde alle betingelsene for at blive henvist dertil. Har fluks bestilt en tid til ham hos egen læge - så vi kan komme igang, der er sikkert l a n g ventetid.

Nogen her, som kender til dette hovedpinecenter???

Hilsen

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 22:26   #276
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Lidt opdatering - det er ved at være længe siden der er sket noget i denne sag.

I sommers - efter at Patientforsikringen havde tildelt en latterlig mikroskopisk erstatning - som jeg selvfølgelig ankede samme dag som vi modtog deres afgørelse - er der faktisk ikke sket en dyt.

Vi startede anken med at sætte en advokat på sagen.
Hun søgte aktindsigt i sagen ved Patientombuddet (ankenævnet i disse sager).
En måned senere rykkede hun for denne aktindsigt - og jeg ringede til Patientombuddet for at få en god forklaring på deres snøvleri.
De var slet ikke bagefter, men Patientforsikringen havde faktisk 3 måneder til at sende sagsakter til Patientombuddet - og de kunne jo ikke sende sagsakter til vores advokat når de ikke havde modtaget dem fra Patientforsikringen. Ja det er jo logik for perlehøns!! Men de ville godt rykke, da de kunne se at det var en speget sag.

Dagen efter denne samtale blev jeg ringet op af en ny konsulent fra Patientforsikringen. De ville gerne hjemtage sagen fra ankenævnet, da de kunne se at sagen ikke var behandlet efter forskrifterne og at erstatningen vist ikke var ok. Fint nok.

Sagen blev så alligevel glemt i Patientforsikringen, og jeg fik en beklagelse da jeg godt en måned senere kontaktede dem for at høre hvornår den speciallægeundersøgelse som vi havde aftalt skulle laves - denne aftale var desværre blevet glemt.

Så blev der hurtigt lavet en aftale hos en rygkirurg i Viborg - men denne aftale blev så aflyst 2 timer inden mødetid. Vi var på vej derned.

Der gik så lidt tid inden den næste aftale faldt på plads - men der blev en aftale hos en rygkirurg i Aalborg i begyndelsen af december måned 2012. Vi var til samtale med denne rygkirurg for 1 1/2 måned siden. Hans aftale med Patientforsikringen var at han skulle lave en redegørelse over hele forløbet og de opståede skader - denne redegørelse skulle være Patientforsikringen i hænde d. 10. januar 2013. Han havde 5 uger til at lave den i.
Patientforsikringen har, trods flere rykkere pr. brev og tlf. stadig ikke fået nogen speciallægeudtalelse - eller nogen forklaring på hvorfor der ikke kommer noget fra ham.
Jeg har nu selv kontaktet hans sekretær, og fået at vide at han afventer et nyt scanningssvar - men det vil han åbenbart ikke fortælle Patientforsikringen noget om.

Vi modtog selv dette scanningssvar i lørdags. Den nye scanning viser bl. a. at væskelommerne er blevet større - mandens hovedpine er også blevet værre, så det passer nok meget godt sammen.

Men der er en lille detalje omkring dette scanningssvar. De skriver, at scanningen sammenlignes med en tidligere scanning fra d. 07.01.11. - den korrekte dato skulle være 07.11.11.
Jeg ringede til røntgenafdelingen, da jeg ikke kunne placere en scanning ca. 14 dage inden den sidste operation - men det var altså også en fejl fra deres side.
Nu er jeg så meget spændt på, om speciallægeerklæringen (hvis der kommer en?) bliver udarbejdet med udgangspunkt i at den sidste (tidligere) scanning fandt sted d. 07.01.11. altså inden sidste operation - for så bliver sagen da for alvor rodet sammen. Hvis speciallægen skriver, at væskelommerne var der inden sidste operation d. 20.01.11. - kan vi jo ikke påstå at de store massive skader er tilkommet efter manglende håndtering af voldsomme symptomer efter denne sidste operation!!

Nå, vi får se. Der er ikke noget der kan forbavse mig i denne sag mere.

Region Nord har også lovet mig et møde om hele forløbet, og hvad der fremadrettet kan gøres for manden - straks efter at scanningssvaret forelå. Jeg ringede til min kontaktperson i regionen i går - for at høre om dette mødetidspunkt. Hun var ikke informeret om at scanningssvaret var næsten en uge gammelt (ifølge dato på notatet). Og derfor havde hun selvfølgelig ikke arrengeret noget møde med de høje herrer. 2 overlæger og et par andre fra regionen. Det går godt.

I morgen skal vi på Dansk Hovedpinecenter på Glostrup Hospital.
Dette har jeg fået arrangeret via vores egen læge - selv om regionen har forsøgt at tage æren for denne henvisning. De vil ikke engang give kørselsgodtgørelse, da de ikke mener at manden har behov for at få udredt sin hovedpine.
Jeg er meget spændt på om de her på nogen måde kan hjælpe manden med hans massive sindsyge hovedpine som er døgnet rundt i meget voldsomme anfald.

Nu er kaffen blevet kold, og jeg aner ikke hvordan det går med håndbolden - selv om fjernsynet kører her i stuen. Jeg har bare tæsket løs på tastaturet.

Vender forhåbentligt snart tilbage med mere nyt.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 17:29   #277
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej igen.
Har nu været på Glostrup Hospital.
Det var en fantastisk positiv oplevelse, og manden bliver snarest indkaldt til et længerevarende indlæggelsesforløb hvor alt bliver udredt og undersøgt omkring hans spinalhovedpine. Super dejligt.

Skal have det længe ventede møde med de fine herrer fra Region Nord om ca. 14 dage. Glæder mig helt vildt til at kunne smide de nye oplysninger i hovedet på dem. Det samme gælder i forhold til mine klagesager.

Det virker som om der er ved at være lys forude i tunnelen.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 00:46   #278
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Hej igen.
Har nu været på Glostrup Hospital.
Det var en fantastisk positiv oplevelse, og manden bliver snarest indkaldt til et længerevarende indlæggelsesforløb hvor alt bliver udredt og undersøgt omkring hans spinalhovedpine. Super dejligt.

Skal have det længe ventede møde med de fine herrer fra Region Nord om ca. 14 dage. Glæder mig helt vildt til at kunne smide de nye oplysninger i hovedet på dem. Det samme gælder i forhold til mine klagesager.

Det virker som om der er ved at være lys forude i tunnelen.

Marianne
Skøønt, det er bare så dejligt, når man oplever at blive behandlet ordentligt.

Og det burde jo egentlig være en selvfølge.

Jeg var engang på Glostrup og tale med en neurokirurg, der hed Carsten Juul Nielsen, han var ganske fornuftig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 11:04   #279
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Har også kun hørt godt om Glostrup hovedpine center. En jeg kender blev samtidig med hovedpine medikamenter også behandlet med anti depressiva, som åbenbart ligeså kan være et behandlingsmiddel selvom vedkommende ikke syntes psykisk belastet!

Håber din mand får et godt ophold og man kan få kortlagt hvorledes han kan hjælpes og behandles for dine lidelser.

Ej så lige, der skal naturligvis stå sine lidelser og ikke dine lidelser, Marianne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 14:26   #280
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Den havde jeg regnet ud.
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension