K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2014, 20:04   #1
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Er dette sandt ?

Jeg blev lidt skuffet da jeg læste dette, jeg troede at som udgangspunkt skulle man have tilbud om fuld tid ?

Jeg blev for mange år siden sygemeldt pga sygdom, og da jeg senere forsøgte at komme tilbage på det ordinærer arbejdsmarkede, valgte jeg selv at søge en deltids stilling da jeg ikke følte jeg magtede fuld tid længere...jeg har så arbejdet deltid i en del år efter - indtil den dag jeg brændte helt ud og røg helt ned med flaget igen ..

Nu er jeg så under udredning til fleks job, og skal til møde med Rehab teamet i november, MEN ... hvis jeg pga mine seneste år kun bliver tilbudt på deltid, så magter jeg ikke at slæbe mig afsted de 8 timer vi er nået frem til jeg max kan magte om ugen ..

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...d-eller-deltid
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 20:21   #2
Elisehansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Egedal
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Elisehansen er ny på vejen
Hej MLt

Hvad jeg ikke forstår er, hvorfor din sagsbehandler i kommunen ikke har forklaret dig fleksjobreglerne, især efter de nye regler. Har du spurgt ham/hende om dette?

Mvh
Jane
Elisehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 20:25   #3
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
ja og hun svarede det ville blive regnet for deltid.

Men et andet sted læste jeg at alle var lige efter de nye reformer,, og der kun blev regnet udfra fuld tid, men nu ser jeg så dette link der jo bekræfter at der også regnes i deltid
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 20:27   #4
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
og bortset fra det har hun intet nævnt om fleksjob m.v. Jeg har selv søgt om at blive afklaret til dette og det er jeg så blevet via 6 mdr praktik og nu indstillet til teamet. Alle lægepapir er i orden, men jeg læser ingen steder hvad sagsbehandleren anbefaler, måske derfor hun ikke har brugt tid på at sætte mig ind i de regler der er omkring dette
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 07:05   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du bliver anerkendt til fleks er der kun samme sats, hvis du er sygemeldt er det for de timer du hat haft arbejde i.

Men du har ret i at flaksjobber er fultid for alle
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 07:14   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
og bortset fra det har hun intet nævnt om fleksjob m.v. Jeg har selv søgt om at blive afklaret til dette og det er jeg så blevet via 6 mdr praktik og nu indstillet til teamet. Alle lægepapir er i orden, men jeg læser ingen steder hvad sagsbehandleren anbefaler, måske derfor hun ikke har brugt tid på at sætte mig ind i de regler der er omkring dette
Sagsbehandleren må slet ikke anbefale noget som helst. Så hun gør faktisk præcis hvad hun skal. Havde hun anbefalet noget, havde hun overskredet sine kompetencer.

Sagsbejandleren må heller ikke sige ret meget til selve mødet med rehabiliteringsteamet. Mødet er en dialog mellem dig og teamet.

Loven er udformet således at alle ting er i spil (ressourceforløb, fleksjob, pension) og hvilken af de tre teamet vælger at indstille dig til vælger de først efter de har læst alle sagsakterne og haft en samtale med dig
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 08:02   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal kunne godtgøre at grunden til at du gik på deltid, var på grund af din sygdom...

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...d-eller-deltid

"Ankestyrelsen har i principafgørelse N-12-08 slået fast, at såfremt baggrunden for, at du er gået på deltid pga. de samme helbredsmæssige forhold, som du senere bliver tilkendt fleksjob på, så vil du være berettiget til fleksjob på fuldtid."
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 23-10-2014 kl. 08:04.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 11:47   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skal kunne godtgøre at grunden til at du gik på deltid, var på grund af din sygdom...

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...d-eller-deltid

"Ankestyrelsen har i principafgørelse N-12-08 slået fast, at såfremt baggrunden for, at du er gået på deltid pga. de samme helbredsmæssige forhold, som du senere bliver tilkendt fleksjob på, så vil du være berettiget til fleksjob på fuldtid."
Forstår ikke lige dette link.

Principafgørelse linket henvises til er fra 2008, altså givet under de gamle regler for flexjob. Spørgsmålet kan jeg ikke lige se nogen dato på, men siden ser ud til at være opdateret i 2014.

Det er et spørgsmål om dette svar stadig er gældende.

Med de nuværende flexjobtilskudsregler vil det være overordentlig svært at overleve på deltidsflexjob.

Mvh. Dinosaur
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 12:17   #9
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Dinosaur - lige præcis det jeg undrer mig over. At siden er opdateret og der henvises til dette link , jeg var nemlig af den opfattelse at der efter den nye reform ikke skelnes mellem deltid og fuldtid , i forbindelse med tilskud .

Jeg må nok bare vente og se :-)
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 13:52   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Svaret fra DUKH gælder desværre stadigt

da teksten i Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, som de skriver er lovgrundlaget for deres svar, ikke er ændret i den nye udgave af loven.

Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats af 14.september 2014

§ 72. Når jobcenteret har givet tilbud om fleksjob, fastsættes løn og øvrige arbejdsvilkår, herunder arbejdstiden, som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder efter de sociale kapitler. I ikke overenskomstdækket ansættelse skal overenskomsten på sammenlignelige områder gælde. Fastsættelse af løn og øvrige arbejdsvilkår skal ske i samarbejde med de faglige organisationer.

Stk. 2. Jobcenteret skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af bestemmelsen i stk. 3.

Stk. 3. Jobcenteret skal give tilbud om fleksjob på deltid, hvis den seneste ordinære beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var deltidsbeskæftigelse, og personen i den seneste periode på sammenlagt 12 måneder med beskæftigelse har været deltidsbeskæftiget. Som deltidsbeskæftigelse betragtes beskæftigelse, hvis varighed over en periode på 4 uger i gennemsnit er højst 30 timer om ugen.

Stk. 4. Personer omfattet af stk. 3 kan få tilbud om fleksjob på et antal timer svarende til den seneste ordinære ansættelse på deltid.

Stk. 5. Personer, der er omfattet af stk. 3, har dog ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen godtgør, at deltidsbeskæftigelsen har været begrundet i forhold, der også er årsag til visitationen til fleksjob.

Stk. 6. Personer, der er omfattet af stk. 3, har endvidere ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for samlivsophør eller andre ændringer i sine personlige forhold.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension