K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2009, 12:32   #1
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
HYBROTESER hvor meget sandheder er der i dem.

Hvor meget kan i her inde ligge kendkende til følgende hybroteser. Jeg ville lige undersøge om det kun er mig som har oplevet dette.

Fra den dag man møder op på kommunen for at få hjælp starter der en forløb som frem kalder følgende oplevelser. Og med de bevirkninger det kan give.

1.Man er glade og man har håbe på en god fremtid, men som stille forsvinder
2.Man har det godt. Men med tiden forsvinder dette og der opstår symtomer som. Hovedepine,depreationer,blødning forstyrelser,humørsvinginger,forlav stofgive, vægt forødninger m.fl.
3.Sager som forsvinder
4.Er man udsat for mobbing, bliver man knækket og sagsbehandler er af den opfattelse at det vi ikke selv ser eller høre skal vi ikke tage os af.
5.Resurosprofiler som der er fejl og mangler i selv flere år efter en afklarnings forløb.
6.Manglende Fleksjobvis.
7.Sager der bliver kaste rundt med og som de trækker det i lang drag. Og som forstærker kilienderne sygedoms symtomere.
8.Angst for at blive klassifiere som dovn, hybrokonter o.li.
9.Angst for at blive sat på gaden.
10.Angst for at penge kassen bliver lukket, der efter ens økonomit bliver gennem hult.
11.Har ryste ture og margit for hvad de nu kan finde på at sætte en ud til eller hvad de kan give afslag på. Som foringer ensmuligheder, for at kunne klare sig selv.
12.Kan ikke stole på at de har orden sagerne eller overholder lovgivning.
13.Mangler at oplyse ensrettigeheder.

Kan i skrive under på disse udsagn.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 12:38   #2
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
HVA søren ??????.

Er listen ikke længere.....

Det der står på ovenstående liste er da kun hvad man kan forvente at blive udsat for SOM MINIMUM. !!!!!!!!!!!!!.

Det plejer som regel at være meget værre.....






Flextossen......som endelig er kommet ud af dette VANVID !!!!!!!.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 12:42   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Du er bestemt ikke den eneste! Jeg kan også skrive under på de ting. Nu har jeg endelig fået pension, men har været hele møllen igennem i 5 år..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 12:46   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af UllaCliffShads Se meddelelser
Hvor meget kan i her inde ligge kendkende til følgende hybroteser. Jeg ville lige undersøge om det kun er mig som har oplevet dette.

Fra den dag man møder op på kommunen for at få hjælp starter der en forløb som frem kalder følgende oplevelser. Og med de bevirkninger det kan give.

1.Man er glade og man har håbe på en god fremtid, men som stille forsvinder
2.Man har det godt. Men med tiden forsvinder dette og der opstår symtomer som. Hovedepine,depreationer,blødning forstyrelser,humørsvinginger,forlav stofgive, vægt forødninger m.fl.
3.Sager som forsvinder
4.Er man udsat for mobbing, bliver man knækket og sagsbehandler er af den opfattelse at det vi ikke selv ser eller høre skal vi ikke tage os af.
5.Resurosprofiler som der er fejl og mangler i selv flere år efter en afklarnings forløb.
6.Manglende Fleksjobvis.
7.Sager der bliver kaste rundt med og som de trækker det i lang drag. Og som forstærker kilienderne sygedoms symtomere.
8.Angst for at blive klassifiere som dovn, hybrokonter o.li.
9.Angst for at blive sat på gaden.
10.Angst for at penge kassen bliver lukket, der efter ens økonomit bliver gennem hult.
11.Har ryste ture og margit for hvad de nu kan finde på at sætte en ud til eller hvad de kan give afslag på. Som foringer ensmuligheder, for at kunne klare sig selv.
12.Kan ikke stole på at de har orden sagerne eller overholder lovgivning.
13.Mangler at oplyse ensrettigeheder.

Kan i skrive under på disse udsagn.
1. ja
2. ja
3. ja
4. ja
5. ja
6. er ikke fleksjobber, så nej.
7. ja
8. ja
9. ja
10. ja
11. ja
12. ja
13. ja

Det er et typpisk sygdomsforløb for den mest hyppige sygdom her inde: System Paranoia, som på sigt fører til System Invaliditet.
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 12:51   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dette kan måske tilføjes til listen

1. At kommunen truer med at inddrage af ydelsen hvis ikke man makker ret.
2. At kommunen truer klienterne på deres børn
3. At sagsbehandlere går over grænsen når det gælder privatliv (vil have ens sexliv udpenslet!)
4. At lægekonsulenters rolle ikke er begrænset, men den største magt i systemet.
5. At sagsbehandlere KUN kan udtale sig når lægekonsulenten først har talt.
6. At klienterne IKKE bliver tilstækkeligt opdateret og informeret
7. At ventetiden gør klienterne endnu mere syge
8. At lægekonsulenter med vilje ignorerer speciallægeerklæringer, og selv stiller nye diagnoser - ikke til klientens fordel.
9. At lovgivningen ikke altid bliver overholdt
10. Når en sag trækkes ud, så bliver den somregl vidregivet til endnu et sæt hænder, så de første ikke kan stilles til ansvar - og sådan bliver de VED.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 12:52   #6
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
I må gerne lave en tilføjelse

I må gerne lave jeres egen liste. Jo mere jo beder. Husk at lave den nummeringsk. Jeg har jo en bag tanke med denne tråd. Den skal jo kunne printes ud og sende til evt. sagsbehandler o.li. så de kan se hvad vi skriver om dem.

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 14-04-2009 kl. 13:08.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 13:02   #7
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Magtesløshed over, at sagsbehandlere enten ikke kender loven eller handler i modstrid med denne.
Magtesløshed over, at man skal kunne læse jura-sprog eller ha' råd til at hyre en advokat, hvis man skal klare sig igennem en kamp med kommunen.
Magtesløshed, når man erkender, at det system, der burde samle syge og svage op, i virkeligheden modarbejder en. Sagsbehandlerne bliver snarere opfattet som fjender end hjælpere.



Personligt har jeg i min tid i systemet haft over 15 forskellige socialrådgivere. 3 var ubetinget gode, og jeg følte, de hjalp mig. 1 forsøgte at være god og hjælpe mig, men hun var inkompetent og kendte ikke sin lovgivning, og gjorde mere skade end gavn. 5 styks har været decideret modbydelige at ha' som sagsbehandlere - de har sat spørgsmålstegn ved min diagnose, ved min medicin etc. etc. De sidste har hverken været til hjælp eller været lede - de har bare været der og lavet ingenting.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 13:05   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
At blive behandlet med respekt og få en ordentlig sagsbehandling i kommunerne er som russisk roulette... hver gang en ny sagsbehandler eller afdelingsleder osv kommer til, skal tromlen spinnes på ny...
  Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 23:25   #9
Esseline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2009
Lokation: Silkeborg
Alder: 42
Indlæg: 11
Styrke: 15
Esseline er ny på vejen
Nå, jeg må være usædvanligt heldig, for jeg kan ikke nikke genkendende til ret meget af det I skriver. Jeg har været velsignet med indtil flere fantastiske sagsbehandlere, som har gjort deres bedste - og i nogle tilfælde lidt mere- for mig og nu er jeg blevet tilkendt førtidspension 1½ måned efter at sagen blev bragt op. Overvejer faktisk lidt at sende min nuværende sagsbehandler en lille blomst, fordi hun åbenbart hører til fåtallet af de virkeligt gode sagsbehandlere.
Esseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
HVOR meget får jeg i fp. Mai-Britt At søge førtidspension 8 28-04-2009 10:39
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension