K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2009, 11:11   #1
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hvad fanden er meningen??

Jeg har nu over en årrække, stødt på disse og div udtalelser fra "dygige" sagsmedhjælpere og socialrådgivere.

Hmm. Følgende uafklarede spørgsmål vedbliver med at hjemsøge mit noget forhutlede sind.

Hvordan kan man være for syg til et fleksjob men for rask til en pension?

Hvordan kan man havne mellem lovgivningens 2 §'er - på en taburet.?

Hvordan kan man havne i et afklaringsforløb - UDEN derefter at være afklaret.?

Hvorledes kan man være urevaliderbar når man så efterfølgende bliver afmeldt til ordinært arbejde på kontanthjælp - da man var for syg til et fleksjob men for rask til en pension.?

Hvorfor udliciteres syge borgere til en afklaring - betalt af skatte yderne (os selv) - når denne såkaldte afklaring ender med en katastrofe af dimensioner, baseret på diskrepanser skabt af de selvsamme der havde ansvaret for en afklaring. (Er det ikke falsk markedsføring?)

Hvad ligger til grund for denne noget forkvaklede opfattelse af borgerens retsikkerhed.?

Hvor fanden blev den VEJLEDNINGEN af, som et hvert menneske i nød er berretiget til. ??


Kan nogen fortælle mig om der bliver afholdt kurser for de involverede parter i kommunal sagsbehandling, da det vi ser, som værende et landsdækkende mønster, ikke kan være baseret på tilfældighedernes "hovsa" løsninger længere??

Hvad er det? - og HVEM? er de virkelige ansvarlige for denne misopfattelse af dansk lovgivning??
Hvem sørger for, at de mennesker som skal vejlede - nu sidder og vildleder?

De gode socialrådgivere flygter fra deres job eller bliver selv syge - jammen hvorfor boykorter de ikke den umenneskelige behandling af syge mennesker der hver dag bliver ramt af misvejledning og manipulation fra div instanser der er implementeret til at hjælpe, underbygget af dansk lovgivning -

Jeg har ofte hørt fra de respektive ansvarlige - "at det er lovgivningen der er noget galt med" - MEN - HVOR står det det henne? - jeg kan med min bedste evne IKKE finde de huller ej heller de taburetter de parkerer os på !!

KH
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 13:48   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, sikke nogle gode spørgsmål.

Måske man skulle sende spørgsmålene til kommunerne revisionsfirma, for det er jo dem, der godkender regnskaberne og rådgiver kommunerne om, hvordan de får mest mulig refusion.

Man kan også sende spørgsmålene til Arbejdsmarkedsudvalget på Borgen.

Man kan også sende til dem til Kommunernes Landsforening.

Og til fagforeningerne - især Socialrådgiverne. (De har en debatside.)

Så kan man vel se, at SAMTLIGE vil vaske hænder og give hinanden skylden.

Svaret på samtlige spørgsmål bliver vel, at det er borgmesteren i den enkelte kommune, der har ansvaret, selvom enhver idiot ved, at VKO ønsker at slagte både kommuner og regioner ved at udsulte dem økonomisk og dermed bevare magten med trusler om, at Velfærdsministeriet sætter dem under administration.

Kommunerne bliver holdt i lige så stramme tøjler som syge/arbejdsløse. Kommunerne er underlagt samme ekstreme kontrol-tyranni som hver enkelt borger.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 14-02-2009 kl. 13:50.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 13:52   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Fussen det er super gode spørgsmål du her stiller og du skulle sende dem til de steder Zuza nævner og selvfølgelig Hjorten og alle medier f.eks Politiken ...for de er virkelig godt formuleret og forståelige.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 14:42   #4
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Det er så kloge ord.

Jeg har sat dit indlæg på min gruppe (tak fordi jeg måtte).
Jeg håber rigtig mange vil stille sig selv de spørgsmål og prøve at finde nogle svar.

Jeg tror dog desværre ikke der helt er nogen der kender svarene, for den ene § overbygger den anden § som så igen overbygger den tredie §.

Det er et ROD, og det rammer de grupper det omhandler rigtig hårdt.

Tak for dit indlæg Fussen. Den er særdeles brugbar.

mange hilsner
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 19:42   #5
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hvad fanden er meningen??

Hej

Zuza, Stelle og Annasen tak for Jeres søde ord.

Ja - det kunne faktisk være interessant at lade disse spørgsmål gå videre i systemet.

Men for at det overhovedet skal batte noget - er jeg jo nok nød til, som det første at have evidence for mine "uartige" påstande, dersom det nok bliver en omgang "vaskende hænder" som Zuza er inde på.

Da udliciteringen er en offentlig service, betalt af os skatteydere, så må vi da kunne finde ud af succesraten for denne service. Altså - hvor mange bliver afklaret inden for tidsrammerne om overhovedet afklaret ? - og omkostningen for denne "fine" service.? Hvor mange bliver efterfølgende afklaret færdig på kontanthjælp.?

Se det kan jeg gå videre med - men hvem pokker skal jeg spørge??

Mine andre spørgsmål er jo påstande da de ikke står på borgerens afmeldings papirer - de bliver kun givet mundtligt. Så her skal der jo samles vidneserklæringer ind.


Undre mig i skrivende stund over begrebet socialRÅDGIVER ????? Det begreb - hører da vidst fortiden til.

Kh
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 14-02-2009 kl. 19:54.
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2009, 19:52   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tallene mv. er da overflødige.

ALLE politikere, fagforeninger mv. ved, at borgere får standset udbetaling af sygedagpenge UDEN at være afklaret, selvom Hjorten mener, at 52 uger er RIGELIGT.

Så det er ikke nødvendigt at komme med flere tal.

Spørgsmålene er fine, som de er.

Alle, med bare et minimum af kendskab til social- og beskæftigelsespolitik, ved, hvad der menes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor FANDEN ved man, hvilken ydelse man får? Fallenten87 Alt det andet 13 08-07-2013 18:15
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Fanden har vundet! buster Politik og Samfund 4 25-11-2011 09:07
hvad er meningen ? c.l.e.o. Alt det andet 7 22-04-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension