K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 19:36   #1
tanjakold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
tanjakold er ny på vejen
Udbetaling af flexydelsen

Hej alle

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Der er sikkert blevet skrevet om det herinde op til 100 gange, men jeg kan bare ikke finde hoved og hale i alle de indlæg. Og det er egentlig ganske simpelt.

Kan man få sin flexydelse udbetalt ligesom dem der har betalt til efterlønnen.

Jeg kunne jo bare ringe til kommunen og spørge, men ville da egentlig gerne lige vide lidt mere fra jer andre herinde, inden jeg ringer.

Tusind tak for hjælpen.
tanjakold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 19:48   #2
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tanjakold Se meddelelser
Hej alle

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Der er sikkert blevet skrevet om det herinde op til 100 gange, men jeg kan bare ikke finde hoved og hale i alle de indlæg. Og det er egentlig ganske simpelt.

Kan man få sin flexydelse udbetalt ligesom dem der har betalt til efterlønnen.

Jeg kunne jo bare ringe til kommunen og spørge, men ville da egentlig gerne lige vide lidt mere fra jer andre herinde, inden jeg ringer.

Tusind tak for hjælpen.
Ja det kan du efter de samme regler som efterløn
Det har været diskuteret herinde om man skal eller ej, så prøv at søge på fleksydelse..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 19:51   #3
tanjakold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
tanjakold er ny på vejen
Ok, tusind tak.
tanjakold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 19:57   #4
Fyret2011
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 42
Styrke: 13
Fyret2011 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tanjakold Se meddelelser
Hej alle

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Der er sikkert blevet skrevet om det herinde op til 100 gange, men jeg kan bare ikke finde hoved og hale i alle de indlæg. Og det er egentlig ganske simpelt.

Kan man få sin flexydelse udbetalt ligesom dem der har betalt til efterlønnen.

Jeg kunne jo bare ringe til kommunen og spørge, men ville da egentlig gerne lige vide lidt mere fra jer andre herinde, inden jeg ringer.

Tusind tak for hjælpen.
Ja, det kan du godt.

Jeg er 50 år (gift) og snart ledig fleksjobber, jeg kan få ledighedsydelse når jeg fylder 64 og pension som 67 årig.


Jeg har fået brev fra kommunen om udbetaling, men jeg tør ikke få dem udbetalt pga. nedenstående der står i brevet:


Hvis Fleksydelsesalderen nås og man har meldt sig ud af ordningen, skal man være opmærksom på, at man kun kan få ledighedsydelse/særlig ydelse i 6 måneder i perioden frem til, at man kan få folkepension, hvis man mister sit Fleksjob.


Herefter kan man søge om kontanthjælp. Er man ikke berettiget til kontanthjælp, modtager man ingen ydelse.


Hvis jeg er ledig når jeg bliver 64 år (eller bliver ledig efter jeg er fyldt 64), vil jeg kun kunne få ledighedsydelse i 6 måneder og altså skal klare mig uden indtægt til jeg kan få pension når jeg fylder 67 år
Fyret2011 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 09:20   #5
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fyret2011 Se meddelelser
Ja, det kan du godt.

Jeg er 50 år (gift) og snart ledig fleksjobber, jeg kan få ledighedsydelse når jeg fylder 64 og pension som 67 årig.


Jeg har fået brev fra kommunen om udbetaling, men jeg tør ikke få dem udbetalt pga. nedenstående der står i brevet:


Hvis Fleksydelsesalderen nås og man har meldt sig ud af ordningen, skal man være opmærksom på, at man kun kan få ledighedsydelse/særlig ydelse i 6 måneder i perioden frem til, at man kan få folkepension, hvis man mister sit Fleksjob.

Herefter kan man søge om kontanthjælp. Er man ikke berettiget til kontanthjælp, modtager man ingen ydelse.


Hvis jeg er ledig når jeg bliver 64 år (eller bliver ledig efter jeg er fyldt 64), vil jeg kun kunne få ledighedsydelse i 6 måneder og altså skal klare mig uden indtægt til jeg kan få pension når jeg fylder 67 år
Jeg overvejer pt. følgende:

Jeg når fleksydelsesalderen, når jeg fylder 65..

Jeg kan hæve de 67000 kr. og i år sætte 45000 ind på min pension..dette giver et skattefradrag, der giver mig ca. 15000 tilbage i skat.

Disse sættes sammen med de sidste 22000 fra flexydelsen ind på min pension næste år, hvilket giver et skattefradrag, der giver mig ca. 12000 tilbage i skat året efter.

Disse 12000 sættes igen ind på pensionen og giver mig 4000 tilbage i skat osv osv.

Jeg har derved øget min pensionsindbetaling med over 100000 kr.

Samtidigt fortsætter jeg med at indbetale de ca. 5000 kr årligt, som jeg ellers betalte til fleksydelsen. Da jeg har ca 15 år tilbage, inden jeg når fleksydelsesalderen, giver dette ca. 75000 kr+renter.

Jeg har desuden et engangsbeløb fra pensionskassen på 140000 kr, som jeg kan vælge at få udbetalt på et vilkårligt tidspunkt efter 60 år.

Alt i alt taler vi om et beløb på mindst 300.000, heraf nogle skattefrit..

Der kan selvfølgelig ske mange ting inden den tid, også nu i forhold til den nye reform og jeg overvejer derfor stadig, om jeg skal gøre dette eller ej. Jeg er da heller ikke en af de første, der vil bede om at få pengene udbetalt, men vil vente til sidst i perioden.

Men jeg er en af dem, der har en pensionsordning, der betyder at jeg kun kan få omkring 120000 kr i fleksydelse årligt, brutto..og jeg har faktisk ikke nogen særlig stor pensionsordning pt. da jeg kun har indbetalt i 14 år. Så uanset hvad, bliver det en stor nedgang i indkomst, når jeg når dertil.

Jeg kan kun sige, at det her med fleksydelse og efterløn hele tiden skal vurderes ud fra hvis og hvis og hvis.....

Sidst redigeret af sannemus; 08-03-2012 kl. 09:25. Årsag: fejl
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2012, 13:34   #6
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Jeg overvejer pt. følgende:

Jeg når fleksydelsesalderen, når jeg fylder 65..

Jeg kan hæve de 67000 kr. og i år sætte 45000 ind på min pension..dette giver et skattefradrag, der giver mig ca. 15000 tilbage i skat.

Disse sættes sammen med de sidste 22000 fra flexydelsen ind på min pension næste år, hvilket giver et skattefradrag, der giver mig ca. 12000 tilbage i skat året efter.

Disse 12000 sættes igen ind på pensionen og giver mig 4000 tilbage i skat osv osv.

Jeg har derved øget min pensionsindbetaling med over 100000 kr.

Samtidigt fortsætter jeg med at indbetale de ca. 5000 kr årligt, som jeg ellers betalte til fleksydelsen. Da jeg har ca 15 år tilbage, inden jeg når fleksydelsesalderen, giver dette ca. 75000 kr+renter.

Jeg har desuden et engangsbeløb fra pensionskassen på 140000 kr, som jeg kan vælge at få udbetalt på et vilkårligt tidspunkt efter 60 år.

Alt i alt taler vi om et beløb på mindst 300.000, heraf nogle skattefrit..

Der kan selvfølgelig ske mange ting inden den tid, også nu i forhold til den nye reform og jeg overvejer derfor stadig, om jeg skal gøre dette eller ej. Jeg er da heller ikke en af de første, der vil bede om at få pengene udbetalt, men vil vente til sidst i perioden.

Men jeg er en af dem, der har en pensionsordning, der betyder at jeg kun kan få omkring 120000 kr i fleksydelse årligt, brutto..og jeg har faktisk ikke nogen særlig stor pensionsordning pt. da jeg kun har indbetalt i 14 år. Så uanset hvad, bliver det en stor nedgang i indkomst, når jeg når dertil.

Jeg kan kun sige, at det her med fleksydelse og efterløn hele tiden skal vurderes ud fra hvis og hvis og hvis.....

Flot regnestykke, men prøv lige at trække skatten fra


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 14:08   #7
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Flot regnestykke, men prøv lige at trække skatten fra


.
Hihi, Multe

Ja, det blir jo ikke til så meget, men det gør fleksydelse heller ikke for mig..og jeg satser at tro på, at jeg kan arbejde mindst de 12-13 timer(og efter reformen endnu mindre) der gør mig i stand til at tjene til føden..også når jeg når de 65..

Har nemlig lige fået nyt fleksjob, MENS jeg er sygemeldt fra mit gamle fleksjob og med de nødvendige skånehensyn..er åbenbart bare en heldig kartoffel..eller også har jeg nogle kompetencer, der pt. er brug for..

Og tænk sig..jeg får stadig min kvalifikationsløn osv. hos den nye arbejdsgiver

Jeg klager ikke..lige pt.
Meeen det kan jo komme
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2012, 01:57   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej sannemus...

Jeg kan virkelig godt forstå man vil hæve pengene skattefrit, når man er så ung som du er... -og ved en fornuftig investering, fx som du omtaler, kan det vel ikke gå helt galt

De to værste bekendte pt. der taler imod at hæve, er jo nok: Hvis man - til den tid - er ledig fleksjobber, eller man gerne vil bruge fleksydelsen i de tre år ??? -godt nok svært at vælge når man er så ung...



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 12:24   #9
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Hvis man vælger at få sit indbetalte efterlønsbeløb udbetalt fra dengang man arbejdede, bliver man så trukket i LEDIGHEDSYDELSE (jeg er under fleksordning men ledig/sygemeldt paragraf 28-a)

Eller er der andre konsekvener ved at få dem udbetalt?
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
KH udbetaling dobar Alt det andet 2 29-02-2012 18:18
Ang. udbetaling af FP Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 04-01-2012 22:20
Udbetaling af efterløn Bulder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 26-12-2011 18:01
Udbetaling af fp mortilm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 27-11-2011 11:02
Sp-udbetaling?? Crazycatlady Politik og Samfund 13 31-05-2009 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension