K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2015, 22:11   #51
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Klage over afslag på pension?

Stiller lige mit spørgsmål, da der er kommet et par uvedkommende indlæg ind i tråden.

Tænker I ikke også det er formålsløst at klage over afslag på pension, nu jeg er i et afklaringsforløb med virksomhedspraktik og det indtil videre ser ud til at jeg kan være på arbejde 3 timer to gange om ugen - altså 6 timer om ugen/effektivt omkring 4 timer vil jeg tro.

Jeg orker næsten ikke bruge kræfter på at skrive en klage over afslaget.

vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2015, 23:46   #52
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Suk, holder de dog ikke juleferie i kommunen.

Jeg har lige modtaget afslag på min ansøgning om førtidspension, søgt på 17.2. Afslaget var forventet, idet rehab teamet indstillede til nej.

Men at det lige skulle komme her 2 dage før jul!!!
Modtaget i e-boks kl 13 i dag. Og 4 uger klagefrist. Min socialrdg i a-kassen er selvfølgelig på ferie til 6. jan.

Suk - det er så den juleferie. Synes jo også det var vildt fint at få 14 dage fri fra praktikken. Men nu ved jeg så, hvad jeg kan bruge den til.

Akvamarin
Læser den først nu, føler med dig.

Kan godt forstå du er frustreret over kommunen ikke kan give et sygt menneske fred, bare i julen.
Jeg synes det er en decideret respektløs holdning fra kommunens side at du skal gå og gruble over dit afslag i julen, de kunne sagtens vente til jul og nytår var over. Undskyld mig, synes faktisk det er en svinsk handling fra kommunens side.

At du så har fået afslaget var vel forventelig, når det nye mantra er at folk der kan yde noget i minutter om ugen, skal presses til at yde dette lille minuttal.

Jeg synes du skulle klage, hvis du er indstillet på en førtidspensionist tilværelse og ikke kan se dig virke mellem 4 til 6 timer om ugen, så klag.
Det kan ikke være rigtigt, vi som samfund ikke kan sige, tak for indsatsen gennem livet, du kan dårligt noget mere, få det bedste ud af resten af dit liv, punktum.

Føler med dig og godt nytår
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2015, 10:06   #53
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bliver formodentlig henvist til fleks ud fra dine timer, hvis det kommer til at holde.

Du bør bruge kræfterne til at færdiggøre din afklaring, således at du derefter kan finde rette hylde.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2015, 15:01   #54
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Læser den først nu, føler med dig.

Kan godt forstå du er frustreret over kommunen ikke kan give et sygt menneske fred, bare i julen.
Jeg synes det er en decideret respektløs holdning fra kommunens side at du skal gå og gruble over dit afslag i julen, de kunne sagtens vente til jul og nytår var over. Undskyld mig, synes faktisk det er en svinsk handling fra kommunens side.

At du så har fået afslaget var vel forventelig, når det nye mantra er at folk der kan yde noget i minutter om ugen, skal presses til at yde dette lille minuttal.

Jeg synes du skulle klage, hvis du er indstillet på en førtidspensionist tilværelse og ikke kan se dig virke mellem 4 til 6 timer om ugen, så klag.
Det kan ikke være rigtigt, vi som samfund ikke kan sige, tak for indsatsen gennem livet, du kan dårligt noget mere, få det bedste ud af resten af dit liv, punktum.

Føler med dig og godt nytår
Tak Reno. Sådan havde jeg det lige netop "Hvad tænker de at sende en sådan et afslag lige før jul". Det virker sådan menneskefjendsk eller i hvert fald meget ubetænksomt.
Alle var gået på juleferie, både min sagsbeh. i a-kassen og sagsbehandleren i Jobcenteret. Den ene endda til den 12/1.

Godt Nytår
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2015, 15:54   #55
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Du kan ligeså godt klage nu, så den del af proceduren kan køre, imens du bliver afprøvet - og når/hvis afslaget kommer - så bed om, at klagen sendes videre til ankestyrelsen. Dette ønske skal være formuleret i klagen, så proceduren er sat på skinner og ventetiden bliver minimeret. Så kan du koncentrere dig om andre ting.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 16:34   #56
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
klagefrist

Jeg skal lige checke med jer.

Når brevet er modtaget mandag den 22. dec så er sidste dag jeg kan aflevere klagen mandag den 19/1 - er det rigtigt forstået? Eller er det allerede fredag den 16?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 18:01   #57
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg får det også til d. 19/1-2015

Det er jo 28 dage man har...

Er man dog i tvivl ja så kan man altid skrive på et stykke papir at man vil klage over den og den afgørelse og at man vil komme med tilføjelser til sin klage efterfølgende...

På denne måde har man fået fortalt at man vil klage i tide....og man har så muligheden for at komme med argumenter til sin klage bagefter....

Så man kan aflevere et stykke papir på at man vil klage feks d. 15/1-2015....og så aflevere sine argumenter d. 20/1-2015...

På denne vil man aldrig komme for sent med sin klage...

Igen igen....husk altid at gøre det skriftligt....noter tydeligt at det er en klage og med dato på....og få en kvittering på at du har afleveret den klage....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 20:54   #58
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak for fiffet Web.

Jeg fandt en vejledning "Vejledning om forvaltningsloven". Den er godtnok fra 1986, men står som gældende.

Den beskriver det meget udførligt:
FRISTBEREGNINGEN

212. Ved beregningen af klagefrister, hvis længde er fastsat i dage, tælles den dag, hvor underretningen om afgørelsen er kommet frem, ikke med. Er underretning om afgørelsen f.eks. kommet frem onsdag den 25. marts 1987, udløber en klagefrist på 14 dage således onsdag den 8. april 1987 ved kontortids ophør. Er fristens længde fastsat i uger eller måneder udløber fristen den samme ugedag, som meddelelsen er kommet frem det fastsatte antal uger eller måneder senere. I det ovennævnte eksempel udløber en klagefrist på 4 uger således onsdag den 22. april 1987 ved kontortids ophør.

Udløber klagefristen på en lørdag eller en helligdag, vil det i almindelighed være rigtigst at anse klagefristen for forlænget til den påfølgende hverdag. Er underretning om afgørelsen kommet frem 1. maj 1987, og er klagefristen 14 dage, udløber klagefristen således først mandag den 18. maj 1987, idet fredag den 15. maj er helligdag, der efterfølges af en weekend.

Er der tale om en usædvanlig tidlig lukketid, eller foreligger der i øvrigt en særlig tilrettelæggelse af klageinstansens virksomhed, bør klageren dog ikke som følge heraf bære risikoen for en upåregnelig forsinkelse. I disse tilfælde udløber klagefristen således først næste dag ved kontortids ophør.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 18:08   #59
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
aktindsigt i sag hos anden aktør

Er der nogen der har erfaring med at få aktindsigt i ens sag hos "anden aktør"?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 18:21   #60
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej men de skal følge de nøjagtige samme regler som kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension