K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2010, 17:13   #1
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Kontanthjælp og "værdi" i sine dyr?

Måske et dumt spørgsmål, men har fået at vide, man ikke må eje noget, hvis man er på kontanthjælp. Men læste noget om her på siden, at det måske mere gælder om, om man kan leve på værdierne?

Jeg er nede i petitesserne tror jeg, min hest er kun forsikret for 20.000, og føllet har vel en markedsværdi på 10.000.

Men ville de sige, at jeg skulle sælge dem først?? Nu har jeg gået og tænkt på det længe, så kan jeg ligeså spørge

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 17:38   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og som kontanthjælps modtager må du have en 'formue' på ca 10.000 kr...så føllet kan du beholde (hihihi).

Der er mange der, selvom de er på kontanthjælp, har en bil, scooter osv, ganske uproblematisk. Så længe der selvfølgelig ikke er tale om biler i millionklassen....

Om en hest kan betragtes som formue, kan jeg dog ikke forstille mig, men skal ikke gøre mig klog på det...
Der er jo også folk der har et par dyre hunde eller nogle lækre racekatte, og de skal vel heller ikke ud og sælge deres dyr, lige som man kan have indbo der overstiger formuen på de 10.000 kr i (kontanter).
- og hvad så hvis man ikke kan sælge sit dyr fordi der ikke er nogen interesserede??

Og man har vel også retten til at GIVE sit dyr bort ganske gratis..

Så det er jo ikke engang noget de kan få noget ud af, og vil næppe bede om kvitteringer og dokumentationer på ejerskabet...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 20:10   #3
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Jeg tror ikke du skal forvente at du ikke kan få kontanthjælp fordi du ejer en hest og et føl.

Hvis der nu var tale om en travhest til et par millioner, var det nok noget andet.

Og så vil jeg lige indføje, at hvis man har en formue på f.eks. 30.000 kr. og så forærer dem væk, så kan du stadig ikke få kontanthjælp. Du får bare at vide at der går f.eks. 2½ måned hvor du kunne have levet af din formue og først derefter kan du få kontanthjælp. Kommunen er ligeglade med hvad du har brugt din formue til.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 21:05   #4
popcorn
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2008
Indlæg: 115
Styrke: 16
popcorn er ny på vejen
Hej Zania
Jeg er ked af at skrive dette til dig ved hvordan du har det. Jeg blev bedt om en vurdering af min hest, hvis den var mere værdi end 10000,00 skulle jeg bruge de penge inden jeg kunne få kontanthjælp. Pøj pøj se om du kan finde en løsning, ved selv hvormeget en hest betyder i svære sitioner.
popcorn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 21:55   #5
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ja...

Ja dine heste bliver også betragtet som en formue desværre. Men lad vær med at oplyse du har dem, de kommer jo ikke hjem og tjekker.

Jeg har før læst om nogen på heste-nettet der er blevet bedt om at sælge deres hest pga kontanthjælp, så pas for guds skyld på ikke at komme til at oplyse det.

Ja det er måske ikke helt i strid med lovgivningen, men nogen gange er reglerne så langt ud at de er helt til grin. Hestene betyder velvære, og træning af kroppen, som er meget vigtig for os. Føllet til 10 er ikke noget problem, men hoppen er.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 23:00   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man skal jo ikk opfordre til ulovlighedder .Men har da hørt om folk der får skrevet bilen over i en andens navn,mens man er på kontant hjælp....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 23:35   #7
lwj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
lwj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Måske et dumt spørgsmål, men har fået at vide, man ikke må eje noget, hvis man er på kontanthjælp. Men læste noget om her på siden, at det måske mere gælder om, om man kan leve på værdierne?

Jeg er nede i petitesserne tror jeg, min hest er kun forsikret for 20.000, og føllet har vel en markedsværdi på 10.000.

Men ville de sige, at jeg skulle sælge dem først?? Nu har jeg gået og tænkt på det længe, så kan jeg ligeså spørge

Lone
Ja "sjovt" nok er heste ingen penge værd, hvis man skal optage lån. Har en veninde, som har en rideskole med mange heste og hvis hun skal låne penge, vurderes hestene maksimalt til slagteprisen. Så jeg vil mene, at det samme må gælde for dig.

Men som andre skriver, lad være med at oplyse om dine heste - og hvis de ikke har spurgt, har du ikke løjet. Du er i god tro, hvis du ikke tror, at de repræsenterer en stor værdi.

Sidst redigeret af lwj; 06-03-2010 kl. 23:40.
lwj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:03   #8
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Hejsa,

okay tak for alle de gode svar. Jeg troede egentlig ikke, de ville regne dyrene med (håbede). Men det er rart at være på forkant med sin viden.

Ja, hvis de ikke spørger, behøver man vel ikke fortælle det. Men ellers må man vel være ærlig. Tænker bare, at de vel kan finde ud af, jeg har dem, fordi den ene er forsikret? .9

Har også en scooter, købt for 4000

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 19:26   #9
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Jeg tror ikke de kan opdage forsikringen, medmindre den fremgår af dit budget, eller dine kontoudskrifter.

Jeg tror alligevel ikke de er blevet så smarte endnu de kan samkøre oplysninger med forsikringsselskaberne ;P

Havde det været mine havde jeg bare udeladt at nævne noget om dem
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2010, 20:11   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Også drastisk at skulle sælge sine dyr (levende væsener som man måske har haft i adskillige år), blot for - måske, at skulle være på kontanthjælp for en kortere periode!

Døde matrielle goder, okay så. Men levende dyr af kød og blod

Så hellere give dyrene til en ven, så man så kan besøge dem når man vil.
Det er der vel ikke noget ulovligt i.......bare surt, man kun fik et par tusinde for dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension