K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2010, 19:41   #11
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
ja - en monster skandale er nok svært underdrevet.

Jeg stiftede bekendskab med det første gang i 2006. Da var det alm kendt blandt "kursisterne" på Reva Odense - at aktørene fik bonus for at erklære os for syge til en pension men for rask til et fleksjob - der efterfølgende resulterede i en parkering på enten ingen forsørgelse eller konstanthjælp. OVEN I EN LØN PÅ kr: 30.000 om måneden - for en AKTØR vel og mærket.

Nuvel - den omstridte "Ny chance til alle" - åbnede dørene for dette svineri. Kommunerne havde penge til egen disposition - og midler til at hjælpe. Sådan skulle det så bare ikke være. Jeg antager at tavsheden fra Dansk Socialrådgiverforening - hænger behændigt sammen med de "goder" der nu var i udsigte til medlemmerne.


http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...Ny-chance.aspx
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 28-02-2010 kl. 19:43.
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 21:22   #12
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det er rystende, men desværre ikke overraskende.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 21:27   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hvem sagde hoveriet var ophørt!!!!

Hm, må da tilstå at jeg kunne da godt finde på at spørge vores Borgmester hvor meget min mands sagsbehandler(kludetæppesyerske) fik i bonus -for at lukke kassen -ULOVLIGT- for ham?

Mon kommunen har husket at kræve bonussen RETUR da vi fik medhold i Ankenævnet ?

Føj, ja, zuza, det tangerer i den grad menneskehandel
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 11:10   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg er ikke det mindste overrasket, eller rystet for den sags skyld, der skal noget mere til før jeg bliver "taget på sengen"

Jeg har efterhånden været i systemet så mange år, oplevet (både på egen "krop" og via andre) og hørt samt læst så meget, rådenskab omkring vores ikke eksisterende sikkerhedsnet, at jeg enlig mest undrer mig over at mine øre endnu ikke er faldet af og øjnene stadig sider fast i 5-øren på mig.

Ind i mellem undrer jeg mig over hvordan vi kan have et system der fungere dårligere end mange af de lande vi i vesten kalder for udemokratiske, ja sågar lande, hvor vi knapt tør sætte vores ben fordi VI mener de er menneskefjendske og farlige, har ikke kun et socialt system der fungere bedre end vores, men også et sundhedssystem.
Fx Cuba, har bla ikke kun et kontanthjælps system, pensions system (også førtids) men oven i GRATIS! tandlæge og lægebehandling, GRATIS medicin til ALLE under 15 og over 65 + FP´ere, samtidig koster deres medicin langt under det halve af hvad vi giver i vesten(også selv om at lønninger ol er taget med i beregningen)

Jeg undrer mig over hvordan lande der er SÅ meget ringere end vores, kan have et system for de svageste i samfundet som fungere langt bedre end vores system/er, og samtidig have billigere medicin og gratis tandlægebehandling? Samtidig er det også de lande som er længst fremme i forhold til forskningen omkring sygdomme, så som bla kræft, men også de mere harmløse er de forand os med.

Det "sjove" er næsten at bla Cuba, der lever folk i gennemsnit 10 ÅR (jeg gentaget 10 år) længere end de gør i fx USA befolkningen har trods langt dårligere leveforhold, end vi har, gad vist hvordan det hænger sammen????

Selv Guantanamo fangerne har bedre forhold end vi (vores svageste) har, de får sundhedtjek mindst 2 gange dagligt, de har 100% gratis adgang UDEN! ventetid til operation lægehjælp og medicinering, OGSÅ når det gælder deres tænder, de får mad ikke bare hver dag, men flere gange dagligt, de får sundere mad end vores svageste har råd til.
Ikke at jeg tror det er fedt at være lukket inde i deres små celler, eller for den sags skyld at deres forhørs metoder er særlig morsomme, men pointen er at selv fanger man er helt sikre på skal dø, og måske endda har en døds dato, får lavet deres tænder 100%, bliver opereret, hvis der er behov for det osv osv, helt frem til den dag livet bliver taget fra dem, hvad får vi andre? besked på at klare os selv, tak for kaffe siger jeg bare.

Det værste er så næsten den måde USA behandler deres egne på, dumper dem som andet affald med hospitals slanger ol hængende ud af sig, forand div herberg, fordi de ikke har en sundhedforsikring, et senarie vi her hjemme er godt på vej til selv at udføre, et senarie, jeg har en meget god ide om, vil komme senest i vores oldebørns tid (jeg er 30) måske allerede mens vi selv lever, det er muligt med den fart vi har på her i landet.

Endnu mere "sjovt" er det næsten, at selv om at vi ikke vil de lande, vil vi gerne have deres HØJT! udd´ede læger, her til landet, ja ´vi betaler dem ligefrem for det, men samtidig nægter vi at tage imod flygtninge, hvis det selv samme land fx har været ude for en alvorlig naturkatastrofe, for de er terrorister dem alle sammen, de er farlige og koster penge, mens vi kan tage der ned, og nyde godt af deres system, uden de så meget som tænker på at stille spørgsmål. (hvis man så bare havde råd til rejsen, så ville jeg der ned og have lavet mine tænder, af en tandlæge der er bedre udd´et end dem vi har her hjemme, helt gratis, kun nogle få ting skal man betale for, og der er priserne for den slags, som sagt MEGET lavere end her hjemme)

Vi er i mine øjne ikke bare som individder men som samfund og verdens del, blevet EKSTREM egoistiske, penge griske og mangler respekt for hinanden, det afspejler systemet faktisk meget godt syntes jeg.

Ja nu blev det langt igen igen, undskyld *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 11:19   #15
knudemanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
knudemanden er ny på vejen
Den, der virker inden for den offentlige forvaltning, er inhabil i forhold til en bestemt sag, hvis:
- man har en særlig personlig eller økonomisk interesse i sagens udfald
- man har et nært familiemæssigt forhold til en person, der er part i sagen, eller har en særlig
personlig eller økonomisk interesse i sagen.
- man deltager i ledelsen eller i øvrigt har en nær tilknytning til et selskab, en forening eller
anden privat juridisk person, der har en særlig interesse i sagens udfald
- sagen vedrører klage over eller udøvelse af kontrol- eller tilsynsvirksomhed for en anden
offentlig myndighed, og vedkommende tidligere hos denne myndighed har medvirket ved
den afgørelse eller ved gennemførelsen af de foranstaltninger, sagen angår.
knudemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 14:27   #16
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
nu ved vi jo alle at en del "rådgivere" læser med på dette site. SÅ DET ER NU I SKAL TAGE BLADET FRA MUNDEN OG FORSVARE JER.....syntes det ville klæde jer og træde frem og sige det som siges skal for at i stadig kan bevare en mikro-smule værdighed.

JEG ville personligt ikke sidde det overhørigt om du beklikkede mit embede, eller måden jeg udførte føromtale på.....

jeg mener, hvis det er 1 lodret løgn, at der findes bonus-systemer i denne lidt uigennemskuelige jobfunktion.....

så er det da bare om og kommme på banen og forsvarer ens ÆRE ......ik..?????

dette ville også give en mere nuanceret debat, frem for at de/vi/os /dem. det nu er gået udover ...... bare sidder og råber SVINERI... kom frisk "venner"....

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 14:46   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
åh jo ace, deri kan vi kun være enige

Tag nu til genmæle, kære "rådgivere" skulle det forholde sig anderledes end det vi får oplyst af medierne!

Jeg vil så lige skynde mig at fortælle at SLAGELSE JOBCENTER ikke har indgået disse aftaler -og det er da bare lidt betryggende at vide.

Tak for det, Slagelse, kan man kun sige.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 15:00   #18
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Citat:
Ind i mellem undrer jeg mig over hvordan vi kan have et system der fungere dårligere end mange af de lande vi i vesten kalder for udemokratiske, ja sågar lande, hvor vi knapt tør sætte vores ben fordi VI mener de er menneskefjendske og farlige, har ikke kun et socialt system der fungere bedre end vores, men også et sundhedssystem.
Fx Cuba, har bla ikke kun et kontanthjælps system, pensions system (også førtids) men oven i GRATIS! tandlæge og lægebehandling, GRATIS medicin til ALLE under 15 og over 65 + FP´ere, samtidig koster deres medicin langt under det halve af hvad vi giver i vesten(også selv om at lønninger ol er taget med i beregningen)
...


Det er nok her en passende beskrivelse vil være: " propaganda på højeste plan"- bare husk den der med:"Det går godt i DK, Danmark kan snart eje hele verden- så god økonomi har vi"- (det var vist Thor Pedersen)...

Borgerne er ved at miste indflydelsen i dette land, eller har gjort det allerede for et styk tid siden... Ærgerligt...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 15:07   #19
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
skandale kan jeg kun sige... ****e land
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2010, 15:15   #20
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Ja LUM - det undrer jeg mig også over - specielt når jeg tænker på at vi er et land med verdens højeste skattetryk. Jeg håber sådan at der er flere der efterhånden vil undre sig.

Knudemanden

Virkelig godt spottet !!!

Personligt er jeg ikke total modstander af bonus ordninger som sådan. Jeg mener det er ok at der findes goder og belønningssystemer for ekstra indsats udført ud over det forventede. Paradokset her, som jeg ser det, er jo at, for at man reelt kan udløse en bonus for veludført arbejde, er man da nød til at spørge modtageren af ydelsen om dette var en bonus værd.?

Altså ;
følte borgeren sig godt behandlet - Følte borgeren sig forstået?
Følte borgeren at retssikkerheden var overholdt?
Fik borgeren den sociale rådgivning som var ønsket og behøvet ud fra given situation???
Fik borgeren en ny chance?
Kan borgeren nu komme videre med sit liv på behændig vis og med livskvaliteten i behold.??
Er borgerens overlevelse styrket?

(tror næppe - de ovenstående punkter er flertallets dom - efter at dømme på K10's medlemstal)


Som borgere i det sociale system skal vi så nu belastes med BONUSRYTTERI.
Vi er i forvejen belastet af inkompetente papirlæger - der scorer kassen på deres arrogante negliseringer.

Hvorfor er det egentligt at det hedder SOCIAL - R-Å-D-G-I-V-E-R !!!!

KH
Fusssen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stoppe sygedagpenge siffeline Alt det andet 31 24-01-2011 17:09
Tjener på at stoppe sygedagpenge.... Zastrow Politik og Samfund 2 01-03-2010 10:39
Tjener på at stoppe sygedagpenge rollo Politik og Samfund 6 01-03-2010 05:13
Tjener på at stoppe sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2010 13:20
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension