K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2008, 03:14   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Kranio Sakral Terapi, fup eller fakta?

Halløj derude

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen af der som har været hos sådan noget Kranio Sekral Terapi?

Jeg har i min lange ventetid efterhånden været hos mange forskellige behandlere, bla Massage, Fys, Akupunktur, diverse heksedoktor

Også højt uddannet læger på bla Herlev, Holbæk, Slagelse, Riget, Nyk F sygehuse.
Parkens privathospital, smertecentre og jeg kunne blive ved!

INGEN og jeg mener ingen! Har kunne sige hvad der er galt med mit haleben (har fået ødelagt mit haleben af en art, ved en bilulykke)

Jeg prøver så for sjov denne her Kranio sakral behandler (en adventsgave fra kæresten)
Og hun sagde hun kunne godt mærke hvad der var galt med mit haleben! Det var blevet bukket indad, så det sad helt malplaceret.
Hun satte så derefter en finger på mit haleben, og der gik ca 5-10 min så begynder jeg at kunne mærke en vild aktivitet i mine ben, samt nogle noget ubehagelige sammentrækninger i bækken omkring haleben.

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro efterhånden, da jeg har prøvet så meget, men jeg har ikke opgivet håbet, så derfor har jeg bestilt en ny tid.
Men jeg syntes bare det er mærkligt af efter besøg hos næsten 10 forskellige læger og 5 forskellige behandlere, kan hun mærke hvad der er galt, og det kunne de ikke?

Fup eller fakta, hvad siger i?!

På forhånd tak til alle
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 07:31   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg vil råde dig til hurtigst muligt at gå til egen læge og bede om at få en henvisning til en colonoskopi (kikkertundersøgelse af hele tyktarmen), hvis du ikke har fået lavet en sådan endnu.

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 17-12-2008 kl. 07:35.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 09:26   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Gigipi.

Du mærkede jo effekt? At noget skedte.
forhold dig til det, i erkendelse af, at alt ikke forklares.
Poienten er jo, at kan det hjælpe dig, er forklaring jo uden betydning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 10:00   #4
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
kranio sakral

Jeg tror det er ligesom med meget andet alternativt.

Der er folk der kan - og så er der folk der siger de kan!

Jeg har indenfor såvel Healing som kranio sakralterapi oplevet ting som gør, at det ikke kan bortforklares.

Det største problem synes jeg er at finde frem til "de rigtige"

Og igen som Pia skriver - hjælper det på dig er det så ikke det vigtigste.

Selv hvis vi skal følge alle pesimister og vedgå at det ikke kan bevises, hvad vil vi så helst bruge pengene på. Medicin eller ej medicin hvis effekten er den samme!

Det er så bare min holdning
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 10:16   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10


Det er ikke for sjov at jeg skriver det ovenfor, det er ramme alvor, men vil helst ikke skrive om det her.

Mvh

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 11:34   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har et billed af de der alternative ting, der siger at noget virker på nogen og andre har stort set ingen glæde af det... altså jeg tror på der er stor forskæld på hvad der virker for hvem.

Fx akupunktur, det holder de fleste læger på virker, det er jo ligefrem inddraget som en behandlings form på sygehusene, men jeg tør godt skrive under på at det på MIG ikke virker en fløjtende fis, nålene gør nærmere ondt (ikke ondt ondt av for pokker, men nærmere sådan en irriterende men mild smerte)

KST får jeg 1 gang om året (2 hvis jeg er heldig) af en kollega mod myoser, spændings hovedpine og bækkenløsning, 1. gang han gav det, det var... det kan slet ikke beskrives, jeg følte at jeg fløj, for min skyld kunne han have fjernet briksen, og jeg ville være blevet hængende der hvor jeg lå, det var absolut ikke ubehageligt, men en meget meget underlig følelse. Bag efter... jeg kan ikke mindes på noget tidspunkt i mit liv, hvor jeg har mærket min krop, på en så behagelig afslappet måde, jeg følte jeg havde meget bedre kontakt til hele min krop (minus hænder og fødder)
Sidst jeg fik det var i sommers, der fik jeg første gang direkte mod bækkenet, sikke en befrielse, jeg havde gået næsten konstant i 4 år og døjet med en murrende smerte i de 2 bækkenled i ryggen, det forgangende år op til, ikke bare en murrende smerte, men ondt!!! (pga hhv graviditet og fødsel) 1 2 3 var det pist borte, noget selv ikke 1800 mg Ibrufen kan klare bare halvt så godt, DET gentager jeg gerne igen næste gang jeg får muligheden (det aller bedste er dog at det koster mig gratis)

På mig virker SKT det skal der ikke hærske nogen tvivl om, men jeg har altså også mødt mennesker det ikke virker på, akkurat som akupunktur ikke virker på min krop.
Jeg holder på at det er fint at prøve de her alternative ting af, virker det fint, gør det ikke, nå ja.
MEN jeg vil ikke gå til hvem som helst, alle kan kalde sig behandler og alle kan lave et bevis på undervisning der ser ægte ud, selv jeg ville kunne finde ud af det, JEG kunne ikke finde på at bruge en jeg ikke kender, ikke til SKT (meget andet, men ikke lige det fordi de bla piller ved centralnervesystemet, det er altså et øm findig område på kroppen) også selv om at det er YDERST sjældent at det går gal, for mig er det nok at det kan gå galt, lagt sammen med at hvis det gør, så kan man ikke gå en pind steder hen, man kan ikke få erstatning og man kan ikke få stanset behandleren, man har ingen rettighedder.... med det er jeg som klient være MEGET varsom.

Men det lyder da til at du har fundet dig en behandler, som du fungere med og som kan hjælpe dig, og så kan jeg ikke se det store problem, altså hvis du syntes det virker, jammen så virker det jo, og så kan alle andre da syntes det de vil, det er da dig der skal leve med din krop, og ikke alle andre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 12:24   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser


Det er ikke for sjov at jeg skriver det ovenfor, det er ramme alvor, men vil helst ikke skrive om det her.

Mvh

Hrefna
Lyder som om du har noget vigtigt at fortælle Gigipi' som du ikke vil have ud i tråden , så vil da anbefale dig at skrive en pb til hende
  Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 14:38   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser


Det er ikke for sjov at jeg skriver det ovenfor, det er ramme alvor, men vil helst ikke skrive om det her.

Mvh

Hrefna
hvorfor sender du så ikke en pm til trådstarteren, hvis du mener der er noget alvorligt galt, eller kan være.. siden du henviser til en undersøgelse af tyktarmen..
jeg ville blive bange hvis det var mig du skrev sådan til.. som ovenstående.
jeg ville panikke med angst for at du tror der er en dødelig sygdom i den region der...


ja så lige at hejdien havde skrevet det samme, jeg nåede ikke tråden færdig før end jeg skrev. sorry

Derfor ville jeg da personligt blive glad for en uddybende pm hvis det var mig.

Bare en tanke..

Sidst redigeret af Huldra; 17-12-2008 kl. 14:42. Årsag: så lige at hejdien havde skrevet det samme..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 17:26   #9
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Colonoskopi

Jeg synes det er fint,hvis folk vil gå til alternativ behandling, hvis man synes man har glæde af det men man må ikke give andre det indtryk at så behøver man ikke at gøre andet, og en alternativ behandler tager også sommetider andres liv i deres hænder. Det er et stort ansvar.

Er det et ansvar vi tør tage, blot at sige, hvis du har det godt med det, så er det fint, og så behøver du ikke høre på lægerne. Jeg synes det er fint at gøre det hvis Gigipi' har lyst til det, jeg foreslår colonoskopi for at en anden diagnose kan udelukkes.

Jeg kan og vil ikke her sidde og skrive om en evt. diagnose, det har jeg ikke beføjelser til, men fra det jeg læste, hvor ingen andre diagnose eller årsag kunne findes, så ville jeg personligt, råde til en colonoskopi.

Det er/var meget svært for mig at skrive det her, og jeg kan ej heller i en pm uddybe det yderligere. Da jeg læste Gigipi's indlæg oplevede jeg et dejavu.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2008, 19:07   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har selv gået til alternativ behandler, bla. kranio-sakral. Her fik jeg behandling i ryggen, men også halebenet.... Han fandt ud af, at mit haleben havde forskubbet sig. Mit haleben gjorde meget ondt pga. det. Jeg gik til behandling 2 gange dagligt i 2 uger.... Han fik det hele ordnet, og jeg har i dag et bedre liv end dengang, hvor jeg havde mange mange smerter ....

Er glad for, du siger, at du har kunnet mærke noget. For mig betyder det kun, at der sker noget i kroppen, og at det muligvis hjælper. Man bliver ikke bare sådan lige "rask" med det samme, men der skal nogle behandlinger til for at kroppen ligesom kan vedligeholde det, der er gjort ved. Håber det hjælper på dig...

Jeg går selv til alternativ behandler i dag, men han er en blanding af både fysio, massør og noget som hedder osteoterapeut, hvor han her også går ind og løsner noget op og sætter noget på plads.... Han er den eneste indtil nu, som jeg har kunnet finde, der kan ordne min nakke og ryg, når jeg har ondt. I dag går jeg til behandling kun ca. 1 gang månedligt for at vedligeholde de småskavanker, der kan komme...

Og sygehusvæsenet.... (min mening) : De er langt bagud.... De er ikke særlig dygtige her i Danmark.....

Til Hrefna : Det overrasker mig at du forbinder tyktarmen med haleben.... Jeg håber, at du ved, hvad haleben er for noget...

Sidst redigeret af curls; 17-12-2008 kl. 19:13.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ride terapi popcorn Alt det andet 4 04-09-2013 09:37
Sommerferie Vs. terapi! FrkSilverfox Dit og Dat 7 08-05-2012 13:57
Fup eller fakta? zuza Politik og Samfund 2 01-05-2010 23:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension