K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 11:27   #1
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
husleje hjælp

Hej med jer

Vil lige høre om nogen af jer ved om det er lovligt at kommunen beder om konto udskrift for de sidste 3 måneder fordi man har søgt om husleje hjælp til husleje i december.. syns det virker ret krænkende at man skal endevende alt, samtidig kan jeg godt forstå at de vil se at pengene ikke er gået til sjov og spas, men det er sku svært nok at bede om hjælp fordi økonomien halter og skal stå med hatten i hånden
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 11:39   #2
sndnkm67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sndnkm67 er ny på vejen
Der står når man ansøger at de skal have dokumentation for indtægter og udgifter hvilket jeg også har gjort...:-P
sndnkm67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 12:57   #3
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Jeg tror desværre det er lovligt... Men følger lige med her...

Sidst redigeret af TBQ; 14-01-2013 kl. 15:34.
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 14:57   #4
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Det er helt normalt procedure. Faktisk skal dokumentationen foreligge - er den ikke i sagen og den udtages til revision så vil socialrådgiveren få en revisionsbemærkning. Kommunen skal bruge oplysningerne til at vurdere på om du er berettiget til hjælp - herunder vurdering af om hjælpen skal ydes mod tilbagebetaling. Hjælp til betaling af husleje ydes nærmest uden undtagelse mod tilbagebetaling da det næsten altid betragtes som værende uforsvarligt at man ikke sikrer betaling af husleje.

Så ja, det er helt lovligt - det ville nærmere være ulovligt hvis kommunen ikke bad om relevant dokumentation.

Umiddelbart synes jeg det lyder underligt at de har bedt om dokumentation 1 år tilbage. Der skal nemlig ikke indhentes flere oplysninger end hvad der er nødvendigt. Håber du har fået en god begrundelse for at du skulle dokumentere alt det.

Jeg kan godt forstå at det må føles ubehageligt men dokumentationen skal jo tilvejebringes på en eller anden måde og jeg kan ikke se at det kan gøres på andre måder. Jeg håber, at du er blevet vejledt og talt til på en ordentlig måde.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 14-01-2013 kl. 15:13.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Husleje og varmeregning Stueplanten Dit og Dat 18 24-02-2013 01:27
ingen penge til husleje catlady Alt det andet 5 02-10-2012 12:26
spøgsmål om husleje skivehansen Alt det andet 15 18-12-2011 16:43
Husleje på kontanthjælp? Linuzmor Alt det andet 6 11-08-2011 11:01
Link til høj husleje i merudgifter! Indiansummer Alt det andet 2 29-12-2009 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension