K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2009, 14:16   #1
lomo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
lomo er ny på vejen
Behandlingstid for flexjob ansøgning nu over 3,5 år

Hejsa.

Jeg har en kæreste som er udfordret arbejdsmæssigt grundet hendes mentale tilstand. Gennem lidt over 2,5 år hos ramsø/roskilde kommune hvor hun er blevet "spist af" med kontanthjælp uden at man kunne få fat i sagsbehandlere og uden at de tog nyttig kontakt til hende, har vi valgt at flytte til køge kommune. Det blev en god start hvor folk i systemet tilsyneladende tog godt imod min kærestes sygdom, men som tiden er gået (9-10 måneder) sidder "vi" fast igen.

Jeg ved ikke om jeg burde klage til borgmesteren eller hvordan det her overhovedet skulle takles.

I køge kommune startede det ud med et møde med en sagsbehandler der straks sørgede for min kæreste kom ned på et slags jobcenter for unge mennesker. Hun er 21 år. Tidligere havde vi bedt om 100% aktindsigt gennem hele hendes liv så i kan nok forestille jer en ordentlig stak papirer om hende der har været siden man som 11-12 årig først lod mærke til hendes sindstilstand.
Det skulle selvfølgelig vise sig at hjælpe meget da hun nu ikke blev behandlet som dem der desværre "ikke gider" lave noget, som også er på sådan et jobcenter.
Jobcenterets overordenede tog sig meget godt af min kærestes gennem flere praktikafprøvninger på div. plejehjem, børnehaver og hjemmeplejen blev der fundet ud af hvad hun skulle beskæftige sig med de næste år frem.

Min kærestes psykiater (cand. merc. Lene Lier Børne & unge psykiatri -meget dygtig-) gennem hele livet har under forløbet her i køge kommune udarbejdet flere dokumenter der beskriver min kæresten tilstand og behov, og i samarbejde med en mindst ligeså dygtig psykolog som Lene Lier selv samarbejder med er der også forataget undersøgleser hos hende der fuldender dokumentationene til kommunen.

Afsted til køge kommune med de nye friske papirer. Blev tilkendt ny sagsbehandler, og røg helt ud af tilknytningen til jobcenteret og blev lovet flexjob inden 1 måned. Men. Gennem stadigt flere tvunge praktikforløb, sker der ikke noget. nu efter meget meget lang tid. Sagsbeandler begrunder det med at min kæreste ikke er klar til flexjob, (det skal lige nænes at jobbet består i rengøring og tøjvask hos ældre mennesker gennem hjemmeplejen.... = very easy business) men statstilknyttet psykiater og psykolog mener anderledes. Der bliver løjet om fra kommunens side at man SKAL arbejde MINDST 20 timer om ugen for at blive visiteret til flexjob, men psikiater og psykolog indstiller min kæreste til kun 16 timer om ugen. Trods dette tvinger sagsbehandler min kæreste ud i 20-25 timers praktik ugentligt. Yderligere ender det med at min kæreste hele tiden kommer i "ny praktik" altså hos nye mennesker og andre arbejdsformer, hvilket hunbestemt ikke kan tåle og psykiater har lagt stor vægt på dette gennem flere telefonopringninger og dokumenter til sagsbehandler i køge kommune.


Historien er meget længere og helt kogt ned til det mindste og vigtigste her. Men hvad skal vi dog gøre. Min kæreste bliver mere og mere syg af den her behandling og det påvirker virkelig hendes tilværelse og vores forhold.

Mvh Morten
lomo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 15:06   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Afsted til køge kommune med de nye friske papirer. Blev tilkendt ny sagsbehandler, og røg helt ud af tilknytningen til jobcenteret og blev lovet flexjob inden 1 måned. Men. Gennem stadigt flere tvunge praktikforløb, sker der ikke noget. nu efter meget meget lang tid. Sagsbeandler begrunder det med at min kæreste ikke er klar til flexjob, (det skal lige nænes at jobbet består i rengøring og tøjvask hos ældre mennesker gennem hjemmeplejen.... = very easy business) men statstilknyttet psykiater og psykolog mener anderledes. Der bliver løjet om fra kommunens side at man SKAL arbejde MINDST 20 timer om ugen for at blive visiteret til flexjob, men psikiater og psykolog indstiller min kæreste til kun 16 timer om ugen. Trods dette tvinger sagsbehandler min kæreste ud i 20-25 timers praktik ugentligt. Yderligere ender det med at min kæreste hele tiden kommer i "ny praktik" altså hos nye mennesker og andre arbejdsformer, hvilket hunbestemt ikke kan tåle og psykiater har lagt stor vægt på dette gennem flere telefonopringninger og dokumenter til sagsbehandler i køge kommune.
- hvorfor er hun ikke meldt syg ? jeg har svært ved at svare på dit indlæg...måske nogen fra Køge kan...men det ser ud til for mig at Køge bare har sat gang i aktiveringsmøllen og ikke andet og det er selvfølgelig uacceptabelt så jeg ville klage over hele sagen til Borgmesteren i Køge og til kommunen .
Din kæreste er syltet af kommunen fordi det er det billigste .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 16:05   #3
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Londorf :

I skal IKKE finde jer i den behandling !!!!!!, men det ser desværre ud til at i er blevet "en belastning" i jobcenteret, for den behandling i er udsat for er desværre ret almindelig i Køge kommune...

Har selv været igennem "møllen".....det tog ca. 2 år før de fattede at de skulle tage hensyn til Borgeren, og det selvom jeg gentagne gange skrev, både til arbejdsmarkedsdirektøren og borgmesteren, det sker der tilsyneladene ikke noget ved, andet end en sludder for en sladder, men prøv alligevel, det kan være at i har mere held med jer end mig, for der er jo snart kommunalvalg, så "levebrødspolitikerne" skulle jo gerne beholde taburetterne en periode endnu, så de kan forvalte borgernes midler til deres egen fordel.


Men nok om de ***huller......hun skal sygemelde sig og sige at hun ikke kan klare mere, få fat i sine lægepapirer og bede dem SKRIFTLIGT at gøre rede for deres opførsel og HUSK !!!!! at al kommunikation imellem Køge kommune og jer for fremtiden skal foregå skriftligt....ALDRIG mundligt, de benytter sig af hvad i siger og gør for at spare på udgifterne.

Alternativt kan i bede jobcenterchefen om en ny sagsbehandler, men tror desværre ikke at det hjælper.

Køge kommune gør lige nøjagtig som de synes og finder bedst, UDEN skelen til lovgivningens indhold !!!!!!!!!.


Flextossen.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 21:40   #4
lomo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
lomo er ny på vejen
Okay. Tak for svarene. vil gerne høre flere meninger så bare skriv. indtil videre venter vi til weekenden er overstået med at tage stilling til hvad der skal ske
lomo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:37   #5
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Puha.. Køge kommune kan man ikke råbe hurra over..

Jeg er selv 21år og sygmeldt i køge kommune. Jeg har HAFT psykiske problemer. Men har desværre fået diagnosen fibromyalgi såm åbenbart ikke eksitere i køge kommune. Så jeg står uden indtægt (er gift) og min mand må arbejde 50-60 timer om ugen. Har ingen sagbehandler der vil hjælpe og jeg blev som din kæreste også presset ud i arbejdsprøvning og måtte tillægge mig et meget stort medicin forbrug af morfin, som det tog mig mdr at komme ud af igen.

Dig og din kæreste skal mere end velkomne til at skrive til mig. Vi er godt inde i sagerne og har talt med en advokat, som dog ikke kan stille mere op end det vil allerede selv har gjort. Har i brug for en snak med nogle i samme situation på samme alder så er i også meget velkomne til dette

Men find jer ikke noget!
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 23:29   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af londorf Se meddelelser
..........Der bliver løjet om fra kommunens side at man SKAL arbejde MINDST 20 timer om ugen for at blive visiteret til flexjob, men psikiater og psykolog indstiller min kæreste til kun 16 timer om ugen. Trods dette tvinger sagsbehandler min kæreste ud i 20-25 timers praktik ugentligt. Yderligere ender det med at min kæreste hele tiden kommer i "ny praktik" altså hos nye mennesker og andre arbejdsformer, hvilket hunbestemt ikke kan tåle og psykiater har lagt stor vægt på dette gennem flere telefonopringninger og dokumenter til sagsbehandler i køge kommune.

Mvh Morten
Der er intet lovkrav om, at man skal kunne arbejde 20 timer ugentligt for at få et fleksjob. Jeg tror personligt at en del sagsbehandlere siger dette af forskellige grunde bla. at med 20 timer er det nemmere at finde et job - men på den anden side duer det jo ikke, hvis man ikke kan klare det! Det må I sige til sagsbehandleren! Det duer ikke, at hvis man ikke klarer et job på 20 timer og bliver kørt helt ned og bliver ødelagt, så får man nærmest ikke et liv, som man kan klare sig fysisk og psykisk...
Jeg er selv fleksjobber og arbejder 17½ timer ugentligt, så det kan altså lade sig gøre...
I kan måske skrive en klage til centerchefen i jobcentret om denne sagsbehandler at behandle sagen på...
At have lægerne som god støtte er et stort plus..
Det er bare om at kæmpe!!

Det var mine tanker...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 23:39   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg bider mere mærke i du skriver ,,at sagsbehandleren tvinger din kæreste ud i praktik 20-25 timer om ugen'' - jamen hvordan kan hun tvinge din kæreste til det?? Er der er konkrete trusler?? (det har man jo før hørt om!)

Det er vigtigt at forstå, at en sagsbehandler kun kan tving én, hvis man tillader det!!

Hvis man ikke kan, jamen så kan man ikke! Og det er vigtigt man melder fuldstændig UD og FRA hvis man føler ens grænse er nået. Selvfølgelig i en god og ordenlig tone.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 01:28   #8
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Hej Morten

Din kæreste bør sygemelde sig. Og så synes jeg faktisk I skal søge en pension til hende!
Hun kan få skånejob i forbindelse med førtidspension, så hun af den vej kan komme lidt ud og få et kollega netværk. Eller hun kan få frivilligt arbejde der jo også kan tilgodese både et kollega behov og en arbejds-idenditet. Men så bliver det på mere tålbare præmisser og hendes egne!!

Jeg bider meget mærke i at hun har en sindslidelse, der nu konstant bliver yderligere trigget eller ligefrem traumatiseret i systemet.

MVH
Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 01:45   #9
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hmm .. ret mig hvis jeg skriver noget dumt her.
Men som jeg ser det så ved jeg godt at Køge kommune lover din kæreste flexjob inde for 1 måned, men nu er det bare sådan at flexjob's ikke hænger på træerne, de er MEGET svære at få fat i .. Så jeg vil sige at den tid i har ventet er vand i forhold til hvad andre herinde på K10 har ventet. (Jeg ved godt det ikke er det man vil høre men det er hårde facts)

Men derimod syntes jeg så er det er fuldstændig hen i vejret at de bliver ved med at sende hende ud i forskellige praktikker, med nye mennesker hele tiden, når hun nu har det stående sort på hvidt hvad hun fejler og at hun evt ikke kan håndtere det her med at blive kastet rundt forskellige steder.
Så burde de jo sygemelde hende, indtil at det rette flexjob kommer.
Jeg ville helt sikkert også klage over den her behandling.

Men flexjobbet, det er altså ikke Køge kommunes skyld at der er ventetid.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 03:05   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Var det mig ville jeg straks vælge at blive sygemeldt, for så kan de true nok så meget de gider, i forhold til aktivering, stanser de hendes ydelse, så klag hun vil få medhold, med tilbagevirkende kraft det ved kommunen også udmærket. Dog vil jeg så sige at hun jo ikke må takke nej, det gør hun heller ikke klogt i at gøre, men hun må kan og SKAL! sige fra når hendes grænse er nået og når der mangler skånehensyn, dvs magter hun kun at møde ind for så at tage hjem igen, så er det bare det hun gør, så har hun været der og vist hendes velvilje.

Jeg ville også klage over selve sags forløbet som det har været ind til nu, ikke KUN til borgmester men hele kommunalbestyrelsen, lige så vil tilsynsrådet få et prej (det skal jeg selv til nu, nok vil jeg ikke få meget ud af det og det tager meget lang tid, det handler for mig ikke så meget om at få min vilje... det er aktindsigten den er gal med... men mere om at nogen får besked om hvad der foregår, og at kommunen får en næse, jeg er så, heldigvis så heldig at borgmesteren her i kommunen bliver stik hamrende tosset i skralden på de ansatte over sådan en henstilling, han går heldigvis op i at lovene skal overholdes)
Samtidig med tilsynsrådet ville jeg (i jeres situration) give ombussen et fugle fløjt, det er langt fra sikkert at han vil gøre noget, men igen handler det om at få nogen oplyst, så de ikke kan komme og sige "det viste jeg ikke"

Der til vil jeg begynde at lave mig de meget dejlige vaner at sige: "I hvilken lov og § står det?" "Det vil jeg have på skrift" (ind til jeg har det agere jeg som om det sagte ikke er tilfældet) Samt forlange at få en skriftlig rapport efter hver møde (den vil jeg naturligvis kommentere, hvis jeg syntes noget mangler, og forlange at kommentarene bliver lagt i min sag) Oven i vil jeg optage samtalerne.

Desværre er det sådan at kommunen kan gøre som det passer den selv om at din kæreste får det dårligere psykisk af at de gør som de gør, der står intet sted at der skal tages hensyn, det er kun i forbindelse med arbejdsprøvning det er vedtaget ved lov at det ikke må skade borgeren.
Lige hvad det angår, har jeg oplevet (en anden kommune skal lige siges) kommunen meget bevist gøre det stik modsatte af hvad psykiateren anbefalede, det var SÅ tydeligt at de... nååå det er det vi skal for at få hende ned med nakken, det gør vi så, og så kom der ellers en hel strøm at bæ fra deres side, netop med de elementer psyk havde advaret imod.

Måske jeg med tilden ville vælge at søge en § 17 FP, men det vil afhænge af mange ting bla af hvordan det bliver modtaget at jeg møder ind og tager hjem når jeg ikke kan mere, og naturligvis af hvor træt jeg er af deres bæ.... igen hvis jeg stod i din kærestes sko *s*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandlingstid af flexjob..?? pab Spørgsmål ang fleksjob 1 25-02-2013 22:19
Ansøgning til flexjob fordre.... phhmw Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2011 11:47
ansøgning til flexjob. le cuere Spørgsmål ang fleksjob 3 14-03-2011 12:09
Ansøgning om flexjob stina2630 Spørgsmål ang fleksjob 9 27-05-2010 12:18
Fra Flexjob til sygdom til ansøgning om ftp laicapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-06-2008 00:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension