K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2011, 11:29   #11
Hanstad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
Hanstad er ny på vejen
Pas på!!

Hej Nico,

Jeg står i samme situation som dig og med samme sygdom. Min sag er bare nået længere...til et afslag på fleksjob. ALLE muligheder skal være udtømte og alle medicinske / psykiatriske behandlinger være afprøvet førend du kan tilkendes et fleksjob.

Det skal din sagsbehandler vejlede dig om. Og netop set i lyst af min sag, er det gået op for mig, at det netop skal være så dokumenteret det hele førend der kan tilkendes fleksjob. Du kan nemlig risikere, at ankestyrelsen omstøder kommunens afgørelse hvis ikke belysningen af dit nedsatte funktionsniveau er belyst godt nok - og så står du virkelig med håret i postkassen.

Mht. din praktik:
Du kan ALTID bede kommunen om at forlænge praktikken med henblik på arbejdsfastholdelse/fastholdelse af arbejdsmarkedstilknytning (vedligeholdelse af dit nuværende niveau) - tjek LAB § 42 (søg på google specifikt, så får du svar).

Du må endelige ikke tage imod ansættelse. Dels kan det give dig problemer ifht. fleksjobansøgning omkring fastsættelse af timetallet (fuldtid / deltid) også selvom der foreligger principafgørelser deromkring hos ankestyrelsen, så vil din kommune forsøge at klemme en deltids-tilkendelse ind for at spare penge. Dernæst risikere du at blive "nulstillet" i kommunens jobcenter, så du skal starte helt forfra med en ny arbejdsprøvning. Så fortsættelse af dit arbejde skal foregå via kommunens jobcenter med en LAB § 42 stk. 2.

Den psykiater du skal til "test" hos skal være faglig kompetent indenfor bipolar. Er vedkommende ikke det, skal du spørge kommunen hvorfor du netop henvises dertil. Kan de ikke svare på det, skal du forsøge at få skiftet psykiater til en der har forstand på bipolar. For er du i "mani-tilstand" og du kommer til den forkerte psykiater, kan vedkommende meget let forveksle manien med overskud og overblik. Og så får du en rigtig "møg-attest" der vil følge dig hele vejen igennem forløbet. Det er en super god idé at registrere din dagligdag - såvel arbejdsmæssigt som privatmæssigt. MEN husk at dine registreringer omkring udtrættethed, overskud/underskud skal være relateret til din arbejdsdag og IKKE private forhold, der udtrætter dig. For det kan også bruges imod dig og du vil blive bedt om at omlægge dit privatliv, fordi det tolkes som om det er dét, der påvirker dine manio/depressive udsving.

Jeg har nu fået en advokat til at gå ind i sagen for mig. Jeg orker ikke at kæmpe mod systemet og har derfor fået en kompetent person til at gøre det for mig. Jeg håber ikke det bliver nødvendigt for dig i din sag - men du kan kontakte mig, hvis du havner i samme klemme som mig og høre udfaldet af min sag.

Held og lykke med det hele fremadrettet. En sidste ting - pas på med at være for initiativrig og innovativ overfor jobcentret. Lav endelig ikke lange redegørelser for din situation, udtalelser osv. osv. Det tolkes nemlig også som overskud og dermed udelukkelse fra varige ydelser som fleksjob....

Pøj pøj
fra
Jacob
Hanstad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 11:29   #12
Hanstad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
Hanstad er ny på vejen
Hej Nico,

Jeg står i samme situation som dig og med samme sygdom. Min sag er bare nået længere...til et afslag på fleksjob. ALLE muligheder skal være udtømte og alle medicinske / psykiatriske behandlinger være afprøvet førend du kan tilkendes et fleksjob.

Det skal din sagsbehandler vejlede dig om. Og netop set i lyst af min sag, er det gået op for mig, at det netop skal være så dokumenteret det hele førend der kan tilkendes fleksjob. Du kan nemlig risikere, at ankestyrelsen omstøder kommunens afgørelse hvis ikke belysningen af dit nedsatte funktionsniveau er belyst godt nok - og så står du virkelig med håret i postkassen.

Mht. din praktik:
Du kan ALTID bede kommunen om at forlænge praktikken med henblik på arbejdsfastholdelse/fastholdelse af arbejdsmarkedstilknytning (vedligeholdelse af dit nuværende niveau) - tjek LAB § 42 (søg på google specifikt, så får du svar).

Du må endelige ikke tage imod ansættelse. Dels kan det give dig problemer ifht. fleksjobansøgning omkring fastsættelse af timetallet (fuldtid / deltid) også selvom der foreligger principafgørelser deromkring hos ankestyrelsen, så vil din kommune forsøge at klemme en deltids-tilkendelse ind for at spare penge. Dernæst risikerer du at blive "nulstillet" i kommunens jobcenter, så du skal starte helt forfra med en ny arbejdsprøvning. Så fortsættelse af dit arbejde skal foregå via kommunens jobcenter med en LAB § 42 stk. 2.

Den psykiater du skal til "test" hos skal være faglig kompetent indenfor bipolar. Er vedkommende ikke det, skal du spørge kommunen hvorfor du netop henvises dertil. Kan de ikke svare på det, skal du forsøge at få skiftet psykiater til en der har forstand på bipolar. For er du i "mani-tilstand" og du kommer til den forkerte psykiater, kan vedkommende meget let forveksle manien med overskud og overblik. Og så får du en rigtig "møg-attest" der vil følge dig hele vejen igennem forløbet. Det er en super god idé at registrere din dagligdag - såvel arbejdsmæssigt som privatmæssigt. MEN husk at dine registreringer omkring udtrættethed, overskud/underskud skal være relateret til din arbejdsdag og IKKE private forhold, der udtrætter dig. For det kan også bruges imod dig og du vil blive bedt om at omlægge dit privatliv, fordi det tolkes som om det er dét, der påvirker dine manio/depressive udsving.

Jeg har nu fået en advokat til at gå ind i sagen for mig. Jeg orker ikke at kæmpe mod systemet og har derfor fået en kompetent person til at gøre det for mig. Jeg håber ikke det bliver nødvendigt for dig i din sag - men du kan kontakte mig, hvis du havner i samme klemme som mig og høre udfaldet af min sag.

Held og lykke med det hele fremadrettet. En sidste ting - pas på med at være for initiativrig og innovativ overfor jobcentret. Lav endelig ikke lange redegørelser for din situation, udtalelser osv. osv. Det tolkes nemlig også som overskud og dermed udelukkelse fra varige ydelser som fleksjob....

Pøj pøj
fra
Jacob
Hanstad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2011, 22:57   #13
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Kassetænkning til din fordel

Du kan bede din sagsbehandler om at forlænge din praktik fordi det er en fordel for dig (kan give gode erfaringer, gode anbefalinger) Det er en fordel for kommunen (fordi det giver kommunen statsrefusion på 65%) Det er en fordel for praktikvirksomheden (der får løst deres arbejdsopgaver) Hvis din sagsbehandler ikke er lydhør, så prøv at sende en mail. Jeg fik selv forlænget min praktik uden nogen problemer - da jeg huskede sagsbehandleren på statsrefusionen. Det er en dårlig ide for dig med en midlertidig deltidsansættelse. Held og lykke med det!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 08:26   #14
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Nico

Har sendt dig en pb.
hilsen vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 15:32   #15
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
speciallægeundersøgelse

var hos speciallægen i dag, og det gik rigtig fint. Han var enig i den diagnose, der er stillet af psykiateren på sygehuset, og han ville anbefale mig fleksjob, og det ville han vist notere i sin speciallægeerklæring. Jeg har sendt mine dagbogsnotater fra virksomhedspraktikken til jobkonsulenten, og vi har afsluttende møde på fredag, og jeg er af jobcenteret blevet lovet, at hun gør min sag klar og indkalder mig til møde i begyndelsen af oktober. Så det går hurtigt, også selvom jeg jo ikke bare kan regne med at blive indstillet til fleksjob, så er ventetiden til en afgørelse da i hvert fald nogenlunde kort. Jeg er meget spændt på, hvad det ender med ... håber på fleksjob.
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 21:33   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nico Se meddelelser
og han ville anbefale mig fleksjob, og det ville han vist notere i sin speciallægeerklæring.
Jeg vil bare lige bemærke, at lægerne ikke bør blande sig i kommunens beslutninger m.h.t. fleks ell. fp, nogle sb'er/kommuner ignorerer de lægepapirer hvor lægen skriver om fleks ell. fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 16:54   #17
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
jeg har i dag modtaget indkaldelse til opfølgningssamtale i Jobcenter på torsdag (ikke lange frister man får). Det er anført i indkaldelsesbrevet, at formålet med samtalen er at vi i samarbejde får udarbejdet en plan for min tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Jeg har modtaget kopi af jobkonsulentens evaluering af min virksomhedspraktik, og det ser ud til, at hun vurderer, at det ikke er realistisk, at jeg vil være i stand til at arbejde mere end de 16 timer, som praktikken endte med - og dette udelukkende i kraft af, at diverse skånehensyn overholdes.

Jeg kan jo nok ikke forvente en afgørelse af min sag på torsdag, men jeg håber da, at vi kommer et godt langt skridt nærmere en afgørelse, der helst skal pege imod fleksjob, hvis jeg er heldig.


Jeg ved, at jeg ikke har været i systemet eller ventet så længe som mange af Jer her, men for pokker hvor er det stressende bare at være i venteposition og ikke have nogen reel indflydelse på, hvilken afgørelse der bliver truffet og hvornår
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2011, 15:07   #18
Nico
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Nico er ny på vejen
så er jeg på vej til fleksjob

har lige været til møde på Jobcenter, og hun havde allerede samlet de nødvendige oplysninger i sagen og vil indstille mig til godkendelse til flexjob. Jeg har modtaget kopi af det hele og er nu i partshøring, dvs at jeg i løbet af næste uge skal vende tilbage med mine eventuelle bemærkninger og herefter sender hun sagen til godkendelse. De holder møde hver onsdag, og hvis de får sagen i næste uge, vil de med al sandsynlighed have et svar til mig onsdag i ugen efter, så det går hurtigt nu.

Jeg er både glad, lettet, men også en smule trist, for det er jo så også nu endegyldigt bevist, at jeg ikke længere magter at arbejde på vilkår som før og som andre gør

men jeg er mest lettet indtil videre :-)
Nico er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension