K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2014, 19:49   #1
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Har ikke fået en skriftlig afgørelse?

Jeg fik en indstilling til ressourceforløb den 17 feb. Indstillingen fik jeg 16 dage senere. Nu siger kommunen at jeg ikke får en skriftlig afgørelse, men at de venter på jeg melder tilbage om jeg vil have det forløb. Det vil sige at jeg ikke kan anke denne afgørelse.
Jeg mener selvfølge at vejledningen på området siger at teamet indstiller og forvaltningen træffer den endelige afgørelse.
Mit spørgsmål - er der andre der ikke har fået en afgørelse om ressourceforløb?
Når jeg engang får denne afgørelse og takker ja mod min vilje kan jeg vel anke den?
Hvad sker der så hvis jeg flytter kommune? De afgørelser der ligger i Ankestyrelsen følger de så efter mig og den ny kommune hænger på den, eller vil der kunne sættes krav tilbage til tidligere kommune?
Vi er også på vej med noget til ombudsmanden angående sagsbehandlingen. Hvad sker der med den, hvis jeg er flyttet?
Det er mange spørgsmål. Men på forhånd tak.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 20:02   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
(mine svar med rødt)

Jeg fik en indstilling til ressourceforløb den 17 feb. Indstillingen fik jeg 16 dage senere. Nu siger kommunen at jeg ikke får en skriftlig afgørelse, men at de venter på jeg melder tilbage om jeg vil have det forløb. Det vil sige at jeg ikke kan anke denne afgørelse.
Ja !

Jeg mener selvfølge at vejledningen på området siger at teamet indstiller og forvaltningen træffer den endelige afgørelse.
Nej, du forveksler det med, hvis sagen drejede sig om pension.

Mit spørgsmål - er der andre der ikke har fået en afgørelse om ressourceforløb?
Der er ikke tale om afgørelse, men om tilbud, derfor kan man ikke klage, men man kan godt sige nej.
Det er tilsyneladende dit ja eller nej de går og venter på

Når jeg engang får denne afgørelse og takker ja mod min vilje kan jeg vel anke den?
Nej, for der er tale om et tilbud. Ingen kan tvinge nogen i ressourceforløb.

Hvad sker der så hvis jeg flytter kommune? De afgørelser der ligger i Ankestyrelsen følger de så efter mig og den ny kommune hænger på den, eller vil der kunne sættes krav tilbage til tidligere kommune?
Vi er også på vej med noget til ombudsmanden angående sagsbehandlingen. Hvad sker der med den, hvis jeg er flyttet?
Det er mange spørgsmål. Men på forhånd tak.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 20:14   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der lægges ikke i loven op til at der kan klages over rehabiliteringsteamets indstilling. Dette fordi det er en i dstilling og ikke en afgørelse de laver.

B.la. Socialrådgiverforeningen lavede indsigelser over dette inden loven blev vedtaget, men det blev overhørt. Så indtil der er prøvet nogle sager ved ankestyrelsen er det nok uvist hvordan reglerne omkring dette bliver.

Jeg tror til gengæld at du står rigtig dårligt hvis du takker ja for bagefter at anke afgørelsen. Det vil kunne bruges imod dig at du selv har takket ja, uanset hvor modvilligt det har været
Tror simpelthen ikke man kan vinde en anke over noget man selv har takket ja til.

Jeg tror at det er bedst at du både ringer til den nye komune samt ankestyrelsen ifht hvad det betyder at flytte midt i det hele
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 20:14   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kunne det tænkes, at det er fordi ressourceforløbet er et frivilligt tilbud, som du frit kan takke ja til, eller nej til??
Der er jo ingen tvang på området, du er frit stillet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 21:41   #5
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Det forstår jeg ikke en pind af, så læser jeg ikke nedenstående rigtigt?
Hvis jeg ikke skal have en skriftlig afgørelser er der ingen underskrift på noget som helst?
Jeg ved godt det er et tilbud, men vil det sige hvis jeg skal klage, så skal jeg igennem en paragraf 17 først. Jeg fik jo at vide af teamet, at jeg var velkommen til at søge en paragraf 17? Kan jeg så det mens jeg har et ressourceforløb? Eller har de fanget mig på et ressourceforløb i 5 år uden jeg kan gøre noget? Hvis jeg siger nej er jeg på kontanthjælp og kan ikke flytte sammen med min kæreste.

Kapitel 3
Rehabiliteringsteamet
§ 6. På baggrund af rehabiliteringsplanens forberedende del forbereder rehabiliteringsteamets medlemmer sig til et møde i teamet, hvor borgeren og borgerens sagsbehandler deltager, jf. § 25 a, stk. 5, i lov om ansvaret og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats. Den enkelte kommune tilrettelægger rehabiliteringsteamets forberedelse og behandling af sager.
Rehabiliteringsteamets indstilling
§ 7. Rehabiliteringsteamet indstiller til kommunen, om borgeren skal have et ressourceforløb, fleksjob, tilskud til selvstændigt erhvervsdrivende eller førtidspension.
Stk. 2. Kommunen skal kunne træffe afgørelse i sagen på baggrund af teamets indstilling og oplysningerne i rehabiliteringsplanens forberedende del, og kommunen skal endvidere kunne udarbejde rehabiliteringsplanens indsatsdel på baggrund af teamets indstilling. Teamet skal derfor give en fyldestgørende begrundelse for sin indstilling.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2014, 02:31   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det bider sig selv i halen!!

Hvis du søger førtidspension §17 (på det foreliggende) mens du er på ressourceforløb, får du selvfølgelig afslag på førtidspensionen, med begrundelsen, at du ikke er færdig udredt via ressourceforløbet. Så det giver ikke rigtig mening at søge en §17......men som de siger, så er du da velkommen til at søge den, men så sylter du bare din egen sag yderligere, og kommer til at stå ved nøjagtig samme udgangspunkt om X antal måneder.

Et ressourceforløb er jo frivillig tvang, hvis man kan sige det sådan. Du kan takke ja og komme videre med din sag, eller du kan takke nej og sejle i din egen sø.
Det er sådan set op til dig selv hvad du helst vil.

Men hvis det også handler om at du gerne vil bo sammen med din kæreste, så er ressourceforløbet jo fint. Men det koster dig selvfølgelig et JA til projektet, men så er i da fredet 5 år + du kommer videre med din sag, så er der ikke alt at vinde?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension