K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2010, 16:38   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det kan de udmærket, for de er ligeglad med de syge på kommunerne.
stort set skal lige siges, der kan også være nogle rigtig gode sagsbehandler ind i mellem.
men de bliver presset af kommunen og lægekonsulenten.
hvad der er sparet er tjent.

Havde ringet til egen læge med det samme og fortælle hvordan landet ligger og ellers glem alt om hvad din sagsbehandler siger om 37 timer.
mød op være dag og arbejde det du kan.
så kan de nemlig ikke kommer bagefter og sige du ikke vil arbejde.
for med den behandling du får nu, kan de udmærket være frække nok til at skrive det.
det er mit bedste råd.
få din egen læge ind i billedet med det samme. For kommunen hører ikke på hvad du siger.

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-03-2010 kl. 16:44.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 00:08   #12
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hejsa Nucca

Ved du hvad - jeg har ledt og ledt efter en regel om de 37 timer i arbejdsprøvning - og jeg kan bare ikke finde noget som helst om det. Jeg ved at det er gældende for fleks-ordningen, altså at man skal tilbydes som udgangspunkt 37 timers arbejdsuge når man er visiteret.

Faktisk synes jeg det kunne være vildt spændende om din såkaldte sagsbehandler kunne fremkomme med en skrivelse hvori der står at man som udgangspunkt skal arbejdsprøves på 37 timer.

De 37 timer skal opnås i forbindelse med en revalidering - MEN MEN - en arbejdsprøvning er et TILBUD til borgeren for at afklare. Derfor virker det umiddelbart som en misforståelse af lovgivningen. Men prøv lige og spørg om du ikke må se det på skrift. Dette kunne hjælpe mange i lignende situationer.

Håber at du gider - ville gerne se den lov - eller hvad der nu kan ligge til grund.

KH
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 08:11   #13
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
FUSSEN - desværre har de nok sikret sig mod det. Da det i starten hed sig, at jeg skulle i arbejdsprøvning for at afklare, om jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på alm. vilkår. Men da jeg så i mellemtiden blev fyret med den aftale, at hvis jeg kan komme op på 37 timer i 4 sammenhængende uger, så kan jeg komme tilbage til mit job. Derfor begyndte de at sige, at jeg skulle se min arbejdsprøvning som en arbejdsfastholdelse... jeg er ret sikker på, at det er noget **** i sidste ende, men det står ikke nogen steder i papirerne. Der står arbejdsprøvning. Jeg vil i hvert fald kontakte min fagforening i dag, og så muligvis egen læge, og så håber jeg VIRKELIG, at de har nogle guldkorn, der kan hjælpe mig fremad.

Tak for jeres svar. Det er dejligt I gider bruge jeres tid på det, for det er virkelig en frustrerende situation.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 10:14   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du kan lige holde os orienteret
men egen læge og fagforening skal du have ind i billedet med det samme.
ellers kan man ikke klarer sig op mod systemet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 09:31   #15
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Så har jeg haft kontakt med min læge, der skriver følgende:
Jeg skal gerne slå fast overfor kommunen at jeg holder ved min tidl.
vurdering. Hvis det kan hjælpe dig i kommunikationen kan du foreslå
dem at kontakte mig.
Jeg er ked af at det er en kamp for dig når du i forvejen kæmper med
færre ressourcer. Det er desværre ikke første gang jeg hører fra
patienter med den opfattelse. Så jeg ved i virkeligheden ikke hvad
jeg skal råde dig til udover at holde fast på din ret at det er en
arbejdsprøvning og såfremt du ikke magter det- må du sige fra eller
melde dig syg, hvis du bliver presset for meget.

Hvor er det dejligt, at jeg har støtte fra min læge på den møde.

Jeg har også haft kontakt med min fagforening, der vil kontakte min sagsbehandler mhp. et møde. Så jeg er meget spændt.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 09:57   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Dejligt

en ting er vi siger det på dette forum. Men egen læges opbakning er langt vigtigere, samt selv har skrevet du har begrænsninger.
flot når din egen læge siger de kan skrive til ham/hende.
for så skal sagsbehandleren nok trække sig lidt tilbage, bare vent og se.
en arbejdsprøvning er hvor man vudere ens arbejdsevne og man skal prøve så godt man kan.
men fremfor at melde dig syg, skal du arbejde de timer du kan og ikke mere.
for hvad hjælper det du kan arbejde i 37 timer måske 14 dage og går helt ned.
om det er flex eller ordinært arbejde, skal man altså kunne arbejde stabilt
netop grunden til der er meget stor forskel på hvilken timer man er visiteret til i forbindelse med fleksjob.
held og lykke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 11:15   #17
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Så har HK haft fat i min sagsbehandler, og vi er inviteret med til opfølgningsmødet mellem sagsbehandler og jobkonsulent, som afholdes 18. marts, men først kl. 16, uden mulighed for at ændre tidspunktet, og jeg fungerer bare ikke på det tidspunkt af dagen, men det må jeg jo finde en løsning på.
Derudover kan HK oplyse om, at der stadig er lang vej til fleksjob, men at jeg ikke skal arbejde flere timer, end jeg magter, selvom jeg fortsat skal forsøge at komme op i tid. Det er rart at have deres ord for det, for jeg kan mærke, at kommunens pres, hvor de siger jeg ikke har forsøgt nok, og hvor de klandrer mig for at have en ugentlig sygedag og derudover ca. 18-20 arbejdstimer, går mig meget på.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 11:52   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
flex er næsten lige så svært og få som pension i dag. Godt lidt på være sin måde, men lidt af det samme.
efter jeg så det program i går fra dr1 penge om førtidspension. gav et meget rosenrødt billede af kommunes hjælp til de syge. Sådan ser det alså ikke ud for de fleste.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2010, 11:29   #19
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
måske er det meget godt at de ved selvsyn kan se hvor dårlig du er på den tid af dagen, så hvis du bare kan få nogen til at transporter dig dertil. så vil det være en hjælp at de kan se at du vitterlig er dårlig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer skal man kunne arbejde?? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 24 24-01-2012 09:58
Hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for? JPM Spørgsmål ang fleksjob 5 28-03-2011 13:53
Hvem skal finde det fantastiske flex på 5 timer ugentligt? Wodpoulsen Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 23-09-2010 10:06
flekser i aktivering skal møde 2 timer, hvis syg? helle4 Dit og Dat 17 28-02-2010 17:11
Over 30 timer SKAL udløse fuldtidsfleksjob zuza Nyt om loven 0 02-09-2009 23:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension