K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2014, 17:05   #1
Hmm17
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
Hmm17 er ny på vejen
træk i flekslønstilskud for udlejning af dele af hus

Hej

Vi er lige ved at købe en gård hvor noget af det kan udlejes. Men jeg falder over en liste over indtægter hvor der sker træk i flekslønstilskud.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164058
Indtægter, der ikke medfører fradrag i ledighedsydelse
11) Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.

Men gælder den kun for ledighedsydelse eller også flekslønstilskud? og Hvornår er den "erhvervsmæssig"? Hvis man kører virksomhedsordning/kapitalafkast men ikke den med bundfradraget?
Please, der er nogen der kender til problemstillingen?
Hmm17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 10:42   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at spørge SKAT om tolkningen af ordet erhvervsmæssig i din sammenhæng.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 11:50   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hmm17 Se meddelelser
Hej

Vi er lige ved at købe en gård hvor noget af det kan udlejes. Men jeg falder over en liste over indtægter hvor der sker træk i flekslønstilskud.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164058
Indtægter, der ikke medfører fradrag i ledighedsydelse
11) Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.

Men gælder den kun for ledighedsydelse eller også flekslønstilskud? og Hvornår er den "erhvervsmæssig"? Hvis man kører virksomhedsordning/kapitalafkast men ikke den med bundfradraget?
Please, der er nogen der kender til problemstillingen?
Det gælder også for fleksløntilskuddet.. Langt hen af vejen følger ledighedsydelse og fleksløntilskud samme modregning for andre indtægter.

For at blive modregnet kræves der i princippet at der ydes en arbejdsindsats. Og KUN prof. udlejning vil medføre modregning.. Fx. er udlejning af sit sommerhus ikke omfattet af modregning..

Jeg gætter STÆRKT på at for at det skal betragtes som ehvervsmæssigt, så skal der være et CVR, da det så er en forretning..
Som jeg husker det, så kræver en virksomhedordning netop et CVR.. Og så ER det erhvervsmæssigt ??? Og vil derfor blive modregnet i begge..

Sidst redigeret af mik16; 24-10-2014 kl. 11:57.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 16:23   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Cvr. nr. kræves ikke altid i forbindelse med virksomhedsordningen.

Forældrekøb som opgøres under regler for virksomhedsordningen kræver ikke cvr. nr. Det kræves heller ikke når man benytter virksomhedsordningen i forbindelse med privat solcelleanlæg under de gamle regler for solceller.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2014, 12:01   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Cvr. nr. kræves ikke altid i forbindelse med virksomhedsordningen.

Forældrekøb som opgøres under regler for virksomhedsordningen kræver ikke cvr. nr. Det kræves heller ikke når man benytter virksomhedsordningen i forbindelse med privat solcelleanlæg under de gamle regler for solceller.

Mvh. Susanne
Så er der kun tilbage at spørge Skat om det betragtes som ehverv
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension