K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2017, 19:05   #11
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Misty
Tak for svar og info
Jeg vil prøve at kontakte fagforeningen og hører hvad de tager for en når man er ledig. Hvis det er helt vild venter jeg til,at jeg får et arbejde

Mand
Tak for svar
Jeg er 42 og mener at have betalt til a-kassen siden jeg var 18-20år, så håber dælen dulme at det lykkedes og få flexydelse for bistand er en sørgelig omgang, når man når der til hvor man igrunden skal slappe af og nyde alderdommen.

Tusinde tak for jeres hjælp, det er virkelig guld værd og jeg har fået meget mere ro på efter at have skrevet med der kommer nok flere spørgsmål,så håber i bærer over med mig
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2017, 22:39   #12
Aorta
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2011
Indlæg: 49
Styrke: 13
Aorta er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Kan kun anbefale dig og betale ind til fleksydelsen.

fleksydelsen er i stedet for a kasseen ( så meld dig ud af a kassen )

Når du betaler ind til fleksydelsen kan du få fleksydelse når du går på efterløn, du skal have betalt ind til a kasse eller fleksydelse i 30 år for at kunne få efterløn, (nu ved jeg ikke hvor gammel du er ) om du kan nå det.

Hvis ikke du har betalt ind til a kassen eller fleksydelsen i 30 år vil du kun få bistand sats når du går på efterløn, bortset fra de første 6 mdr.
Fleksydelse er ikke i stedet for a-kassen. Fleksydelse er i stedet for efterløn. A-kassen giver ret til arbejdsløshedsunderstøttelse, så det er korrekt at du kan melde dig ud af a-kassen, for som fleksjobber kan du ikke få understøttelse; men kan istedet få ledighedsydelse fra kommunen såfremt du er ledig.
Aorta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2017, 16:23   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Angående skattefri udbetaling af efterløns- og fleksydelsesbidrag:
http://www.ft.dk/samling/20171/lovforslag/l89/index.htm

MEN Trex, hvis du vælger at få udbetalt det du har betalt til efterløn, og ikke få det overført til fleksydelse, så er det ikke sikkert du kan få fleksydelse. For man skal jo have indbetalt x-antal år til fleksydelse, for at kunne få det.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2017, 12:15   #14
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Angående skattefri udbetaling af efterløns- og fleksydelsesbidrag:
http://www.ft.dk/samling/20171/lovforslag/l89/index.htm

MEN Trex, hvis du vælger at få udbetalt det du har betalt til efterløn, og ikke få det overført til fleksydelse, så er det ikke sikkert du kan få fleksydelse. For man skal jo have indbetalt x-antal år til fleksydelse, for at kunne få det.
Hej Misty og tak for linket

Det har jeg forstået, det jeg mente var hvis jeg ikke kunne få flexydelse. Så skulle de overføres til mig også til en pensions ordning
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2017, 11:26   #15
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Jeg har nu fået tilmeldt mig flexydelse, så håber jeg at det kører og jeg kan modtage det
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2017, 17:35   #16
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Du er nød til at betale til både a-kasse og efterløn til du er overflyttet til Udbetaling Danmark - jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at det var min kommune der gav dem besked om at jeg var visiteret til fleksjob og så faldt det hele i hak.

Hvis man vælger at fortsætte med at arbejde til man når pensionsalderen kan man få det indbetalte beløb til efterløn/fleksydelse udbetalt. Jeg kan ikke huske hvor meget det beskattes med.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension