K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2010, 10:57   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
selv om man har et rigtig arbejde er det ikke sikkert man kan låne.
det har intet med ens FP at gøre. Dog er et hus til 12 mio nok udelukket
de kigger på ens økonomi flere år tilbage, for at se om man spare penge sammen.
samt generelt omkring ens økonomisk situation.
kender to med FP som sidder i eget hus og lånt penge til bad og køkken.
men havde nogle penge i forvejen og har nogle forsikringer, som gør de har en bedre økonomi end lige FP.

Husk 195000 kr er alså ikke mange penge i dag og eget hus.
det er nok mere det, end lige FP. det er jo en stabil indtægt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 17:01   #12
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Hvor står der henne Så kan man først som førtids pensionist købe hus når man nærmer sig den alm pension Tager jo pænt længe at opspare 40% af et hus når man samtidig skal betale en formue til en udlejer

Kontakter de der sharia og ser om de vil hjælpe

Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
hvis man vil købe et hus til under 500.000 så kan man kun låne 60 % af ejendomsvurderingen. Hvorimod hvis huset koster over 5 så kan man låne 80%. Måske det også spiller en rolle?

Jeg vil godtnok ikke håbe at det er fordi ftp´er ikke kan låne penge, så kommer vi da aldrig til at eje noget igen heller, det ville jeg godtnok være ked af.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 20:59   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tije, nej jeg håber da heller ikke at ftp er udelukket fra at låne penge fremover, det ville sg være mere end trist!

MEN ingen tvivl om at bankerne/kreditforeningerne kigger meget på ens økonomiske dispositioner både før og nu, så nej, nok ikke så meget med ftp at gøre, generelt.

Vi bor i hus men dette er købt for snart 20 år siden, altså, dengang man stadig kunne købe et hus til en rimelig penge OG så "helgarderede" vi på den måde at vi ikke satte os dyrere end at i tilfælde af vi begge skulle ryge på dagpenge, ja, så kunne vi overleve.

Dengang kunne man også overleve, uden luksus vel at mærke, men det var dog muligt.
Der var priserne ikke løbet løbsk, som jeg syns de er i dag!

Men det er stadig ikke let, selv efter 20 år, for vi er nu begge ftp, jeg på gamle ordning og mand på nye, gift og 2 hjemmeboende børn.

Som tiden er i dag, ville vi ikke kunne være i stand til at købe bolig, for der er så også lige den ting i det, at det hus vi fandt dengang STADIG har mangler og vi kan ej heller på samme måde sætte i stand som før vi blev syge SAMT kan vi ikke bare lige låne for vores ftp bliver jo ikke højere, uanset hvordan vi vender og drejer os.

Nå men, det blev en lille snak, men ja, prøv at høre om disse sharia lån, man kan vel kun få et svar
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 08:39   #14
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Buster, jeg tror du har fat i noget. Det er noget, mange glemmer. Førtidspension er ikke en stor ydelse, og det kan godt være, at det umiddelbart ser ud til at være billigere at bo i et billigt købt hus. MEN man skal også tænke på vedligeholdelse og reparationer, som hurtigt kan løbe op. Et hus passer ikke sig selv og ting holder ikke evigt, så udover de faste udgifter skal man også påregne opsparing til løbende vedligeholdels og akutte reparationer, og det kan være meget dyrt! Det skal man også regne ind i budgettet, og så meget er der altså heller ikke at rutte med på ftp.

Og jeg vil også sige, at der som regel er en god grund, hvis banken siger nej; eller man bør ihvertfald få bistand til at få det hele regnet godt igennem, sammen med én som ved, hvad alt sådan noget koster, og hvor meget der skal være til at sætte til side osv.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 03:54   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, så lige denne artikel:

"Dyre boliglån i yderområder
Boligeksperter frygter forfald i udkants-Danmark"

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1313476.ece

"Realkreditinstitutterne kan være vældige enige med os i, at prisen er rigtig nok. Det var fair nok, hvis det var, fordi købers økonomi ikke hænger sammen. Men den begrundelse har vi ikke fået, vi har for eksempel fået at vide, at det falder uden for realkreditinstitutternes koncept."

tja, bussiness er jo bussiness, hm....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvangsaktion/Boliglån Tullee Alt det andet 3 27-06-2013 08:57
boliglån ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 05-02-2011 16:21
ftp og boliglån knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 05-06-2010 18:54
God artikel i førtidspensionisten Stella Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 16-12-2007 13:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension