K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2014, 13:15   #1
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Jobansøgninger når man er visiteret til fleksjob

Skal man søge på alle Jobs der er eller kan man nøjes med at søge fleksjob?

Jeg spørger da min jobkonsulent vil have jeg søger på en stilling på 25 timer og alle kvalifikationerne som de skrive man skal have har jeg ikke.

Er på nuværende tidspunkt på ledighedsydelse indtil jeg finder et fleksjob og er nu i virksomhedspraktik og arbejder 14 timer om ugen.

Jeg synes det virker lidt fjollet, at jeg skal søge på noget jeg ved jeg ikke kan holde til og noget jeg ikke kan finde ud??????
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 14:06   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der sker vel ikke noget ved at søge om stillingen, hvis du samtidig oplyser dine skånehensyn. Måske man vil tildele dig de nødvendige kvalifikationer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 15:30   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
på et tidspunkt havde jeg også en jc som ville have jeg skulle søge alle stillinger, også dem som jeg ikke havde evner til, så lavede jeg en standart ansøning og sendte afsted, det var spil af tid for de virksomheder som fik dem men jeeg fik fred
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 17:13   #4
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Ja jeg synes at det er at spilde virksomhedernes tid når der i stillingsopslaget står at det er 25 timer , og jeg ved jeg lige kan holde til de 14 jeg har 😔men jeg søger og får fred 😊
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2014, 17:37   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja tit er der jo ikke andet at gøre,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 09:53   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I teorien kunne firmaet ansætte 2 flexere til at dække de 25 timer - men det er nok utopi.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 12:58   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja stampe, det er det jc altid siger, de kan få 2 flekser men har aldrig hørt om det er lykkes
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2014, 22:22   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er selv fleksjobber i det 2. fleksjob og har haft samme job i flere år nu.

Jeg forstår egentlig ikke helt, at din jobkonsulent siger, at du skal søge stillingerne på 25 timer. Har du tidligere kunnet klare 25 timers arbejdsprøvning, inden du blev fleksjobber?

Hvis nej, synes jeg nemlig ikke selv, det giver mening. Så ville jeg da ikke søge de antal timer og bare søge de stillinger, som jeg mener kan klare, f.eks. de 14 timer, som du nævner, du er i arbejdsprøvning for lige nu. Men alt afhænger som sådan, hvilket job, der er tale om. Nogle kan arbejde flere timer på et kontor og mindre antal timer på et lager f.eks. Man bør derfor ikke se kun på feks. 15 tiimers stillinger, men simpelthen på funktionerne, om hvor meget man selv føler og mener kan holde sig til.

Det er kun dig selv, der allerbedst kan mærke, hvor meget du kan holde dig til. Så hvis jeg var dig, ville jeg nu glemme den udtalelse som jobkonsulenten har udtalt sig til dig. I princippet kan du feks. også endda søge et job til kun 5 timer om ugen.... Selvom du kan holde dig til flere timer om ugen... Det er der flere, der har gjort efter den nye fleksjobordning er indtrådt.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 11:25   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal som udgangspunkt søge det antal timer din fleksbevilling, giver.

Selvsagt du IKKE skal ansøge stillinger der ligger over mål.

Der er vist meget få der er godkendt til over 50% i arbejdsevne, fordi nye lovgivninger idag, kræver at man har en restarbejdsevne på under 50%.

Hvis din sagsbehandler vil fastholde, at du skal søge alm. stillinger(25timer, ift loven, siger selvforsørgelse), og lign. ber du om at se lovtekst hvori dette står!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2014, 11:55   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du skal som udgangspunkt søge det antal timer din fleksbevilling, giver.

Selvsagt du IKKE skal ansøge stillinger der ligger over mål.

Der er vist meget få der er godkendt til over 50% i arbejdsevne, fordi nye lovgivninger idag, kræver at man har en restarbejdsevne på under 50%.

Hvis din sagsbehandler vil fastholde, at du skal søge alm. stillinger(25timer, ift loven, siger selvforsørgelse), og lign. ber du om at se lovtekst hvori dette står!

VH Popiae
Passer ikke med 50%, der er en fejl ankestyrelsen har lavet og som de trækker tilbage: http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension