K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2016, 22:55   #11
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Moreo - tak for dit indlæg, men tror du virkelig at jeg har klaget uden at forsøge en dialog? Faktisk ligger der i tonsvis af dialog. Jeg har bare valgt ikke at medtage dialogen her.
Du vil vide hvad jeg klager over første gang. Jeg klager til Ankestyrelsen over at kommunen sidestiller mine optjente feriepenge med indtjening. Og det skal siges, at kommunen var meget skråsikre på at de havde ret, hvilket Ankestyrelsen så afgjorde at de ikke havde.
Du skriver at jeg skal prøve at dræfte sagen med dem telefonisk. Prøv du at ringe til dem i kommunen. Det har jeg prøvet adskillige gange, men med en telefontid på en time om dagen er det stort set umuligt at komme i telefonisk kontakt med dem. I øvrigt er jeg af den overbevisning at det er bedst at have tingene på skrift, hvilket jeg har gavn af nu.
Jeg mente også sagen var indlysende, men det er den åbenbart ikke når kommunen og jeg er vildt uenige om hvordan de skal forholde sig og når jeg ser tilbage på den korrespondance der ligger i sagen.
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 09:03   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Mon ikke du bør gå i dialog med kommunen for argumentere for dine synspunkter før du begynder at klage til højre og venstre.
Ved at anke et afslag går man faktisk i dialog med kommunen.

Når en borger anker en kommunal afgørelse, så har kommunen 4 uger til, at remonstrere (genbehandle) deres afgørelse, d.v.s. at her har kommunen mulighed for at ændre deres afgørelse.
Hvis kommunen så fastholder deres første afgørelse, skal de sende sagen til ankestyrelsen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Birgit P Se meddelelser
I øvrigt er jeg af den overbevisning at det er bedst at have tingene på skrift, hvilket jeg har gavn af nu.
Du har gjort det helt rigtigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 09:08   #13
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Tak for din feedback Vovse :-).
Man kan ind i mellem få den opfattelse, at de ikke ved hvad de selv gør. I deres svar på genbehandlingen har jeg 4 ugers frist til at klage og i mail af g.d. har jeg pludselig kun 8 dage?
Så er det ikke nemt at finde ud af :-/
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 09:21   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birgit P Se meddelelser
Tak for din feedback Vovse :-).
Man kan ind i mellem få den opfattelse, at de ikke ved hvad de selv gør. I deres svar på genbehandlingen har jeg 4 ugers frist til at klage og i mail af g.d. har jeg pludselig kun 8 dage?
Så er det ikke nemt at finde ud af :-/
Eller også handler det om, at "går den, så går den".

Normalt har man 4 uger til at anke, så det undrer mig, at de i en mail skriver til dig, at du kun har 8 dage.
Mail tilbage og spørg.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 09:32   #15
Birgit P
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2016
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 8
Birgit P er ny på vejen
Ja, "går den, så går den". Desværre :-/.
Jeg har været ansat på et aktiveringssted i kommunen, så jeg ved lidt om hvad vejledere og ydelseskontoret laver. Og det handler meget om kassetænkning :-/.
Jeg har mailet, men dog ikke fået svar. Jeg regner heller ikke med at få det før jeg selv rykker for det :-/.
Det er godt nok ikke nemt at være i systemet
Birgit P er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 13:26   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birgit P Se meddelelser
Jeg har mailet, men dog ikke fået svar. Jeg regner heller ikke med at få det før jeg selv rykker for det :-/.
Du kan gøre det, at du undersøger din kommunes svarfrist, og klager over manglende svar hvis fristen ikke overholdes.
Eller også klager du bare over manglende svar, så skal du nok blive oplyst om svarfristen hvis du er for hurtigt ude.

For nogle år siden skrev jeg nogle spørgsmål til min sb, og da jeg ikke havde fået svar efter 1 uge klagede jeg til jobcenterchefen. Jeg fik hurtigt svar tilbage, at de havde en svarfrist på 14 dage.
Da de 14 dage var gået havde jeg endnu ikke modtaget svar fra sb, og klagede igen til jobcenterchefen, og så kom der hurtigt svar fra sb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 21:52   #17
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Birgit P, jeg kan bare ikke rigtig forstå, at samme sag skal 2 gange til Ankestyrelsen?

Har kommunen beregnet ledighedsydelsen som normalt, og så trukket dine netto- feriepenge fra sidste år i din månedlige ledighedsydelse efter skat?

Vend venligst tilbage når du hører fra kommunen, for jeg tror sagen går i orden uden yderligere anke eller klager, hvilket jeg meget håber for dig.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 22:13   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Birgit P, jeg kan bare ikke rigtig forstå, at samme sag skal 2 gange til Ankestyrelsen?
Det skal den også kun hvis kommunen fastholder deres afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2017, 23:40   #19
Kris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Kris er ny på vejen
Hvordan er det gået med dine feriepenge? Jeg er i samme situation da jeg

har feriepenge til gode fra mit tidligere arbejde.
Jeg håber du fik noget ud af din sag?
Kris er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension