K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2013, 13:45   #1
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Har i nogen ideer på hvad jeg skal gøre?

Hej, jeg er helt ny herinde, men har læst derinde nogle gange. Jeg ved ikke om jeg skriver det rigtige sted men nu prøver jeg og håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg har i 9år haft daglige smerter i lænd og skuldre det startede da jeg arbejdede på fabrik som pakkedame. Jeg har fået taget røntgen billed af min lænd men den viser kun at jeg er lidt skæv 2 millimeter nede ved korsbenet og lidt skæve ryghvirvler ved 10og11, men lægen siger at det er der mange der har, så jeg skal bare træne den da jeg er ung, der er ikke tegn på diskucolaps har været til MR scanning. Men det er som om at min læge og kommunen slet ikke tror på mig, de tror bare jeg er hypokonder og føler mig også sån nogle gange når jeg går til lægen, men jeg har ... Ondt og det er ikke blivet bedre med tiden kun værre, nu døjer jeg med udover lænd og skuldre med mine ben som bare begynder at gøre ondt nogle gange som om der bliver trykket om mine knogler andre gange som om de sover, får også ondt i min arm og fingre især ved bagning, opvask, skrælle kartofler eller salat, mine baller sover også tit hvis jeg sidder i noget tid, udover det har jeg rit hovedpine i hvert fald 3-6 dage om ugen og er utrolig træt hele tiden, føler slet ikke jeg har sovet når jeg vågner og skal holde mange pauser i løbet af dagen. Min læge tager mig ikke rigtig seriøst og skrev til kommunen ar jeg godt kunne arbejde hvis det ikke var ryg belastende og på den baggrund stoppede de mine sygdagpenge, men jeg sagde til kommunen at det ikke kun var min ryg, hvor hun svarede at de tager udgangspunkt i det min læge havde skrevet. Undskyld det blev så langt men vil høre om der er nogle der har nogle råd eller selv har prøvet det? Men jeg havde bare brug for at komme lidt ud med det hele, da mine omgivelser også er sån lidt med at du ser jo ud til at have det fint, selvom jeg ikke ser dem så tit da jeg ikke orker det og faktisk har svært ved at koncentere mig når de taler til mig og alt larmen og høje lyde når der er ca 8 børn samlet, altså 2 er mine egne.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:17   #2
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Vi er mange, der har svært ved at læse tekster, der ikke er opdelt. Så jeg har lavet "lidt luft" og håber så du får svar.

Citat:
Har i nogen ideer på hvad jeg skal gøre?
Hej, jeg er helt ny herinde, men har læst derinde nogle gange. Jeg ved ikke om jeg skriver det rigtige sted men nu prøver jeg og håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg har i 9år haft daglige smerter i lænd og skuldre det startede da jeg arbejdede på fabrik som pakkedame.

Jeg har fået taget røntgen billed af min lænd men den viser kun at jeg er lidt skæv 2 millimeter nede ved korsbenet og lidt skæve ryghvirvler ved 10og11, men lægen siger at det er der mange der har, så jeg skal bare træne den da jeg er ung, der er ikke tegn på diskucolaps har været til MR scanning.

Men det er som om at min læge og kommunen slet ikke tror på mig, de tror bare jeg er hypokonder og føler mig også sån nogle gange når jeg går til lægen, men jeg har ... Ondt og det er ikke blivet bedre med tiden kun værre,


nu døjer jeg med udover lænd og skuldre med mine ben som bare begynder at gøre ondt nogle gange som om der bliver trykket om mine knogler andre gange som om de sover, får også ondt i min arm og fingre især ved bagning, opvask, skrælle kartofler eller salat, mine baller sover også tit hvis jeg sidder i noget tid,

udover det har jeg rit hovedpine i hvert fald 3-6 dage om ugen og er utrolig træt hele tiden, føler slet ikke jeg har sovet når jeg vågner og skal holde mange pauser i løbet af dagen.

Min læge tager mig ikke rigtig seriøst og skrev til kommunen ar jeg godt kunne arbejde hvis det ikke var ryg belastende og på den baggrund stoppede de mine sygdagpenge,

men jeg sagde til kommunen at det ikke kun var min ryg, hvor hun svarede at de tager udgangspunkt i det min læge havde skrevet.

Undskyld det blev så langt men vil høre om der er nogle der har nogle råd eller selv har prøvet det?

Men jeg havde bare brug for at komme lidt ud med det hele, da mine omgivelser også er sån lidt med at du ser jo ud til at have det fint, selvom jeg ikke ser dem så tit da jeg ikke orker det og faktisk har svært ved at koncentere mig når de taler til mig og alt larmen og høje lyde når der er ca 8 børn samlet, altså 2 er mine egne
.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:28   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er bestemt ikke nemt, hvis du ikke har nogle direkte diagnoser der kan behandles og når din læger skriver til kommunen at du godt kan varetage ikke ryg belastende arbejde.

Måske du skulle finde dig en ny læge på sigt og blive 100 % helbreds afklaret om der er noget galt de kan hjælpe dig med.

Man bliver i hvert fald ikke afklaret til noget videre i systemet når ens læge skriver som din.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:33   #4
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Jeg er ikke syg nok til at være sygemeldt

Hej til jer. Jeg er helt ny herinde og håber på lidt hjælp da jeg har læst nogle gange herinde og set i hjælper hinanden meget. Sagen er den at jeg i 9 år har fået med daglige smerter i lænd og skuldre kom pga fabriksarb. Den gang gik jeg til lægen og fik afvide at jeg var ung og det skulle bare trænes væk, men nu er jeg 30år og det er ikke blevet bedre kun værre, nu døjer jeg også med at min ryg ligesom låser sig fast nogle gange, får smerter i benene som der trykkes hårdt om mine knogler og får også søvne fornemmelse i den speciale når jeg ligger og skal sove, hvilket tager mellem 1-3 timer før jeg gør efter jeg har lagt mig. Jeg får hurtigt ondt/kramper i fingerne når jeg laver simple ting som at vaske op, skrælle kartofler osv. Jeg får flere smerter i min skuldre når jeg bager eller tørre bordet af, jeg har meget tit hovedpine ca 4-6. Dage om ugen nogle gange lidt andre gange meget slemt at der bare dunker ved øjne og tændingerne. Høje lyde eller højt snak irritere mig vildt, jeg har svært ved at lave flere ting på en gang som at lave noget og høre efter hvad mine børn siger faktisk har jeg glemt hvis de har fortalt mig noget mens jeg laver noget andet, også er jeg bare træt hele tiden føler jeg kunne sove hele dagen og skal holde mange pauser igennem dagen for at klare den. Sagen er så den jeg har prøvet fys. Som ikke hjælper andet end jeg får mere ondt, men hun siger at jeg er hypermobil, og hun har mistanke om at jeg kan have muskelgigt? Altså jeg er 30år har læst at det er folk over 50år der får det, røntgen billed og MR scanning viser kun at jeg er lidt skæv 2 steder i ryggen og min læge siger at det er der mange der er. Jeg var på sygedagpenge men de blev stoppet pga min læge havde skrevet at jeg kunne klare arbejde som ikke er rygbelastede, min læge tror ikke rigtig på mig synes jeg så jeg føler mig som en hybrokonder. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre for min læge hjælper ikke rigtig med at finde ud af hvorfor jeg har det sån, og kalder det bare diffuse smerter i ryggen hun tager ikke stilling til alle de andre ting. Nogle der har et godt råd eller har prøvet det samme? Som kan sige hvad jeg kan gøre? Lige pt er jeg i a kasse som jeg finder virkelige stresset og hvis jeg sygemelder mig bliver de bare stoppet igen så har jeg muligheden for at komme på kontanthjælp men bliver man ikke også bare kastet rundt der i alt muligt aktivering som når man er ledig? Jeg har været i aktivering men blev nødt til at sygemelder mig efter nogle timer pga slem hovedpine og mere ondt i ryggen efter nogle timer. Undskylder at der blev så langt men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:37   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er bedst at blive i den samme tråd, dine 2 indlæg ligner meget hinanden, måske web kan ligge dem sammen.

Så er det nemmere for folk at rådgive dig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:37   #6
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Tak men jeg ved ikke helt hvordan man deler det op da jeg skriver fra min Tlf, og tak for svaret. Ja det kan være jeg skal skifte min læge

Jeg er sendt til reumatolog efter jeg krævede det hos min læge, indtil videre har min skuldre vist en slimsæk som var på 0,23 cm som er 0.8 cm mere end det der er normalt, har været til røntgen med skuldren men får først svar imorgen når jeg igen skal til reumatolog. Måske hun kan hjælpe med at finde ud af hvorfor jeg har de smerter.

Ja det er rigtigt men vidste ikke hvor jeg skulle skrive mit indlæg
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:45   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er i hvert fald vigtig man har et godt forhold til sin læge hele vejen igennem.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:45   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg havde også problemer med min slimsæk, så fik jeg den fjernet, så forsvant min hovedpine.

Det sjove er selv om jeg er erklæret 25 % indv. inden skulder problemer, sad jeg fast i systemet, efter min skulder blev renoveret, fik jeg tilbudt fleksjob, som jeg er i nu.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:48   #9
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Tak for svarene, ja systemet er lidt mærkeligt med alle deres regler, jeg kan i hvert fald ikke finde ud af dem

Måske lige et dumt spørgsmål men hvordan fjernede de den igennem operation? Eller hvordan
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2013, 14:49   #10
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Du skriver at du pt. er i a-kassen er du osse medlem af fagforeningen kan du måske søge hjælp via dem.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre KattenJames De Unge 11 07-08-2013 12:00
Hvad skal jeg gøre... Chin Alt det andet 10 05-12-2011 09:30
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-06-2010 15:22
Hvad skal jeg nu gøre? mariannek Spørgsmål ang fleksjob 4 16-11-2009 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension