K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2015, 17:26   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvornår er din afgørelse fra Det Sociale Nævn fra? Mener det blev nedlagt medio 2013.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 19:00   #12
Torrevieja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Torrevieja er ny på vejen
Den er fra foråret 2012, hvor den blev indgivet og afgørelsen kom ultimo 2012.

Sidst redigeret af Torrevieja; 21-03-2015 kl. 19:04.
Torrevieja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2015, 21:16   #13
MOGENS R
På vej til at lære K10
 
MOGENS Rs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Lokation: Færøerne
Indlæg: 3
Styrke: 0
MOGENS R er ny på vejen
Hvis du skal have penge tilbage - f.eks. varmepenge, så kan du bare oplyse til UD, dit registreringsnummer og kontonummer, med god samvittighed, for at lette arbejdet hos din UD.
__________________
Lær Tegnsprog her.
MOGENS R er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2015, 17:34   #14
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vi er en del der aldrig benytter os af hævekort, netop fordi vi ved, at de kan finde på at bede om disse grænseoverskridende oplysninger.
Hum ... hvad kunne det være?

2 liter mælk i Netto?


BTW: Ka' man som (reelt) enlig egentlig nå at drikke 2 liter mælk, inden den sidste sjat bliver sur?

Eller vil 2 liter mælk være et indicium på at der opholder sig en ekstra i "husstanden"?


Citat:
Ved heller ikke om det er muligt at strege særlige følsomme oplysninger over (som fx værtshusbesøg, taxa'er, sex-shop, eller andet der kan være ''pinligt'')....
Åh ... ja ... hvis man har egen vinkælder, egen bil og et sex-shop besøg ikke står øverst på 2do listen ... så har man vel ikke noget at skjule? ;-)


PS: Du render sikkert allerede rundt med en smartphone, der vel nærmest er klistret på kroppen?

Det er der i hvert fald mange der gør, hvilket er næsten lige så effektivt som en chip i nakken (ala hund/kat) ... og så kan de nysgerrige (eller deres "venner") bare trace din aktivitet incl. video og rumaflytning, læse dine emails osv på basis af din teknologi-forelskelse :-)

Eks. hvis man nu har to personhenførbare devices, hvor tidligere tacing og evt. fjæs-genkendelse viser at devicen er klistret til kroppen ... og man så sammenholder de to devices positioner, så får man jo rigtig godt syn for sagen på spørgsmålet om hvorvidt to fra hver deres ende af byen er "reelt enlige" eller har et "samliv" :-)

Hvis ikke man ... sådan officielt ... må i dag ... så kan du godt drikke pis på, at man (pr. lovgivning) må engang i fremtiden ... uden at vi her skal tage stilling til det absurde i at have en lovgivning, der på ydelsesniveau skeler til civilstand ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 09:42   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
For mig er det vist mere en principsag, end en frygt for at blive luret i mine daglige indkøb, som præcis er på niveau med 2 liter mælk og en basse til kaffen. Men indrømmer gerne, at jeg bestemt ikke brød mig om at fremvise bankudskrifter sidst, og lovede mig selv, at jeg i fremtiden ville gøre det anderledes.

Jeg bruger som sådan stadig Visakortet, men handler måske for 400 og får måske 500 over, så transaktionerne bliver præcis lige så røget, som den der er speget.

Der er intet i min økonomi der giver mening, for der skulle jo gerne være lidt de kan koge suppe på.....for hvor bliver kontanterne mon brugt? Ligger de bundtet og stavlet inde i soft wooferen og udgør en formue, eller går de til sort arbejde når madammen ikke gider løfte støvekluden selv. Den kode synes jeg dé skal have fornøjelsen af at knække, og hvorfor gøre det nemt og overskueligt, når forvirring kan skabe glæde og mistro.

Og jo, mors lille iPhone, jeg sørger altid for at have den nyeste top tunede model, med det bedste overvågningsudstyr. Den fortæller næsten hvor mange meter toiletpapir jeg bruger på en uge, og hvor røven er blevet serviceret sidst, takket være skyen, dropboxen og muligheden for, at forbinde alle enheder (både egne og andres!). Og hvis jeg bytter modellen ud med en gammel Nokia med taletidskort, fordi jeg skal ned og handle nikotinvæske, sender den straks informationer om, at nu er der urent trav fra min side. Men jeg indrømmer jeg nyder det.
Det værste der kunne ske var, at førtidspensionisten her, er uinteressant i alle sammenhænge, og at de kun bruger energien på at jagte monstre.....den tanke kan da næsten gøre hverdagen lidt kedelig, nu hvor følelsen af at være i centrum konstant, er så udviklet og føles så virkelig......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension