K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2012, 21:54   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Puuha, der er skrevet meget i denne tråd efterhånden, så måske har du allerede svart på det jeg nu spørger om.

Jeg har fået indtryk af, at du skriver dagbog.
Sender du den dagbog til nogen?
Du bør sende kopi af din dagbog hver uge, til både sb og din konsulent hos anden aktør.

Og så lige, for at slå det ordentligt fast, når du kan mærke, at du ikke kan klare mere, så skal du stoppe.
Hvis de siger, at du ikke må gå hjem, så må du forlange et sted du kan hvile dig, evt. ligge ned hvis det er det du har behov for.

Har du snakket med din konsulent hos anden aktør om, at din sb har forbudt dig, at melde syg?
Måske har hun et godt råd.

Men send din sb en mail og spørg, om du har forstået det korrekt, at du ikke må sygemelde dig p.g.a. dine smerter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 09:01   #42
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Hvis du bare bliver og knokler på og ikke siger fra over for det fysisk hårde arbejde så giver det jo et helt forkert billede af, hvad du egentlig magter ....og det giver sgu bagslag...for næste gang forventer de måske at du kan endnu mere....

Så tag dig selv i nakken og få sagt stop..nu er det nok...det her magter min krop ikke mere...Du risikerer jo at lave flere skader på dig selv!!!! og der er ikke nogen der står og klapper dig på skulderen bagefter...

Så jeg ville også skrive dagbog over hele døgnet..hvad laver jeg, hvordan er mit smerteniveau, medicin - tager jeg noget ekstra, hvordan sover jeg, må jeg ligge i løbet af dagen pga smerter eller træthed osv og har jeg et liv efter arbejdstid...og så send den hver uge til sb og forlang den bliver lagt ind i din sag...skriv også gerne dine effektive arbejdstid ned :-) den er jo ikke nødvendigvis det samme som de antal timer du var der ...

Hvis sb fortsat kræver du bliver på arbejdspladsen, så kræv at der er et sted at hvile...

Men der er kun dig til at mærke efter å din krop... og godtag ikke at de kun kunne finde et hårdt fysisk sted at arbejdsprøve dig - en arbejdsprøvning skal tage udgangspunkt i dine skånebehov...så er det deres problem at finde det rette sted til dig...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 22:48   #43
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Puuha, der er skrevet meget i denne tråd efterhånden, så måske har du allerede svart på det jeg nu spørger om.

Jeg har fået indtryk af, at du skriver dagbog.
Sender du den dagbog til nogen?
Du bør sende kopi af din dagbog hver uge, til både sb og din konsulent hos anden aktør.

Og så lige, for at slå det ordentligt fast, når du kan mærke, at du ikke kan klare mere, så skal du stoppe.
Hvis de siger, at du ikke må gå hjem, så må du forlange et sted du kan hvile dig, evt. ligge ned hvis det er det du har behov for.

Har du snakket med din konsulent hos anden aktør om, at din sb har forbudt dig, at melde syg?
Måske har hun et godt råd.

Men send din sb en mail og spørg, om du har forstået det korrekt, at du ikke må sygemelde dig p.g.a. dine smerter.
Dagbogen bliver først set på til sidst i forløbet. Den kræver nok osse en masse forklaring, så nok bedst at jeg er der. Men kan da høre min anden aktør om hun vil have den hver uge så hun kan følge med.

Du kan tro jeg har fået en lærestreg ved bare at blive ved med at arbejde, selvom kroppen siger stop. Igår blev det så slemt at jeg kastede op af smerter og kunne ikke sove, ikke vende mig i sengen, ikke stå oprejst og man har jeg ik fået meget at spise. Så tro mig, har jeg ik lyst til igen.

Vil bare arbejde og se hvor min grænse går. Men ville bevise at jeg kunne og VILLE arbejde, i fredags. Gav bare bagslag...

Har snakket med min egen akør, og hun siger at selvf. må jeg melde mig syg. Men det må ikke tag overhånd. For så skal jeg bare på en ny arbejdsprøvning, og det ved hun at jeg vil ha svært ved (da jeg føler mig som en fiasko i forvejen)...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 22:55   #44
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
Hvis du bare bliver og knokler på og ikke siger fra over for det fysisk hårde arbejde så giver det jo et helt forkert billede af, hvad du egentlig magter ....og det giver sgu bagslag...for næste gang forventer de måske at du kan endnu mere....

Så tag dig selv i nakken og få sagt stop..nu er det nok...det her magter min krop ikke mere...Du risikerer jo at lave flere skader på dig selv!!!! og der er ikke nogen der står og klapper dig på skulderen bagefter...

Så jeg ville også skrive dagbog over hele døgnet..hvad laver jeg, hvordan er mit smerteniveau, medicin - tager jeg noget ekstra, hvordan sover jeg, må jeg ligge i løbet af dagen pga smerter eller træthed osv og har jeg et liv efter arbejdstid...og så send den hver uge til sb og forlang den bliver lagt ind i din sag...skriv også gerne dine effektive arbejdstid ned :-) den er jo ikke nødvendigvis det samme som de antal timer du var der ...

Hvis sb fortsat kræver du bliver på arbejdspladsen, så kræv at der er et sted at hvile...

Men der er kun dig til at mærke efter å din krop... og godtag ikke at de kun kunne finde et hårdt fysisk sted at arbejdsprøve dig - en arbejdsprøvning skal tage udgangspunkt i dine skånebehov...så er det deres problem at finde det rette sted til dig...
Ja, jeg må lytte til mig selv. Bare svært når jeg er på arbejd (fordi jeg så gerne ville kunne). Når jeg er derhjemme er der ik noget problem. Men må begynde at bruge mine pauser på at ligge ned.

Og som jeg skrev til Vovse. Så er der en masse jeg skal tænke over.
Skriver dagbog men der var nogen ting du skrev som jeg nok godt kunne have med...
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 07:20   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pige29 Se meddelelser
Dagbogen bliver først set på til sidst i forløbet. Den kræver nok osse en masse forklaring, så nok bedst at jeg er der. Men kan da høre min anden aktør om hun vil have den hver uge så hun kan følge med.
NEJ, DU SKAL IKKE SPØRGE NOGEN OM NOGET.

Du skal sende kopi af din dagbog til både sb og anden aktør hver uge.
Og det uanset om de vil have den eller ej.

Til sb skal du skrive, at du ønsker den lagt i din sag.

Den til sb bør du aflevere personligt ved jobcenterets skranke, og få en kvittering på, at de har modtaget den.

Hvis du ikke afleverer den løbende kan de senere holde på, at de jo ikke vidste hvor slemt det stod til med dig.

Du er nødt til, at tage sagen i egen hånd, og være et skridt foran.

Sidste gang jeg skrev dagbog brugte jeg denne model, den behøver ikke videre forklaring, læs især de 3 første indlæg: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Min konsulent hos anden aktør var meget glad for min dagbog, og da jeg læste hans rapport kunne jeg tydeligt se, at han havde læst og forstået min dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 08:17   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her er jeg meget enig med Vovse, du skal endelig ikke spørge om noget - du skal blive direktøren i din egen sag, forstået på den måde, at det er DIG der bestemmer hvad du vil have vedlagt din sag - det er simpelthen din RET!!

Da min sag om førtidspension rullede, så kunne jeg bedst sammenligne det med et spil skak. Det handlede HELE TIDEN om at tænke flere træk frem, beskytte sig selv, og forsøge at få kommunen sat skakmat - de fleste sagsbehandlere opføre sig som de rene dronninger og tror de kan bevæge sig frit på hele brættet, så det er vigtigt du sætter ind med alt hvad du kan for at bremse det....

Hov, hvor kom den sammenligning nu fra
håber du forstår hvad jeg mener........

Det er vigtigt du gør sådan som vovse foreslår - skriver til din sagsbehandler via mail, og spørger om det er korrekt forstået at du ikke må sygemelde dig (selvom du hverken kan krybe eller gå!). På den måde sikre du sig et godt bevis på, at du skriver og spørger, og samtidig får på skrift fra sagsbehandleren, hvordan du reelt skal forholde dig.
For én ting er sikkert, de SIGER en masse gejl, men når det kommer til at de skal SKRIVE sort på hvidt, hvordan du skal forholde dig - så får piben RET OFTE en helt anden lyd, da de jo ved at de ikke kan løbe fra det skrevne ord, i samme hast som de kan løbe fra ''noget de engang har sagt i en samtale''. De er SUPER gode til at ''glemme'' hvad de har sagt, og få klienten til at fremstå som den der bare har misforstået noget....

Få ALT på skrift - skriv, skriv igen, stil spørgsmål og gem al korrespondance, så du altid kan bevise/modbevise.

Bliver du rigtig syg og får en forværring der betyder du må holde dig hjemme - SÅ SKRIV - fortæl at du har det rigtig skidt, spørg hvordan du skal forholde dig.
Svare de ikke, så kan du bevise at du har gjort alt i din magt for at få hjælp til din situation.
Skriver de at du skal møde alligevel - har de overtrådt reglerne.
Skriver de at du godt må blive hjemme, har du det på skrift!

Du skal ALTID få lukket cirklerne.

Sidst redigeret af Ninja; 23-05-2012 kl. 08:26.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 09:11   #47
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
NEJ, DU SKAL IKKE SPØRGE NOGEN OM NOGET.

Du skal sende kopi af din dagbog til både sb og anden aktør hver uge.
Og det uanset om de vil have den eller ej.

Til sb skal du skrive, at du ønsker den lagt i din sag.

Den til sb bør du aflevere personligt ved jobcenterets skranke, og få en kvittering på, at de har modtaget den.

Hvis du ikke afleverer den løbende kan de senere holde på, at de jo ikke vidste hvor slemt det stod til med dig.

Du er nødt til, at tage sagen i egen hånd, og være et skridt foran.

Sidste gang jeg skrev dagbog brugte jeg denne model, den behøver ikke videre forklaring, læs især de 3 første indlæg: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Min konsulent hos anden aktør var meget glad for min dagbog, og da jeg læste hans rapport kunne jeg tydeligt se, at han havde læst og forstået min dagbog.
Når jeg tror at den behøver forklaring er det fordi at bruger trekanter, forkortelser med ét enkelt bogstav. Skriften er så lille, så man måske ik helt kan forstå det.

Du skriver at jeg skal aflevere den til sb. Men jeg behøver ikke at se hende, vel? De kan godt give mig en underskrift ude i skranken? Vil ikke have at de tilkalder hende. Og når hun modarbejder mig så meget, er det så smart at sende hende det??
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 09:15   #48
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
NEJ,

Sidste gang jeg skrev dagbog brugte jeg denne model, den behøver ikke videre forklaring, læs især de 3 første indlæg: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Jeg kan slet ikke skrive min på den måde (som første model). Det er alt for meget, hvilket giver mig rod i hovedet.
Den jeg har udformet, passer ok til mig.
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 09:24   #49
pige29
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Sydsjælland
Alder: 42
Indlæg: 62
Styrke: 13
pige29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Her er jeg meget enig med Vovse, du skal endelig ikke spørge om noget - du skal blive direktøren i din egen sag, forstået på den måde, at det er DIG der bestemmer hvad du vil have vedlagt din sag - det er simpelthen din RET!!

Da min sag om førtidspension rullede, så kunne jeg bedst sammenligne det med et spil skak. Det handlede HELE TIDEN om at tænke flere træk frem, beskytte sig selv, og forsøge at få kommunen sat skakmat - de fleste sagsbehandlere opføre sig som de rene dronninger og tror de kan bevæge sig frit på hele brættet, så det er vigtigt du sætter ind med alt hvad du kan for at bremse det....

Hov, hvor kom den sammenligning nu fra
håber du forstår hvad jeg mener........

Det er vigtigt du gør sådan som vovse foreslår - skriver til din sagsbehandler via mail, og spørger om det er korrekt forstået at du ikke må sygemelde dig (selvom du hverken kan krybe eller gå!). På den måde sikre du sig et godt bevis på, at du skriver og spørger, og samtidig får på skrift fra sagsbehandleren, hvordan du reelt skal forholde dig.
For én ting er sikkert, de SIGER en masse gejl, men når det kommer til at de skal SKRIVE sort på hvidt, hvordan du skal forholde dig - så får piben RET OFTE en helt anden lyd, da de jo ved at de ikke kan løbe fra det skrevne ord, i samme hast som de kan løbe fra ''noget de engang har sagt i en samtale''. De er SUPER gode til at ''glemme'' hvad de har sagt, og få klienten til at fremstå som den der bare har misforstået noget....

Få ALT på skrift - skriv, skriv igen, stil spørgsmål og gem al korrespondance, så du altid kan bevise/modbevise.

Bliver du rigtig syg og får en forværring der betyder du må holde dig hjemme - SÅ SKRIV - fortæl at du har det rigtig skidt, spørg hvordan du skal forholde dig.
Svare de ikke, så kan du bevise at du har gjort alt i din magt for at få hjælp til din situation.
Skriver de at du skal møde alligevel - har de overtrådt reglerne.
Skriver de at du godt må blive hjemme, har du det på skrift!

Du skal ALTID få lukket cirklerne.
Men jeg vil jo på ingen måde ha kontakt med min sb!!!?? Hvad skal jeg så gøre? Kan jeg ikke nøjes med min anden aktør. For hende har jeg ingen problemer med. Og hun sender det videre til min sb, som jeg sender til hende.

Hvis jeg havde mere energi, ville jeg godt-nok osse kæmpe en helt del mere end jeg gør nu. Hvilket irretere mig!!
pige29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 12:37   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, anden aktør og også fin nok. Pointen er bare, at du skal have alt på skrift.

Du må endelig ikke selv ligge og bokse med det der, og evt tage en sygedag her og dér - skriv det ALTID INDEN du lægger dig syg, så de kan se at du er meddelsom, påpasselig, og selv bidrager til din sag, og gør dit aller bedste.

Din arbejdsprøvning skulle jo helst gerne blive en succesoplevelse, og ikke et mareridt du må komme ud af, for så at blive sendt ud igen. Og måske igen.

De bliver nødt til at forholde sig til, at du altså ikke kan præstere lige præcis dét de gerne vil have. Det er jo derfor det er en prøvning. Mange kan jo slet ikke hovere kravet.

Synd du skal alt det bøvl igennem, fordi de føler du skal presses ind på en hylde, du altså ikke er gearet til....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
for syg til arbejdsprøvning, men ikke syg nok til flex Isabella1 Spørgsmål ang fleksjob 0 25-05-2012 14:53
Ikke egnet til arbejdsprøvning. Bertha65 Alt det andet 18 25-03-2011 09:33
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension