K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2012, 21:37   #1
Stine.J
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2012
Lokation: Herlev
Indlæg: 1
Styrke: 0
Stine.J er ny på vejen
Ny Fleksjobber .. hvordan søger man et job?

Jeg er godkendt til fleksjob den 24. januar 2012 og har været til en samtale på kommunen der varede i ca 15 min.

Ud fra det møde må jeg sige jeg stadig er noget over hvordan det her fungerer. Jeg fik det indtryk at kommunen skal være med i jobsøgningen men er nu sendt på kursus i cv-halløj mm. Pga psykiske problemer (social angst, kronisk stress mm) har jeg meget svært ved at være på det kursus og bliver truet af hvad jeg tror er min jobkonsulent at jeg mister min ledighedssydelse.

Ved nogen her om man har en sagsbehandler udover jobkonsulenten?

Helt praktisk hvordan søger man et fleksjob? Er det bare alm jobansøgning hvor man høre om de ikke kunne være interesseret i en fleksjobber i stedet for eller skal man have kommunen indover de jobannoncer man synes er interessante? Jeg fik den forståelse på mit 15 min lange møde at jeg skulle sende jobannoncer jeg var interesseret i til ham og så ville han forhandle fleksjobbet hjem ?? Har sendt et par annoncer men har intet hørt.
Stine.J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2012, 21:49   #2
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej

Jeg er er også lige blevet tilkendt fleks jeg har lavet en uopfordret ansøgning som jeg tager med når jeg køre rundt og søger.Jeg har en visitkort med min sagsbehandlers mobil nummer. Min sagsbehandler skal med ud og lave kontrakten når den tid kommer. Ved ikke om det er noget du kan bruge.
Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 07:36   #3
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej

Man har ret til at komme i en ulønnet praktik. Jeg søgte om sådan en praktik plads hos en arbejdsgiver. Jeg var der godt nok i 5 mdr. i ulønnet praktik (man får selvfølgelig fleksydelse, men man er gratis for arbejdsgiveren). Men herefter blev jeg ansat, og jeg har nu været der i 2 år.

Jegt syntes det er en rigtig god i ide at komme i praktik, så kan arbejdsgiveren se at de slet ikke kan undvære en, hi hi.

Prøv at snakke med lederne på kurset opkring det.

Held og lykke i fremtiden med at finde job og det hele.

Kh Garage
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 10:19   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hvis du nu har en íde om hvad du kunne tænke dig at arbejde med, så kunne du selv opsøge stedet, gerne med en kort ansøgning som de kan beholde når du går igen. Du kan også fortælle at der er mulighed for praktik, til en start, for at se om de kan bruge dig og omvendt.

Sådan fik jeg et fleksjob...

Jobkonsulenten skal faktisk først bruges når der skal laves praktik på stedet eller ved en egentlig ansættelse, husk endelig fagforening den dag du forhåbentlig får et job.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 12:31   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu er det sådan at disse aktiverings kursuser, skal man deltage i med mindre ens læge sygemelder en.
Nu er der rigtig mange der syntes at det er rigtigt hård psykisk, at være på disse kursuser også mig selv men der er desvære nok ingen smutvej.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2012, 21:17   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Stine.J

Kort og godt; -ALLE døre er åbne for at søge et fleksjob... -der er ingen der kan sige at på denne måde må du ikke søge et fleksjob

Og som Te-pigen skriver; er den - hvis man kan - bedste måde, at finde jobbet selv Tit er Jobkonsulenten mest opsat på - kun - at finde en virksomhedspraktik(tit uden mulighed for arbejde bagefter) til en, for så udløser det en bonus til Anden aktør

Din Jobkonsulents måde at varetage dine psykiske problemer på, vil jeg ikke skrive om, for så bliver det bare ubehageligt at læse

Ps. Held og lykke med at prøve selv...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger man et fleksjob? Fiona75 Spørgsmål ang fleksjob 8 16-05-2012 08:50
Hvordan søger jeg fp på § 17?? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-05-2011 16:18
Fleksjobber der søger FP - Risiko ?? Kodered Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-10-2010 20:49
Hvordan søger man pension Bette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 19-07-2010 20:11
Hvordan søger man § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-02-2009 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension