K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2010, 12:58   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Modregnes godtgørelse for varigt mén

Modregnes godtgørelse, ikke erstatning, for varigt mén i min ledighedsydelse?

Jeg har idag modtaget brev fra modparts forsikringsselskab efter en trafikulykke for 14 mdr. siden, og den lyder på ca. 37.000kr. vil den blive modregnet når jeg efter min opsigelse går over på ledighedsydelse?
Hvis ikke I kender svaret hvor skal jeg så henvende mig for at få svaret?
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 13:03   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hvis Du får erstatningen sat ind på en kreditorbeskyttet konto, som ved en arbejdsskade skulle den være ude af spillet for kommunen vedr. ledighedsydelsen, da det er en personskadeerstatning. Bemærk dog beløbet skal være indsat på en kreditorbeskyttet konto fra starten. Så, har Du ikke en, så kontakt din bank og få oprettet en, og få pengene indsat direkte på den, ved overførsel fra forsikring eller indbetaling af check fra dem.

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 13:30   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Det er IKKE en erstatning for det er mén graden for lille til, men en godtgørelse, og mon det har noget at sige det er jo 2 vidt forskellige ting sådan som jeg læser brevet.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 16:03   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Modregnes godtgørelse, ikke erstatning, for varigt mén i min ledighedsydelse?

Jeg har idag modtaget brev fra modparts forsikringsselskab efter en trafikulykke for 14 mdr. siden, og den lyder på ca. 37.000kr. vil den blive modregnet når jeg efter min opsigelse går over på ledighedsydelse?
Hvis ikke I kender svaret hvor skal jeg så henvende mig for at få svaret?
Din godtgørelse for varigt mèn, fratrækkes IKKE i din ledighedsydelse.

Skylder du ikke noget, så behøver du heller ikke en kreditorbeskyttet konto.

Men en kreditorbeskyttet konto kan alligevel være et godt valg, for køber du for eller investerer din godtgørelse, så er de ting også omfattet af kreditorbeskyttelse, når du kan bevise der er købt eller investeret for den godtgørelse.

Din bank kan rådgive dig nærmere ang. kreditorbeskyttelse.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 18:36   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Din godtgørelse for varigt mèn, fratrækkes IKKE i din ledighedsydelse.

Skylder du ikke noget, så behøver du heller ikke en kreditorbeskyttet konto.

Men en kreditorbeskyttet konto kan alligevel være et godt valg, for køber du for eller investerer din godtgørelse, så er de ting også omfattet af kreditorbeskyttelse, når du kan bevise der er købt eller investeret for den godtgørelse.

Din bank kan rådgive dig nærmere ang. kreditorbeskyttelse.
Min bank kan ikke lave sådan en konto, har spurgt, men samtidig spurgte de også hvad jeg ville bruge den til når beløbet ikke er større.
Jeg vil bare bruge beløbet til lidt extra til mig selv i ny og næ, jeg har aldrig før haft så mange penge
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 07:46   #6
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej
Selvfølgelige kan de lave sådan en konto, ellers er det ikke den bank du skal ha........
Du skal bare sige at du vil ha den lavet, sådan sagde jeg held og lykke.
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 07:54   #7
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Indtægter, der ikke medfører fradrag
§ 12. Der sker ikke fradrag for arbejdsfrie indtægter, herunder: 1) Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.
2) Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold.
3) Ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension og udbetalinger efter lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond.
4) Pension efter ægtefælle eller samlever. '

5) Erstatninger, herunder erstatninger efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade. Tror altså ikke erstatninger skal modregnes i ledihedsydelse, kommer vist an på hvorledes forsikringen er tegnet, om det er en privattegnet eller arbejdsgivertegnet forsikring



6) Krigserstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver.
7) Livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.
8) Invaliditetsydelse samt efterlevelsespension efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
9) Efterløn efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter kapitel 6 i lov om tjenestemandspension, godtgørelse for usaglig afskedigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, og funktionærlovens § 2 b m.v., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a og godtgørelse efter lov om ligebehandling af mænd og kvinder med hensyn til beskæftigelse og barselorlov m.v.
10) Indtægter ved salg af erhvervsvirksomhed og fast ejendom.
11) Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.
12) Renter, aktieudbytte og lignende, arv, gaver og gevinster.
13) Underholdsbidrag.


§ 13. Tantieme, gratiale, bonus, opsparet søgne-helligdagsbetaling og lignende udbetalinger, som vedrører et arbejdsforhold, medfører ikke fradrag i ledighedsydelsen.




ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 10:12   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Min bank kan ikke lave sådan en konto, har spurgt, men samtidig spurgte de også hvad jeg ville bruge den til når beløbet ikke er større.
Jeg vil bare bruge beløbet til lidt extra til mig selv i ny og næ, jeg har aldrig før haft så mange penge
Til min egen store forbløffelse, så vidste min bankrådgiver heller ikke hvad en kreditorbeskyttet konto var for en størrelse. Jeg havde end ikke selv viden på området, men min advokat rådede mig til sådan en konto.

Dèt brev kunne jeg vise banken, og derefter undersøgte min bankrådgiver den sag nærmere - spøjst at jeg som almindelig bankkunde skulle oplyse en rådgiver om dèn mulighed.

Jeg valgte ikke en kreditorbeskyttet konto til min mèngodtgørelse, dels skylder jeg ikke noget væk og dels var jeg besluttet på at en mèngodtgørelse skulle frådses op.

Men min erstatning for tab af erhvervsevne er en anden sag - for man skal huske på at det er erstatning for fremtidig indtægtstab. Man kan f.x blive skilt, og har man ikke en kreditorbeskyttelse eller beviser for at f.x et hus er købt for erstatningen så indgår erstatningen/huset i bodelingen - ifølge whiplashforeningen så sker det at nogle kommer i klemme. Manden/konen som ikke skal leve fremtidig af f.x en førtidspension kan på denne måde beholde egen fremtidig indtægt samt løbe med halvdelen af den andens erstatning - som jo skal dække netop fremtidig indtægt også efter en skilsmisse.

Så jeg går med livrem og seler, da man jo intet kan sige om fremtiden - i dagligdagen betyder det intet - men en kreditorbeskyttet konto og de ting der købes/investeres for penge fra dèn konto, er sikret en selv i alle situationer, skulle uheldet være ude.

Så det er en god idè med en kreditorbeskyttet konto under alle omstændigheder.

Og så go` frådsetur - jeg syntes man har fortjent at forkæle sig selv for den smule godtgørelse for et varig mèn.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 13:17   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Til min egen store forbløffelse, så vidste min bankrådgiver heller ikke hvad en kreditorbeskyttet konto var for en størrelse. Jeg havde end ikke selv viden på området, men min advokat rådede mig til sådan en konto.

Dèt brev kunne jeg vise banken, og derefter undersøgte min bankrådgiver den sag nærmere - spøjst at jeg som almindelig bankkunde skulle oplyse en rådgiver om dèn mulighed.
Det til grin... Har også selv for nyligt oplevet, at min bank ikke kunne finde ud af at hjælpe mig med at få en ny kode... Her måtte JEG foreslå, hvad de kunne gøre.... og en gang, hvor jeg bare nærmest blev afvist, hvor jeg måtte gå, for damen ville ikke engang høre, hvad jeg ville havde hjælp til. Hun havde en dårlig dag, men hendes store kropssprog skulle ikke gå ud over kunder. Jeg klagede til banken over deres dårlige service og skiftede afdeling - så kan de lære det.! Det er mærkeligt, at de ikke kan rådgive...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
varigt nedsat almira Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-04-2013 08:45
Højesteretsdom om godtgørelse for varigt mén og erstatning for tab af erhvervsevne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-06-2011 22:30
Varigt nedsat funktionsniveau Marina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 20-09-2009 16:20
længerevarende/varigt skånehensyn Sommerfugl Spørgsmål ang fleksjob 7 13-02-2009 04:45
Højesteretsdom om, at godtgørelse for varigt mén ikke kan arves Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 13-08-2008 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension