K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2010, 02:16   #1
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Utroligt ik`...??

Det svær er at gøre en lang historie kort.. :-)

Men jeg blev i sep, 07 tilkendt førtidspension af Kerteminde Kommune, selve begrundelsen har jeg aldrig modtaget, rykkede flere gange for det... de efter følgende mdr/år..

Spurte man min nuværende læge i sidste uge om hvad jeg har af diagnose/er ville han svare og svarede han INGEN...

Det er en belastning i sig selv ikke at vide hvad man fejler.. eller er det kun mig der la mig gå på af småting..??

For saføjig fejler jeg noget og diagnoser må jeg da også ha.. ellers hade jeg vel ikke fået pension VEL !!!

På grund af en lidt kedelig ting, der involvere politiet og kriminalforsorgen, ved jeg at Kerteminde Kommune ingen papirer har på mig/om mig mere de har brændt dem af !!

og min nuværende Kommune Svendborg, har kun et enkelt stykke... nemlig det hvor der står at jeg er til kendt pension fra 01.09.2007

Altså. 1. hverken gammel eller ny kommune har noget som helst om hvad jeg fejler og hvorfor jeg får pension !!

2. Det stod ind til i går intet i min lægejournal om diagnoser !!

3. og de siger jeg er syg i hovedet... men kan de bevise det ?? NEJ....


Så det ville jeg sgu ikke finde mig i mere og har brug for noget til mit forsvar.. Så hvad politiet, kriminalforsorgen, læge og kommune ikke har kunne skaffe..
Har jeg selv SKAFFET

Jeg har jo engang imellem i årene løb gemt lidt af de undersøgelser og og ting og sager som kommuner finder på under en pensions sag..

Det stak jeg min læge sidste fredag, med krag om at NU går den ikke længere makker !
skriv nogle diagnoser ud fra det her og det skal være i en fart !! jeg ha sgu ventet længe nok 13 år eller der omkring...

Jeg kan da ikke gøre ved at systemet åbenbart ikke udveksler papirer, at ens læge ikke får resultatet fra ALLE undersøgelser man bliver sendt til... uanset hvem der setter undersøgelsen igang...


Så jeg kan kun opfordre til at man giver sin læge en kopi.... NEJ det er sgu for dårligt er det ikke det..?? at man selv skal sørge for at ens læge får papir fra de undersøgelser man har været til.. også selv om at man har sagt at de skal gi dem til ens egen læge... Ja så sker det jo åbenbart ikke i alle tilfælde...



der komme mere på... senere... prøver at få billed eller scannet det jeg fik af lægen idag... men det driller.. s..

Sidst redigeret af Kaftbyen; 17-09-2010 kl. 03:15.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 08:15   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Saftbyen.

Hvad er det lige du er sur over her? Du har fået førtidspension hvilket er meget, meget svært.

Hvis du ikke vil være på førtidspension men have et arbejde skal du få en aftale med din sagsbehandler så du kan komme i arbejdsprøvning.
Eller du kan finde dig et deltidsarbejde som du skal oplyse kommunen om, fordi der så skal holdes øje med hvor meget du tjener ved siden af pensionen.

Det virker meget underligt, at den kommune du er fraflyttet ikke har nogen papirer... Har du bedt om agtindsigt? Ellers kan du udfylde formularen her på siden og sende den til dem.

Det er ikke usædvanligt, at din læge ikke ved hvad psykiater/psykolog har sagt. Så det kan du ikke klage over. Informationer bliver ikke udvekslet uden aftale med patienten/borgeren.

Hvem siger, at du "er syg i hovedet"? Jeg kan virkelig ikke forestille mig, at du har fået at vide, at du "er syg i hovedet".
Hvis du er psykisk syg har du været hos en psykiater eller psykolog i forbindelse med at du fik pensionen, og det er dem du skal have fat i for at få at vide hvad det er for nogle diagnoser/problemer der gør at du har fået førtidspension.
Ring til dem eller giv dem formularen om agtindsigt.

Er det en psykolog eller psykiater du har været hos?
Får du noget medicin?

Hvad mener du med, at du har ventet i 13 år når du kun har fået pension i 3 år? Hvad har dine problemer i forhold til arbejdsmarkedet været i de seneste 13 år?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 12:01   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
annagw efter hvad jeg kan se ud fra det saftbyen skriver så er det til kriminalforsogn og politi han skal bruge nogen diagnoser ...

Du kan altid finde mere på en bruger ved at trykke på deres link og evt se om de har andre tråde evt emner starte af dem selv ...

Jeg trykkede på saftbyen og fandt den her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1063

Det kan måske forklare lidt om hvad og hvorfor og hvordan han fik førtidspension.

Saftbyen har du ikke digitalsignatur ?

Du kan evt den vej finde oplysninger om de forskellige behandlinger og diagnoser og nu kan jeg ikke huske hvad det hedder ... iiihhhh nå men skal nok komme på det (hvis ikke andre gør ) men jeg kan via min digitale signatur komme ind på en side hvor jeg kan se hvilke hospitaler jeg har været på hvad behandling har været og hvad diagnose er ....

måske du kan bruge det ?

Det er rigtig nok død frustrende at lægerne ikke har oplysninger om patienterne men samtidig er det jo et led i vores retssikkerhed og vi bryder os jo ikke om at de smider om sig med vores papir ...

Jeg skiftede læge for et par år siden, det krævede simpelthen en sitt down strejke hos min gamle læge for uanset hvor tit jeg skrev under på at min nye læge skulle have mine papir og hvor tit min nye læge rykkede for dem så kom de ikke ...

Til sidst tog jeg den her http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf og tog den med til lægen og satte mig i venteværelset og sagde de skulle bare råbe op når de var klar med mine papir og så fik jeg dem

Hver gang jeg har været på hospitalet eller andet så beder jeg altid om aktindsigt og kopi af det der sendes til kommunen så har jeg det selv når/hvis kommunen ikke kan finde deres ...

prøv at bed din gamle kommune om aktindsigt det skulle være underligt om begge kommune har smidt det væk , jeg har en veninde der officielt ikke har et eneste papir på helbred diagnoser osv fordi kbh kommune har smidt det væk, heldigvis har hun så altid haft løbende aktindsigt og kan derfor selv viderebringe papir og oplysninger bare for dårligt at det skal være sådan ...

Og jo jeg kan godt forstå at du er frustreret over ikke at have nogen diagnoser eller andet..men det kan lade sig gøre at skaffe de forskellige ting men som sædvanligt er det borgeren selv der må lave ben arbejdet .. god fornøjelse og arbejdslyst ..
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 13:24   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ups; det burde jeg vist gøre noget oftere.

Beklager mit svar ovenfor, Saftbyen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 15:48   #5
Jan69
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2007
Indlæg: 28
Styrke: 18
Jan69 er ny på vejen
Dvs. du selv har skaffet diagnosen PTSD ?
Jan69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 15:59   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej, lige en oplysning til Jan69 .
Man "skaffer" ikke en diagnose, men man foreligger de oplysninger man har for en læge eller psykiater, iflg. lægeloven er det kvaksalveri andet.
Den som giver diagnosen giver det ud fra de kriterier som foreskrives i ICD-10, det diagnosesystem vi bruger i Danmark .
Da PTSD er en kombination af symptomer i forhold til og som følge af traumatiske begivenheder , kan man gætte på en diagnose, men ingen læge vil risikere sit ry på det man som patient selv mener. De lytter, og vurderer og forholder sig derefter til en diagnose efter egen vurdering.
Om visse lægers forhold til andre lægers diagnoser skal jeg ikke forholde mig til her, blot til retten til at stille diagnoser.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 17:11   #7
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Selvom det vist kun er politiet, du skal bruge det til, kan jeg sige, i min begrundelse mangler der nogle diagnoser, og nogle er forkerte. Men jeg læste det, trak på skulderen, og - nå ja, jeg ved selv hvorfor, jo. Men det var vist et sidespring, synes bare det er sjovt med de diagnoser.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 17:17   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
hejdien
Citat:
Du kan evt den vej finde oplysninger om de forskellige behandlinger og diagnoser og nu kan jeg ikke huske hvad det hedder ... iiihhhh nå men skal nok komme på det (hvis ikke andre gør )
Det er nok www.sundhed.dk , du mener?

Man kan klikke på Min side, og logge på med net-id eller digital signatur.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension