K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2010, 15:21   #21
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ja ja ... men lad os nu lade dem komme til orde.!!!!!!!

vi kan jo ikke bare råbe og skrige.......

hvis det hele viser sig og være ALLE mediers øregas.

Så jeg finder det faktisk bydende nødvendigt at der kommer kvalificeret modspil på banen...spændende hvor lang den ventetid bliver ... ACE, over and out from Alkatraz.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 15:32   #22
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Hvorfor er det egentligt at det hedder SOCIAL - R-Å-D-G-I-V-E-R !!!
HVIS det fortsætter sådan her- så er der ikke lang tid før "socialrådgiver" begreb og uddannelse forsvinder/bliver lavet om til noget der ligner "arbejdsmarkeds halløj ting-medarbejder". Det bliver nok forældet med tiden(socialrådgiver begreb). Derfor er det også mere passende at de bare kaldes sagsbehandler stillinger, især hvis man skal også fremover kunne ansætte frisører og kokke i disse stillinger på kommunen... Og så vil vi nok kunne se den faglige organisation for socialrådgivere til at udvide området med flere jobbeskrivelser- for at de ikke skal miste medlemmer... For mange år siden var der allerede en undren blandt medarbejderne på kommunen, om hvorfor de ikke er i den samme fagforening. Nogle hørte til HK- kommunal, andre til socialrådgiver organisation- men de lavede næsten det samme... Spørgsmålet er bare om hvor meget "faget"(socialrådgiverne og de andre ansatte i disse stillinger)-får lov af ministeriet til beholde den menneskelige tilgang til klienterne...

Iøvrigt skal jeg lige oplyse: jeg har fundet ud af at i forbindelse med denne nyhed:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...9.htm?rss=true

...man HAR tænkt sig om at følge videre på historien(siger de)...
Jeg har ellers gået og ventet på at nyhederne selv vil komme med flere indslag som følger denne "nyhed"- var faktisk overrasket at der blev kun serveret denne ene nyhed uden opfølgning. Jeg troede/ håbede på, de vil komme med mere stof efterfølgende ligesom de gør i alt andet...
De siger at man kan skrive eller ringe til dem angående denne "sag"- det hører de meget gerne til mere... Der findes vist en tip-telefon eller mail til dem på deres hjemmeside...

Sidst redigeret af Stezu; 01-03-2010 kl. 17:06. Årsag: indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 18:02   #23
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Nå - men nu har jeg været stille længe nok så jeg tillader mig lige at skrige og råbe IGEN.


Dette er IKKE en omgang mediegejl - næ nej - den er sgu god nok venner.

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=1517

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/03/01/131005.htm

Tillader mig at bjæffe ekstra højlydt IGEN på min allerede stillede finurlige spørgsmål, som jeg da vældig gerne ser en socialrådgiver kommenterer på.

EN Bonus ydelse skal den ikke vurderes på følgende??


følte borgeren sig godt behandlet - Følte borgeren sig forstået?
Følte borgeren at retssikkerheden var overholdt?
Fik borgeren den sociale rådgivning som var ønsket og behøvet ud fra given situation???
Fik borgeren en ny chance?
Kan borgeren nu komme videre med sit liv på behændig vis og med livskvaliteten i behold.??
Er borgerens overlevelse styrket?


ER DETTE ET BRUD PÅ FORVALTNINGS LOVEN???

Hvordan f...... kan de lige pludselig arbejde pukler af uden at forringe kvaliteten. Arbejde som skulle have været gjort alligevel - men det skorter åbenbart ikke på effektiviteten ved tanken om en ny fladskærm. FØJ
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2010, 23:00   #24
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
EN Bonus ydelse skal den ikke vurderes på følgende??


følte borgeren sig godt behandlet - Følte borgeren sig forstået?
Følte borgeren at retssikkerheden var overholdt?
Fik borgeren den sociale rådgivning som var ønsket og behøvet ud fra given situation???
Fik borgeren en ny chance?
Kan borgeren nu komme videre med sit liv på behændig vis og med livskvaliteten i behold.??
Er borgerens overlevelse styrket?


ER DETTE ET BRUD PÅ FORVALTNINGS LOVEN???
Jeg kan ikke lade være med at tænke her:
Der er nok fordi her er en mangel på en rigtig kontrakt/ kontraktlignende forhold mellem en klient og den myndighed som skal "yde"...
Forvaltningsloven, Serviceloven osv., kan vi derfor åbenbart ikke bruge til ret meget her/altid. Også fordi målgruppen er oftest de voksne her- og dermed stilles en krav om at "hvis man skal nyde-skal man først yde"(flertallet af voksne klienter)- til forskel for Folkeskoleloven hvor målgruppen er de mindreårige og man kan derfor ikke i den samme omfang kræve af børnene af de skal yde(som de voksne klienter)-og derfor opfinder man(regeringen) de nye "elevplaner", som iøvrigt heller ikke opfylder formålet med undervisningen, men så har regeringen i hvert fald frikendt sig selv på forhånd ved at lave elevplanerne(og derfor tabes de sager i retten fordi ingen ved i virkeligheden hvad skal de gå ud på). ...Kan bare se at der ikke er blevet afdækket endnu i retten med de skolesager der har været i landet- hvad præcis siger folkeskoleloven og elevplanerne, derefter i hvilken omfang er "kontrakten" blevet fulgt, passer den nedskrevne i elevplanen med det der sker i virkeligheden, har skolen ydet den passende hjælp som den enkelte elev har brug for- eller har skolen bare gjort hvad den selv har kunne betale sig til...
Tænk hvis vi alle i landet underskrev en kontrakt med en arbejdsgiver, hvor der står på papiret at man skal holde fri i weekenden-men i realiteten arbejder man 6 dage om ugen uden at det er noteret noget sted, eller at vi skal have f.eks. 20000 kr om md-men får faktisk kun indbetalt de 18000kr uden nat- og helligdags tillæg- papiret viser jo at du er gået hjem hver dag fra arbejdet og ikke overnattet på arbejdet og du har jo fået dine penge på kontoen- men er det det rigtige /tilstrækkeligt/ passer det med virkeligheden?

Hahahahha - det ville ellers være sjovt hvis regeringen fik et spørgsmål om at får lavet en kontrakt mellem en klient og kommunen- det ville være ramaskrig....

Hold da op-sikke sjove tanker man kan gøre sig og komme langt , når landet ligger som den ligger.

Det kunne være at jeg skal møde op på kommunen med en kopi af aftaleloven i hånden og div lov§ inden for aktivbeskæftigelsespolitik, m.m. ... Hahahha...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 19:50   #25
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Lidt nyt fra den Fynske front.

- Vi er ikke bange for, at sagsbehandlere kun tænker på bonussen. I stedet handler det om borgernes retssikkerhed. Vi rådgiver dem endda til at anke sagen for at få en second opinion.


http://www.fyens.dk/article/1550798:...ver-flere-fejl

ved ikke om disse har været på - men så kan de da lige ses igen igen.

http://forsiden.3f.dk/article/201002...9/2140/NYHEDER

http://forsiden.3f.dk/article/201002...100229895/2140

Kh
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 04:00   #26
Kitkat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kitkat er ny på vejen
Link til samme retning

Jeg har bestemt tænkt mig, at klage over min sygedagpenge sag NU.
Min sagsbehandler kan bare ikke tjene på mig!!!!!

http://www.beboerbladet.dk/beboerbla...edagpengesager
Kitkat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stoppe sygedagpenge siffeline Alt det andet 31 24-01-2011 17:09
Tjener på at stoppe sygedagpenge.... Zastrow Politik og Samfund 2 01-03-2010 10:39
Tjener på at stoppe sygedagpenge rollo Politik og Samfund 6 01-03-2010 05:13
Tjener på at stoppe sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2010 13:20
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension