K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2016, 13:05   #1
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Hvis jeg giver samtykke til mit pensionselskab må indhente oplysninger, herunder også fra kommunen, kan de så bede om min førtidspensionstildelelse? (fra 2005).

Jeg havde skrevet en uddybende tråd, men kan ikke sende den (den bliver væk)

Prøver lige igen med et længere indlæg.

Jeg er 58 år. Fik tilkendt førtidspension i starten af 2005.

Fra 2005 til 2007 arbejdede (almindelige vilkår) jeg sideløbende med førtidspensionen i 15-25 timer om UGEN. Dette havde jeg fået grønt lys til af min sagsbehandler. Jeg måtte arbejde op til 25 timer. Har det ikke på skrift.

Det blev for meget for mig, og fra 2008 og stadig, arbejder jeg 15 timer om MÅNEDEN (almindelige vilkår).

Min arbejdsplads har skiftet pensionselskab. I den anledning fik et skema, hvor jeg krydsede af, at jeg er på førtidspension.

Efterfølgende har jeg fået en lang helbredserklæring, som skal udfyldes. Jeg skal svare på alt, der har med helbredet at gøre. Herunder også årsag til, og dato for starten af førtidspensionen.

I helbredserklæringen skal jeg underskrive en samtykkeerklæring (FP 601- Samtykke til indhentning og videregivelse af oplysninger). Jeg skriver under på at pensionselskabet må fra/videregives oplysninger til offentlige myndigheder, herunder sociale, økonomiske og andre forhold.

Pensionselskabet kan så kontakte kommunen/ Udbetaling Danmark, og bede om oplysninger om tilkendelse af førtidspensionen og andet.

Jeg har haft kontakt med pensionselskabet, for at få hjælp til at udfylde helbredsskemaet. Ved den lejlighed oplyste jeg om årsagen til førtidspensionen (psykisk).

Jeg bekymrer mig over samtykkeerklæringen. Ikke så meget over de oplysninger pensionsselskabet måtte komme i besiddelse af. Mere den anden vej rundt. hvis kommunen undrer sig over, at en førtidspensionist har en pensionsordning gennem sin arbejdsplads. at de vil begynde at overveje, om jeg skal overgå til flex.

Forøvrigt blev min arbejdsevne vurderet nedsat til 2/3. De to små år jeg arbejdede 15-25 timer om UGEN, oversteg vel min arbejdsevne (jeg kunne heller ikke klare det).

De 15 timer om MÅNEDEN, som jeg har nu, og har haft de sidste 8 år, er vel ok.

Måske kan jeg vælge forsikringsdelen (kritisk sygdom og død), og beholde pensionsopsparingen, men jeg ved det ikke.

Jeg har ikke rigtig lyst til,at udfylde helbredserklæring og give mit samtykke. Er usikker på, om der bliver "rodet op i" noget. At jeg har arbejdet for meget. og jeg har jo intet på skrift om, at kommunen havde sagt ok til at jeg arbejdede i op til 25 timer.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension