K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2013, 23:36   #11
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Smiler... fibro tåge..... FP førtidspension... og ikke FB (det står vist for facebook
)
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 23:43   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg tror altså at de sender den tilbage til rehabiliteringsteamet så de kan skrive det nye lægelige ind og på den baggrund kommer det til at stå som om det er rehabiliteringsteamet der indstiller, og så står man altså stærkere når man har dem i ryggen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 00:00   #13
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
Så sagt på en anden måde.... endnu et afslag...

for de mente jo at det var et afslag - men jeg forstår så ikke at nævnet ikke bare giver dem ret ??

nåååååå - det er måske fordi de ved jeg anker igen.... så står de stærkere ved klagen over dem ..... jeg er helt rundtosset...


nu må jeg vist hellere gå i seng.... men den kører på fulde drøn og er netop en af de ting jeg døjer med... smiler.. og når der så sker noget som dette.. så skal det skæres ud i pap for mig...

sov godt herfra og tak for indput...
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 11:06   #14
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
så er der lyd fra pensionsnævnet igen....

Kære XXXX

Jeg har i går sendt et brev til dig som besvarer noget af det som du spørger om.

Jeg kan oplyse, at vi i Pensionsnævnet besluttede at udsætte din sag og returnere den til rehabiliteringsteamet. Rehabiliteringsteamet er bedt om at se på sagen igen og vurdere om de fastholder deres tidligere beslutning.

Rehabiliteringsteamet har vurderet at der ikke er afgørende nyt i forhold til tidligere pensionsansøgning, hvor der blev givet afslag. Dette er vi i Pensionsnævnet ikke helt enig i, og har derfor bedt rehabiliteringsteamet se på sagen igen, således at de evt. kan uddybe deres indstilling.

Om rehabiliteringsteamet giver dig mulighed for at være med til møde igen ved jeg ikke, det må du tale med din sagsbehandler om.
Du har været til møde med os i Pensionsnævnet og forklaret din sag, så dette bliver du ikke tilbudt igen.

Når Pensionsnævnet for overdraget en sag fra rehabiliteringsteamet har vi 3 måneder til at afgøre sagen, men vi forventer ikke at det vil tage så lang tid.

Jeg ved godt, at du er i en vanskelig situation, men disse svar er det nærmeste vi kan give dig lige nu.

Med venlig hilsen
XXXX
Pensionsnævnet
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 11:40   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er da en smule positivt. De er ikke enige med rehabiliterings teamet og ønsker at få forklaret deres indstilling yderligere.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 11:43   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja jeg læser det bestemt osse som positivt, det lyder som om pensionsnævnet er på din side, men at det er rehab. teamet der spænder ben, ved at sige der ikke er ny afgørende dokumentation, siden sidste ansøgning, spændende hold modet oppe, god weekend
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 14:14   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo godt nyt....

Så får du alt nyt med i sagen...inden de skal afgøre den i pensionsnævnet...dejligt at se at pensionsnævnet har være vågen...

Lyder bare underligt at rehabteamet ikke har ville tage det nye med...

Men nu bliver de jo nødt til det...hvilket er godt for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 15:39   #18
Fib
Elsker at være her på K10
 
Fibs avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2012
Indlæg: 87
Styrke: 12
Fib er ny på vejen
tiden bliver nok lang igen...

Ja, jeg er godt nok også lidt forvirret - kan ikke finde ud af om det er positivt eller negativt.. altså er det rent proforma - Teknisk set burde de ikke skrive intet nyt - når der var jo... (mere af hensyn til dem selv - når de ved jeg anker igen...)

eller er det måske fordi der faktisk var nyt i sagen og de ikke havde læst det ordentligt.. og pensions nævnet netop siger at de ikke er enige... men kunne de så ikke bare have sagt god for FP til deres møde...???

hvorfor skal de sende den retur igen??

ja jeg bliver nok ikke klogere før den 29/9 hvor der er møde igen i rehab. Jeg skal ikke møde der - da jeg har deltaget tidligere og de sender indstilling til min NYE rådgiver. (hvis de husker det denne gang...) og så er det op til pensionsnævnet igen...

jeg ville ønske jeg kunne tro at det var fordi de mente jeg har brug for min FP... men når rehab har haft møde igen er der igen gået 7 mdr og så måske en måned mere inden pensions nævnet skriver... JEG HADER DENNE VENTETID
__________________
livet er for de modige.....
Fib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 16:33   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ikke til at vide om de mener du skal have førtidspension....

Den er sendt tilbage fordi pensionsnævnet ikke mener at rehabteamet har taget det nyeste med i deres indstilling...

Det skal køre den rigtige vej....altså først ordentligt igennem rehabteamet og først derefter i pensionsnævnet...

På mig lyder det som en positiv ting....fordi rehabteamet har lavet deres indstilling uden at have de nyeste ting med....

Når de gør det...ja så kan de jo ikke lave en helt korrekt indstilling....ikke dermed sagt at den bliver anderledes....

Det kan vi ikke vide når vi ikke kender indgående til sagen...

Men hvis de nye papirer understøtter det faktum at du skal have en førtidspension....ja så kan det jo sagtens ændre på deres indstilling...

Pensionsnævnet kan ikke bare sige pension fordi de evt mener det...de har jo deres sagsgange som tingene skal køres efter...og der skal hele tiden være orden i deres papirer...og begrundelser...

Men du skal da være glad for at pensionsnævnet anerkender at der er nyt i sagen....eller at de opdagede det....når nu rehabteamet ikke gjorde...

Og ja....alle kender det....og alle hader den ventetid man altid skal igennem...man vil jo gerne have afgjort sin sag så man ved hvad der skal ske fremover...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 17:23   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvorfor vil du ikke deltage i mødet i rehabiliteringsteamet d. 29/9... det er jo netop der du får din mulighed for at udtale dig, ja en slags partshøring.

Jeg er med på at det ikke er nødvendigt du kommer til pensionsteam, men synes du skal overveje igen med d. 29... jeg er faktisk ikke sikker på at de overhovedet må behandle sagen uden du er der, kun i ganske enkelte sager kan borgeren slippe, og det er i de tilfælde hvor man ikke kan forlade hospitalet, uden at komme ud med benene først !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved noget om dette? LS1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 257 24-01-2013 01:11
Pensionsnævn-møde før afgørelse om fp? knuden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-01-2011 17:38
Nogen der kan gennemskue dette? Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 60 13-01-2009 23:51
Nogen der kender dette ?? søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:28
Erfaring søges inden møde med pensionsnævn Hammershus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-12-2006 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension