K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2016, 22:00   #1
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Nærmeste familie på dødsdag

Hej k 10 hvem betegnes som nærmeste familie på døds dag.

Satme tosset

Mvh. Vendetta
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 22:14   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
Hej k 10 hvem betegnes som nærmeste familie på døds dag.

Satme tosset

Mvh. Vendetta
Det må jo komme an på hvad man har af familie.

Hvis den døde er voksen og har en ægtefælle, så er ægtefællen vist den nærmeste.
Hvis den døde er voksen, og ikke har ægtefælle, men børn, så må børnene være de nærmeste.
Hvis den døde er voksen og hverken har børn eller ægtefælle, men forældre, så må forældrene være de nærmeste.
Hvis den døde voksne hverken har ægtefælle, børn eller forældre, så må søskende være de nærmeste.

Som jeg forstår det.

Beskriv situationen lidt nærmere, så vi bedre kan udtale os.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2016, 22:18   #3
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Hej vovse. Min kære fader er gået bort meget tidligt her til morgen og min kone kunne ikke få fri. Butikken skulle jo åbne

Det vil sige svigerdatter
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 07:24   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
Hej vovse. Min kære fader er gået bort meget tidligt her til morgen og min kone kunne ikke få fri. Butikken skulle jo åbne

Det vil sige svigerdatter
Det gør mig ondt.

For mange år siden var jeg ansat som piccoline på en socialforvaltning, og jeg synes jeg kan huske, at jeg dér har læst noget om hvem der kan få fri ved dødsfald og begravelse.

Ud fra det der står her skal man læse i sin ansættelseskontrakt for at finde svaret.
"Personalepolitikker er arbejdspladsens regelsæt, som også kan indeholde ekstra goder, og endelig skal man tjekke sin individuelle kontrakt."

"… nogen i familien eller omgangskredsen dør ?

»Man har ikke krav på at få fri. Men i mange personalepolitikker står, at man kan få fri ved dødsfald og til begravelse. Man bliver trukket i løn, medmindre andet er aftalt. Hvis ens ægtefælle for eksempel dør, vil man typisk ikke være i stand til at arbejde, og så kan man selv blive sygemeldt hos lægen. Når man kommer tilbage på arbejde efter dødsfald eller lignende, har man ikke krav på særlige hensyn. Men de fleste arbejdsgivere vil nok forstå, at man ikke kan præstere, som man plejer
.«"
http://www.sondagsavisen.dk/arbejdsl...l-fri-med-lon/

Der er en tråd om det her, omend den er af ældre dato.
http://www.dindebat.dk/topic/456151-...d%C3%B8dsfald-
og-begravelse/

Det ser ud som om, at det kommer an på hvad der står i ansættelseskontrakten.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 13:57   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af VENDETTA Se meddelelser
Hej vovse. Min kære fader er gået bort meget tidligt her til morgen og min kone kunne ikke få fri. Butikken skulle jo åbne

Det vil sige svigerdatter
Det er korrekt at nærmeste familie ikke er en svigerdatter i den sammenhæng.
Jeg havde nær heller aldrig fået fri til min fasters begravelse da dette ikke er nærmeste familie og dette til trods for at jeg var eneste familie !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 15:18   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uanset hvad....så er det fandme koldt gjort af arbejdsgiveren at man ikke giver fri på grundlag af dødsfald i nærmeste familie...

Håber det går nogenlunde for dig og konen @VENDETTA
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 21:30   #7
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar. Og tak for jeres omsorg.

NYT SPØRGSMÅL VED IK OM DET ER OK HER PÅ K 10

Min far fik bil som hjælpe middel for 13 år siden uden afgift gennem kommunen han har betalt alle afdrag på den.

SPØRGSMÅL: Skal min mor betale afgiften når / hvis hun overtager den eller ?

Håber i forstår

Mvh.VENDETTA
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 22:12   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Umiddelbart JA desværre...

Men hvis hun sælger den (køber skal betale afgiften ved omreg.) er overskuddet en del af din fars bo - kommunen kan ikke gøre krav på noget der.

Der er specielle forhandlere der opkøber brugte handibiler og eksporterer dem - netop pgra afgiften - det er måske en mulighed?

Når den er 13 år gammel, hmmm... kan være der gælder samme regler som ved import af biler.. da er der en grænse ved 12 år (og en anden ved seks år) der gør en ret stor forskel på moms og afgift... måske værd at undersøge nærmere?


Sidst redigeret af Gana; 18-04-2016 kl. 22:14.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension