K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2012, 22:37   #1
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
Behandlings tid førtidspension

Hej alle sammen.

Jeg er helt ny på dette forum,og kender ikke nogen i min tilværelse hvor jeg kan stille mit sprøgsmål,så derfor oprettede jeg en profil på denne side,og har læst lidt af folks indlæg,og det virker til at det ganske fornuftige mennesker jeg vil have med at gøre her.

Sagen er at i September 2011 var jeg til en evaluering på et privat hospital,og psykiateren sagde ordret "jeg skriver under på papirerne og godkender dig til førstidspension,din sags behandler har papirerne inden for de næste 14 dage".Der går så 2 mdér og jeg bliver kaldt til en samtale med min sagsbehandler i starten af November måned 2011.

Hun spørger mig under samtalen,om jeg er sikker på at det er det her jeg vil,hvor mit svar er "jeg kan ikke se andre muligheder" ( Jeg ville nok ikke sidde til den samtale,hvis jeg var rask og kunne bestide et normalt job).
Hun svarede så "at de kunne desværre ikke nå at afklare sagen inden jul" hvilket jeg godt selv kunne regne ud,da der sikkert mange andre foran i køen end mig.

Nu er vi så nået til 6/4-2012 og jeg har ikke hørt noget som helst,hvilket er meget frustrerende,da jeg de sidte 6 mdér har haft svært ved at få økonomien til at passe sammen (Bistand 8000.-kr og udgifter for knap 6800.- = ).Jeg har prøvet at få kontakt til min sagsbehandler som sidder med sagen,men hver gang jeg ringer får jeg en tlf svarer,også selvom jeg ringer mellem kl 9-10 som anvist,og har nu lagt omkring 6-8 beskeder i løbet af 1 md.Nu er det ikke for at lyde som en utaknemlig røv,men min tolmodighed er meget tæt på at være opbrugt,og mit blod er knap på kogepunktet.

Så mit spørgsmål er nu,er der nogen som har en ide om,hvor lang tid sådan noget kan tage? (sagsbehanling af førtidspension) og kan jeg klage over behandlings tiden? og i dette tilfælde,hvor hulen klager man henne? jeg kender intet til systemet.

Hvis jeg får fat i min sagsbehandler er jeg på nippen til at spørge hende,om de kan nå det inden Jul 2012? (vil nok ikke falde i god jord,så det gør jeg selvfølgelig ikke).dessuden har jeg også oplevet at disse folk ikke har den bedste form for Humor.

Sidst redigeret af addguy; 06-04-2012 kl. 22:53.
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 22:59   #2
Mrs.Daisy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Mrs.Daisy er ny på vejen
Hej addguy

Jeg er selv en af de "nye"... Men har brugt meget tid til at læse næsten alt her på k10, og det jeg har fundet ud af er, at læger kan IKKE indstille til FTP.... Nu skriver du heller ikke noget om, om du har været i jobprøvninger(?)

For problemet er at stille dig til FTP skal du have været gennem nogen jobprøvninger (medmindre at speciallæger har sagt at det vil være til skade for patient (osv)...

I kommunen (sagsbehandler) ser kun din (handicap) efter hvor meget du kan arbejde (arbejdsevnen) derfra videre de...

Her på forum er der mange "garvede" der vil kunne svare bedre end mig og vil også spørge ind til som mig, om du har fået lavet en RP( eller som nogen kommuner kalder en "arbejdsevnejournal)

Velkommen hertil :-
Mrs.Daisy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2012, 23:01   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det kan der ikke svares entydigt på
Men hvis vi forudsætter at din sagsbehandler er enig i at det skal være pension, og at du har alle papirer og formalia i orden, så mangler der kun at sagen skal til lægeskøn, ressourceprofilen skrives og partshøres. Det skulle kunne klares på 2-4 måneder
Men det kan man bare overhovedet ikke regne med

Jeg havde været gennem hele møllen, og havde papirene, og var helt klar til pensionsafklaring for to år siden. Har bare ikke fået den endnu...

Mit bedste råd til dig er at bede sagsbehandler om en handleplan. Hvad mangler der at ske i sagen, og hvor lang tid kan du forvente de forskellige ting varer?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 10:17   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og det aller vigtigste i en sådan sag, er ressourceprofilen - er den udarbejdet - og har du godkendt den?

Uden en opdateret ressourceprofil, kommer man nemlig ingen vegne. Det er det vigtigste dokument i hele førtidspensionssagen.

Som tommelfinger regel siger man, at når ressourceprofilen har været til partshøring (din godkendelse), så er sagen så godt som parat til at overgå til reglerne om førtidspension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 10:38   #5
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Mød personligt op hos komunen hvis du vil tale med din sagsbehandler.
Og vær indstillet på at vente et stykke tid.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2012, 11:05   #6
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
her er lidt mere info,til jer med spørgsmål.

Jeg har været sygemeldt siden 2008,og har været igennem hele trædemøllen.. job prøvning og andre ting,mistede sygedagpenge 1. April 2011,og røg derefter på kontanthjælp.

Der må jo også være en grund til jeg var til en evaluering ved en psykiater på et privat hospital,som jeg blev henvist af fra kommunen/sagsbehandler.

Min resurce profil blev udarbejdet og underskrevet i november 2011.

og tak for jeres venlige modtagelse ;-)

Sidst redigeret af addguy; 07-04-2012 kl. 11:15. Årsag: rettelser og tilføjelser
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 00:45   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hvis ressourceprofilen er skrevet mm, synes jeg da at du skal bede din sagsbehandler om en konkret tidsplan. Hvis hun ikke kan komme med noget konkret, så fortæl hende at du vil søge en §17. Måske, måske ikke får det hende på stikkerne. Hvis det ikke hjælper, så søg §17. Hvis alle papirene er i orden, kan jeg ikke se du løber nogen risiko, og du vil samtidig få en garanti for at sagen er behandlet inden for 3 mdr

- men jeg vil lige bemærke, at selvom ressourceprofilen er skrevet, er det jo ikke ensbetydende med at den er skrevet mhp en pensionsafklaring. Det ved kun du, som har læst den
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2012, 15:09   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære Addguy!

Velkommen til!

...du har allerede fået gode råd, men som jeg lige læste det nu, tænker jeg på, om du allerede har aktindsigt?
Hvis ikke, så er der på K10's Forside et skema til samme, lige til at printe ud, underskrive og aflevere på dit lokale Jobcenter (medtag 2 stk. og få underskrift og stempel på dit eget, som du arkiverer hjemme).
Jobcenter har 10 KALENDERdage til, at du har aktindsigten i hænde!

Dernæst er Tassis råd godt til at få sparket SB igang!
Bemærk dig, at en § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag i Pensionsloven hedder § 17, stk. 1, 2. punktum - alt andet kan kommunen trække i langdrag i årevis! Dette blot sagt, hvis du vælger at gøre dette, så du er helt sikker på at søge det rigtige :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 05:59   #9
addguy
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
addguy er ny på vejen
Hej alle sammen.

Igen tusinde mange MANGE tak for jeres infoér... det lader til at der rent faktisk er noget jeg kan gøre ved sagen (§ 17) ... dette vil jeg straks benytte mig af,da jeg ikke har lyst til at det skal tage ydeligere tid,for at få min sag afgjort.

Carmen.. har dog lige et spørgsmål til dig.uden at lyde ubegavet,skal det siges jeg ikke kender systemet,og dette fancy ord som "Agtindsigt" hvad vil det sige? eller hvad betyder det?.
addguy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 06:12   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved godt at jeg ikke hedder Carmen ;-)

Aktindsigt betyder bare at du kan få lov til at se alle de papirer de har på dig på kommunen...

Under vores nyttige links kan du finde en formular der hedder (sjovt nok) Aktindsigt

Denne udfylder du og sender op til kommunen....husk at få en kvittering på at du har afleveret den...

Denne kvittering skal du bruge hvis kommunen ikke giver dig din aktindsigt inden for 10 dage...og du evt vil klage over det...

Du vil så kunne se alle de papirer de har på dig...og kan dermed bedre bedømme om de har alt det de skal have for at kunne afgøre noget i din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandlings tid af Førtidspension khayman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-10-2012 21:37
Behandlings periode for forlængelses af sygdagpenge Grethe55 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-08-2012 18:42
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension