K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2017, 11:55   #1
Kristine*
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kristine* er ny på vejen
Løn og anciennitet på gammel ordning

Hej

Kan det virkelig passe, at man efter 10 år i samme fleksjob (kommune) stadig er på samme løntrin?
Jeg er på løntrin 12 + 2 kvalifikationstillæg på 6000 kr. om året. Sidste opnået i 2014.

Igennem de 10 år har jeg til stadighed fået flere opgaver og større ansvar. Jeg er ufaglært og alt jeg kan er selvlært.

Måske jeg lige skal skrive hvilke opgaver jeg normalt har. Jeg er ansat som kontorassistent.
Jeg er den eneste i afdelingen som har rettigheder til at arbejde på kommunens hjemmeside og vores Intranet. Jeg er den eneste, der kan oprette kurser og administrere vores kursus portal. Jeg er også primær supporter på vores rekrutteringssystem. Jeg sørger også for, at alle nye ledere gennemfører en kursus række, ingen let opgave. Samt laver jeg alle mulige andre ting.
Jeg er på den gamle ordning og arbejder 20 timer.

Er det rimeligt at man ikke stiger i løntrin, kan det virkelig passe, at det er sådan.
Jeg er ikke i fagforening, da jeg simpelthen ikke har pengene til kontinentet.
Kristine* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2017, 12:48   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du er på slutløntrin, er det jo nok korrekt.

Men tal med arbejdsgiveren om evt tillæg.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2017, 19:05   #3
Kristine*
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kristine* er ny på vejen
Hvad er slutløntrin? Jeg er på det laveste trin jeg kan være. Altså = mindsteløn
Kristine* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2017, 20:29   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg fandt lige denne lille pjece fra HK
https://www.hk.dk/raadogstoette/loen...kommune-region
http://www.e-pages.dk/hk/2021/

Jeg kan desværre ikke se i pjecen hvad slutlønnen er men umiddelbart burde du efter min mening have kvalifikationstillæg ved ikke om det er de 6000kr.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2017, 08:46   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I princippet får du jo den løn du kan aftale dig frem til med din chef.. så hvis du mener at du får for lidt i forhold til det du yder, så må du simpelthen gå til chefen og fortælle hvad du mener at du bør have mere, og så høre hvad han siger til det..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2017, 12:06   #6
kvinde63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2017
Lokation: Lolland
Indlæg: 1
Styrke: 0
kvinde63 er ny på vejen
Løn og anciennitet på gammel ordning

Det er rigtigt at du ikke kan stige i løntrin - men du kan lønforhandle til diverse personlige tillæg. Jeg er selv flexjobber på gammel ordning - min hedder dog 50/50= halvdelen fra kommunen og den halvdel fra staten - fordi jeg er ansat på et museum.
PS. er sagt op efter 15 års ansættelse
kvinde63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 01:56   #7
Kristine*
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kristine* er ny på vejen
Øv at du er blevet opsagt

Jeg synes bare ikke er det er ok, at vi også skal straffes på lønnen. Det burde være straf nok, at vi er syge. Et eller andet sted er det jo diskriminerende. Vi er ansat på lige vilkår som alle andre.........og det er vi så ikke alligevel når det gælder løn.

Jo Nørd, de 6000 er kvalifikationstillæg. De pjecer fra HK har jeg set men bliver ikke meget klogere af dem.
Jeg føler det bare diskriminerende, at vi ikke kan stige i løn når vi er ansat på lige vilkår efter overenskomst, som alle andre.
Og der står i Socialt kapitel, at vi ikke skal fastholdes på grundløn i længere tid. Hvordan skal man så forstå dette?
Kristine* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 19:59   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej jeg har arbejdet i den gamle ordning. Lønnen stiger efter overenskomsten. Håber da du fik stigning i timeløn.

I HK fik jeg også ekstra trin pga. 7 års erfaring.

Kontakt endelig fagforening, så kan de se på, om du får den rigtige løn.
Evt. tage en snak med tillidsrepræsentanten på dit arbejde.

Sidst redigeret af curls; 26-11-2017 kl. 20:01.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension