K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 14:43   #1
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Fleks/ffp

Hvad sker der hvis man er for dårlig til fleks, men for god til førtidpension?
Hvis man allerede er i fleksordningen men ikke kan magte at være på arbejdesmarkedet, men kommunen ikke vil tilkende pension, hvor ender man så?
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 14:52   #2
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
hej

efter hvad jeg har læst her kan man ikke være for dårlig til flex og for god til fp., men der kommer sikkert nogle af de gode på banen med et svar
held og lykke
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 16:38   #3
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
underligt du ikke har fået svar endnu, men hvis du ser dig omkring her, er det beskrevet flere steder, jeg har læst det meste her, men er så dårlig, så jeg orker ikke engang at fortælle min historie........endnu, men det kommer
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 16:45   #4
bsk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Midt jylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
bsk er ny på vejen
Det er et godt spørgsmål Simmer.
Nu skriver du ikke noget om du er i arbejde og sygemeldt fra fleks eller ledig flekser, men ellers er der jo ikke andet at gøre end at gå hele vejen og føje systemet indtil alle muligheder er udtømte.. evt få din Læge med ind over som kan understøtte dig i at der ikke er anden udvej end FP. Selvom det er en lang proces
Men som før skrevet skal der nok være andre herinde der har nogle svar.
Føler med dig. Go bedring.
bsk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2010, 22:52   #5
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
"Hvad sker der hvis man er for dårlig til fleks, men for god til førtidpension?"

Det kan man ikke være - Det er der faldet dom for ( vistnok i Helsingør )
Men det fremgår nu også klart af intentionerne i loven.

"Hvis man allerede er i fleksordningen men ikke kan magte at være på arbejdesmarkedet, men kommunen ikke vil tilkende pension, hvor ender man så?"

Man kan blive genvurderet - Hvilket efter ovenstående enten ville betyde pension eller nedsat flextid.

FORØVRIGT

Jeg har desværre set ganske mange, der er kommet tilbage fra flex mere skadede end de før - fordi de ikke har kunnet magte de timer de var visiterede til.

Er det da arbejdsprøvninger ect. til bestemmelse af timer der er noget galt med ?
Svaret er efter min erfaring - Nej.
Problemet ligger et ganske andet sted - De fleste er ikke opmærksomme på ( og kommunen fotæller dem det ikke ) At når REVA eller andre opgør "arbejdstimer" er der tale om " bruttotimer " ( Det vil sige, hvorlang tid man har befundet sig på stedet ) og ikke "nettotimer" ( Hvilket er den reelle arbejdstid ) - Og det er "nettotimerne" som lovgivningen tager sigte på eftersom det er den "reelle" arbejdskraft, der er interressant.
I mit eget tilfælde var jeg nød til, at omregne "bruttotimerne" til "nettotimer"
eftersom det kun var "bruttotimerne" der var nævnt i min progressionsrapport.
Sjovt nok gjorde kommunen slet ikke nogen indvendinger imod denne fremgangsmåde ( Sandsyneligvis fordi de godt kender problematikken. ).

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 10:57   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af linus;132923[INDENT

Jeg har desværre set ganske mange, der er kommet tilbage fra flex mere skadede end de før - fordi de ikke har kunnet magte de timer de var visiterede til.

Er det da arbejdsprøvninger ect. til bestemmelse af timer der er noget galt med ?
Svaret er efter min erfaring - Nej.
Problemet ligger et ganske andet sted - De fleste er ikke opmærksomme på ( og kommunen fotæller dem det ikke ) At når REVA eller andre opgør "arbejdstimer" er der tale om " bruttotimer " ( Det vil sige, hvorlang tid man har befundet sig på stedet ) og ikke "nettotimer" ( Hvilket er den reelle arbejdstid ) - Og det er "nettotimerne" som lovgivningen tager sigte på eftersom det er den "reelle" arbejdskraft, der er interressant.
I mit eget tilfælde var jeg nød til, at omregne "bruttotimerne" til "nettotimer"
eftersom det kun var "bruttotimerne" der var nævnt i min progressionsrapport.
Sjovt nok gjorde kommunen slet ikke nogen indvendinger imod denne fremgangsmåde ( Sandsyneligvis fordi de godt kender problematikken. ).

MVH
LINUS
Jeg kan godt se hvad du mener LINUS, men jeg tror ikke det er der problemet ligger, jeg kan kun se det som KASSETÆNKNING.

I en arb.prøvning i 2007 havde jeg et fremmøde (altså bruttotimer) på 6-9 timer pr. uge og alligevel blev jeg tilkendt fleks.

(eftersom jeg var på kh fortsatte jeg på dette, og kommunen kunne holde mig på denne et par år mere).

Efter en arb.prøvning i 2009, med et fremmøde på ca. 8 timer pr. uge, belv jeg tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 13:49   #7
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Jamen - Jamen - Jamen

" Jeg kan godt se hvad du mener LINUS, men jeg tror ikke det er der problemet ligger, jeg kan kun se det som KASSETÆNKNING."

Vi er fuldkommen enige - Det er selvfølgeligt KASSETÆNKNING, der gør at propressionsrapporterne er udformet i bruttotimer - Og at kommunen ikke gør klienten opmærksom på problemet.
Men problemet er, at man gør argumentationen alt for let for kommunen ved ikke, at være opmærksom på, at omregne bruttotimer til nettotimer.

"I en arb.prøvning i 2007 havde jeg et fremmøde (altså bruttotimer) på 6-9 timer pr. uge og alligevel blev jeg tilkendt fleks."

Det er så her, at jeg postulerer, at dette ville have været en del sværere for kommunen - Hvis timerne var omregnet til nettotimer. Hvorefter man ( jævnfør arbejdsevnemetoden ) havde krævet en realistisk socialfaglig redegørelse med henblik på, hvorledes hel eller delvis selvforsørgelse kunne opnås.

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 14:48   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan godt se hvad du mener LINUS, men jeg tror ikke det er der problemet ligger, jeg kan kun se det som KASSETÆNKNING.

I en arb.prøvning i 2007 havde jeg et fremmøde (altså bruttotimer) på 6-9 timer pr. uge og alligevel blev jeg tilkendt fleks.

(eftersom jeg var på kh fortsatte jeg på dette, og kommunen kunne holde mig på denne et par år mere).

Efter en arb.prøvning i 2009, med et fremmøde på ca. 8 timer pr. uge, belv jeg tilkendt fp.
Enige med Jer begge.

Min var så kun på 5 timer.
De regnede med det Jeg reelt arbejdede.
Jeg skulle selv holde øje. Skrev når Jeg holdt pause, skrev når Jeg kom tilbage. skrev ved toiletbesøg, frokost, lang samtale mm. så mine 5 timer er reelt det jeg kan som max.

Er dog kun nået til at sidde flexjobbet i ca 6 måneder, og jobber ikke. '
Ftp anken ligger stadig til behandling
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 11:30   #9
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
" De regnede med det Jeg reelt arbejdede.
Jeg skulle selv holde øje. Skrev når Jeg holdt pause, skrev når Jeg kom tilbage. skrev ved toiletbesøg, frokost, lang samtale mm."


Det du beskriver i det ovenstående er reelle arbejdstimer og ikke nettotimer
- I nettotimerne skal ikke blot indgå hvor mange timer du reelt har arbejdet men også hvor effektiv du var i de timer.
Hvis du skruer skruer i og arbejdsnormen er 400 stk i timen . Men du kun kan præsterer 200 stk skal timetallet tilsvarende skrives ned.

MVH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleks.nu Risa Nyt om loven 8 04-02-2013 12:28
Fra FTP til FLEKS.. Sunnydob Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-12-2012 21:56
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Fleks i 5 år? Stinschen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 13-04-2011 09:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension