K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 15:38   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ok

så er en §17 en rigtig god ting

Held og lykke med det hele
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2011, 15:56   #12
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Tak

Har dog på fornemmelsen den ikke går lige igennem. Men så må jeg trække i kampkostumet...

Synes det er urimeligt at sagsbehandleren foreslår endnu en arbejdsprøvning. Den vil jo vise det samme. Min første arbejdsprøvning blev afsluttet i februar, så den er dugfrisk. Det samme er lægeudtalelserne.

Gad vide hvor meget socialforvaltningen vægter dét som sagsbehandleren har skrevet.

I virkeligheden burde jeg måske få en advokat ind over, men skal nok vente til jeg anker.

Jeg tror de tager os ved næsen, og vi kan intet stille op.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 10:09   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad er så det der ikke taler til din fordel, som du tidligere omtaler?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 10:58   #14
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Min sagsbehandler har konkluderet at jeg kan udnytte mine fritidsinteresser i erhvervsrettet øjemed. Uden at tage hensyn til mine begrænsninger samt konklusion fra to læger plus den overståede arbejdsprøvning.

Der står ellers tydeligt at det gælder i ethvert erhverv.

Hun foreslår en ny arbejdsprøvning, da min læge ikke har skrevet at jeg ikke kan arbejdsprøves igen. Og igen og...

Man kan åbenbart forvente at skulle afprøves indenfor alt hvor der kunne tænkes at være en rest tilbage. Kan man bage boller, ja så skal man arbejdsprøves i en bager. Kan man lappe sin egen cykel, ja så hedder det arbejdsprøvning i en cykelsmed. De kan jo blive ved.

Min næste arbejdsprøvning har hun tænkt sig skal være længerevarende (mere end de 13 uger jeg allerede har gennemført). For så kan jeg gradvist optrappes i timetal tror hun. Jeg har da regnet ud at det er for at de kan trække tiden ud endnu engang. På min bekostning.

Sidst redigeret af Solnedgang; 26-06-2011 kl. 11:46.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 12:41   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dette argumentere du dig ud af, i ressourceprofil, under "Borgerens bemærkninger".

Bruge endelig citater fra speciallægen og arbejdsprøvningen.

Jeg ville i dit sted søge efter §17, da du intet har at tabe, men alt at vinde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 12:53   #16
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Det har jeg allerede gjort :-)

Også søgt efter §17.

Vi må se hvad næste udfordring bliver.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 13:35   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
System og metode

Næsten intet kan være så dræbende som at være handlingslammet - at sidde og vride hænder og ligge søvnløs, mens andre sidder med beslutningsretten, og dermed magten over ens liv.

Din fornemste opgave er nu at dokumentere, og kontrollere, at systemet der behandler din sag, på intet tidspunkt går i stå, især ikke på baggrund af oplysninger, du selv ligger inde med - vel?

Du afsætter derfor et par timer hver dag, på at passe dette vigtige arbejde.
Det er ofte i morgentimerne man er klarest i hovedet, og kloghederne står i kø.
Før man er blevet påvirket af radio, tv og samtaler.

Og udenom disse timer, passer du med sindsro dit helbred og øvrige liv.


Du er på nettet - genialt, tids- og portobesparende.

Du kommunikerer i videst mulig udstrækning pr. mail, (webmail - så du ved pc-nedbrud ikke mister bevisførende data der ligger på den) så du der har uafviselige dokumentation for dato og tidspunkt for afsendelse af den af kontorerne udbedte information.

Og ikke mindst dine spørgsmål til diverse sagsbehandlere.
Som du forwarder præcis én uge efter du ikke har modtaget svar, skulle du være så uheldig, og sagbehandleren -SB- desværre så glemsom.

Alt andet afleveres KUN mod fysisk kvittering - gerne ved personligt fremmøde, såfrem du bor i nærheden af kontoret. HUSK KOPIER AF ALT, til dig selv.

(Det giver også lidt gratis motion og frisk luft, såfrem du ikke er fysisk nede.
Og tro mig - du får brug for den ilt til hjernen.)

Dertil ringer du selvfølgelig dagen efter mailen er afsendt, for at sikre dig, at mailen/dokumentationen er modtaget på rette sted, så du på ingen måde kan skydes i skoene, ikke at være villig til at medvirke til sagsbehandling. - ikke sandt?

Derudover bruger du søgefunktionen på k10 - i højre side af øverste grøn stribe på siden, og sætter dig ind i diverse informationer, der er blevet samlet ind igennem de år k10 har kørt.

Det er en GULDGRUBE, og 'viden er magt'.
Magt til at påvirke dit liv og de beslutninget der tages omkring det.

Krop og psyke hænger uløseligt sammen - i den ene afspejles den anden.
Dit profilbillede fortæller, hvordan du har det lige nu.

Det er ikke altid i en arena slaget skal slås - du er ude i en meget vigtig kamp lige nu, og du kan gøre rigtig meget selv, selvom det umiddelbart ikke føles sådan.

Tag imod al den støtte der tilbydes af dit netværk, motionér i det omfang du kan, og spis for guds skyld klogt.

Power til dig og hæng på.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 13:48   #18
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Tak L.S.

Jeg er allerede begyndt at skrive partshøringen til Socialforvaltningen/pensionsnævnet, som jeg vil aflevere personligt når jeg jeg modtager brev om at de påbegynder min sag (den er sendt videre fra Jobcentret, med negativ indstilling).

Jeg har ikke tænkt mig at kommunikere mere med Jobcentret mens sagen pågår, men de får uden tvivl en klage når sagen er afgjort.

Borgmesteren får også en lille hilsen. Og så er jeg gode venner med en journalist på Politiken. Så hvis alt andet glipper, kommer der en fin lille artikel som nok kan få lavinen til at rulle.

Man skal vælge sine kampe med omhu - Og det gør jeg - For som du også skriver, så er det mit liv de har i hænderne.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 14:26   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Kan se du stadig hænger godt sammen mellem ørerne. ;-)

Hmmm, 'Partshøring' - mener det er din mulighed for at kommentere på din samlede Ressourceprofil, når en SB engang har gjort den klar, og før den sendes videre i systemet?

Hvordan kan du kommentere på den, hvis du ikke har modtaget den endnu?

Elle er der sket ting i terminologien?

PS: journalister på VORES side - we like!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 17:06   #20
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Jeg er også lidt forvirret over begreberne. Jeg er nemlig allerede blevet partshørt to gange i forbindelse med ressourceprofilen.

Nu har sagsbehandleren sendt sagen afsted til Socialforvaltningen/pensionsnævnet, som har meddelt at jeg får en dato for yderligere udtaleret (vist nok i form af et møde, men jeg håber jeg kan gøre det skriftligt i stedet).
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp til næste skridt klaus boje Din historie 3 01-07-2013 14:11
Hvad blive det næste? Karo Politik og Samfund 12 05-12-2010 21:49
Næste år / virksomhedspraktik. Yasmin Din historie 8 19-11-2009 18:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension