K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2013, 18:21   #11
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
jeg anket mit sygedagpenge stop sidste år i juli måned.. fik svar fra ban..for 8 dage siden ... så der er lang behandling
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2013, 21:58   #12
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
I starten af maj blev min sag udsat yderligere 12 uger, og nu har jeg fået brev fra ankestyrelsen og en behandlingstid på op til 5 måneder. Er der nogen der ved om det er et standard brev eller om jeg skal forvente at det er endnu en udsættelse og denne gang 5 måneder. Samlet har jeg ventet 8 måneder nu, og uanset svaret vil jeg bare gerne videre nu.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 00:18   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er en blanding af begge - dine første 12 uger bør udløbe omkring August. Det brev om 5 mdr dækker ind, hvis de ikke når det til August.....så du får svar senest 5 mdr fra dato af brevet.

Værre roderi...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 10:49   #14
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg modtog et brev fra ankestyrelsen her den anden dag ( den 9/7-13 ) at jeg skulle forvente 10 måneders behandlingstid i ankestyrelsen vedr. min klage over afslag på ftp-pension, så hvis det er tilfældet bliver behandlingstiden på godt 60 uger sammenlagt i min sag ( ban + der hvor sagen overgår til ankestyrelsen pr. den 1/7-13 ) og hvis ankestyrelsen ikke kan nå det indenfor de "nye" 10 måneder ville jeg hører fra dem igen
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2013, 11:43   #15
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
De forsøger da virkelig at udmatte folk med enormt lange sagsbehandlinger og krav til at man selv tjekker at alt går rigtigt til. Sikke noget svineri Frygter for min egen sag... det kan min psyke sgu ikke holde til (den er i forvejen problemet).

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Min sygedagpenge blev stoppet 30/10-12 og sagsbehandler afviste at afklare mig i forhold til fleksjob. Ud fra en arbejdsprøvnings hvor jeg kom op på max 18 timer ugentligt vuderede de at jeg kunne arbejde 30-32 timer med rette skånehensyn.
Hej Tazoom - jeg fatter ikke at de sådan kan feje en arbejdsprøvning af bordet som viser et max antal timer på 18, og blot skrive at du kan klare 30-32 timer "med rette skånehensyn". Var der ikke disse skånehensyn i din arbejdsprøvning?
Kan godt forstå du vil videre!! Er selv kun lige begyndt turen rundt i dette hurlumhej og er allerede desperat efter afklaring.
Al mulig held og lykke!
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 17:52   #16
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
De forsøger da virkelig at udmatte folk med enormt lange sagsbehandlinger og krav til at man selv tjekker at alt går rigtigt til. Sikke noget svineri Frygter for min egen sag... det kan min psyke sgu ikke holde til (den er i forvejen problemet).



Hej Tazoom - jeg fatter ikke at de sådan kan feje en arbejdsprøvning af bordet som viser et max antal timer på 18, og blot skrive at du kan klare 30-32 timer "med rette skånehensyn". Var der ikke disse skånehensyn i din arbejdsprøvning?
Kan godt forstå du vil videre!! Er selv kun lige begyndt turen rundt i dette hurlumhej og er allerede desperat efter afklaring.
Al mulig held og lykke!
Jo der var skånehensyn, men de løb ligesom tør for tid i 2. arbejdsprøvning da mine sygdagpenge udløb. Under hele forløbet har jeg bedt om langsom optrapning, da jeg har lang omstillingstid og "sagtens" kan arbejde fuldtid 2 uger for derefter at være syg et år. Men ved det ønske fik jeg at vide at jeg ikke samarbejdede og de ville stoppe udbetalingerne. Sagsbehandler har hele tiden spillet med lukkede kort, fordi hun var overbevist om at jeg kun forsøgte at snyde systemet, på trods af at psykolog og psykiater forklarede at det var en umulighed at lyve med min diagnose. Men så vidt jeg kan gennemskue er jeg selvforsørgende ved 20 timer, så derfor mener de den er i hus. Så nu må jeg lave min egen "arbejdsprøvning" i den stilling jeg kan få via familie. Jeg mener nemlig at min arbejdsevne på sigt ligger på 10-15 timer ugentligt.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 18:19   #17
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Jeg har fået mundtlig tilkendt paragraf 56, men kommunen vil først lave en når arbejdsgiver søger. Jeg kan få et job hos familiemedlem, og formentlig også tilknyttet personlig assistance til at strukturere arbejdet og skabe overblik.

MEN - kan arbejdsgiver overhovedet få refusion efter paragraf 56, når jeg ikke har ret til flere sygedagpenge?
Så vidt jeg kan google mig til er det en forudsætning under den normale 30dages regel at medarbejderen opfylder kravene for sygedagpenge.

Jobcenteret har sagt at jeg må bliver ansat på det antal timer jeg kan overleve på økonomisk, og så sygemelde mig for resten Og samtidig har en anden sagt at det ikke må udnyttes til systematisk sygemelding.
I min eventyrverden ville jeg synes det var ideelt, at min arbejdsbyrde blev tilpasset så det ikke var nødvendigt at jeg gik ned med flaget hvert halve år, da jeg til sidst risikerer at sidde tilbage uden arbejdsevne, men det åbenbart bare dovenskab
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 18:41   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Jobcenteret har sagt at jeg må bliver ansat på det antal timer jeg kan overleve på økonomisk, og så sygemelde mig for resten

Og samtidig har en anden sagt at det ikke må udnyttes til systematisk sygemelding.
§56 er til specifik sygdom, og de ekstra sygedage eller fri til behandling, som man får.

Det er korrekt at §56 ikke er til at planlægge systematisk aflastning i form af sygemelding... der skal man anvende deltidssygemelding.
(men en deltidssygemelding går vist ikke hvis sygedagpenge er udløbet)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 12:08   #19
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Det har været det rene helvede siden jeg startede med at arbejde, og mest af alt har jeg haft lyst til at sige op. Men vi har ikke råd til det, og min chef (farmand) vil ikke godkende det,

Nu kan jeg se at det er blevet fastsat at man skal kunne få fleksjob op til 25 timer. Ankestyrelsen kom frem til 20t og pt er jeg ansat 15 t og kæmper for at holde mig ovenvande, mon det kan betale sig at få startet sagen op igen?
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 12:24   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal jo sygemelde dig, og forud gå til din læge, for at hører hvad han mener.

Derefter skal man indhente nyt lægeligt, hvis du varigt, ikke kan holde til det!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sgen behandles imorgen :) Svar hvornår mon? sylle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 03-02-2013 20:12
Sygedagpengestop 50% tilbagevises ved ankenævnet. Shadow Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 12-01-2011 22:52
Hvornår får jeg svar? anket afslag på ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-11-2010 17:50
Afslag i ankenævnet :( Connie Alt det andet 12 13-09-2009 08:26
Førtidspension - hvornår fik i svar med posten Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 16-07-2007 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension