K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2013, 14:03   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
førtidspension og kontanthjælp

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på og kommunen kan heller ikke helt svare på det, i hvert fald fik jeg 3 forskellige svar :-0), så nu prøver jeg herinde.

Jeg har fået tilkendt ftp per 01.01.13, (brøk), endvidere vil jeg få en lille månedlig udbetaling fra min pensionskasse her i DK og der er sendt ansøgninger afsted til forskellige EU-lande hvor jeg har arbejdet.

Nu er min ægtefælle på KH - syg men smidt af af sdp - KH er kun suppleret op til det man kan få ift da jeg var på ledighedsydelse (altså sammenlagt 2 x KH-satsen for enlige).

Nu kommer spørgsmålet, må/skal kommunen medregne min udbetaling fra den danske pensionskasse ift. til min ægtefælles kontanthjælp.

Jeg ved godt at min danske brøkpension går med i beregningen, men den er under KH satsen så det vil betyde fuld KH til ægtefællen, men jeg mente de også skulle ta' den lille udbetaling med jeg får månedlig, men der kan de så ikke længere svare entydigt.

Nu er KH forhøjet til fuld beløb, men jeg mener det er forkert, man ønsker jo heller ikke at få et kæmpe efterkrav fra kommunen hvis det nu er forkert, vel.

Ved godt at de - hvis og når jeg får tilkendt udenlandsk pension - ikke må tage disse beløb med i indtægtsgrundlaget, men aner ærligt talt ikke hvorfor de ikke må, det er trods alt en indtægt, men ok der er jo så meget der kan undre en.

Måske ved I noget eller nogle links, tak. Ha' fortsat en god dag allesammen.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger førtidspension efter 3 år på kontanthjælp. Cecilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-12-2011 13:27
Mister jeg kontanthjælp ved afslag på førtidspension? Solnedgang Alt det andet 32 27-07-2011 12:02
førtidspension og kontanthjælp?? jbsm4 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-03-2010 08:56
Overgang til førtidspension fra forudbetalt kontanthjælp... Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 20-10-2009 12:36
Fra Kontanthjælp til Førtidspension Pangsjonisten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-08-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension