K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2014, 17:34   #1
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Nægtet sygemelding!

Må min sagsbehandler godt nægte at sygemelde mig?

- Jeg blev d. 02-10 sygemeldt af min psykiater. Vi aftalte at jeg skulle kontakte min sagsbehandler, for at oplyse hende om det og give hende kontaktoplysningerne på ham, så hun kunne indhente de attester som skulle bruges ifbm. sygemeldingen.

I onsdags var jeg til samtale med min sagsbehandler for at snakke om det videre forløb. Hun spørger så ind til, på hvilket grundlag jeg er sygemeldt! Hun har ikke engang gidet at indhente oplysningerne fra min psykiater, som hun lovede!
Jeg forklare hende så, som jeg også forklarede min psykiater, at jeg har store problemer med en af borgerne og 'lederen' derude. Hun mente som jeg, at der ikke var tale om en 100% sygemelding men derimod at jeg skulle sygemeldes fra hvor jeg var i aktivering(vi skulle finde et andet sted til mig).

Jeg gik derfra med en super følelse i kroppen. Følte virkelig hun lyttede og tænkte på mit det bedste
- Glæden var dog kort. Dagen efter modtog jeg en sms fra lederen af aktiveringsstedet. Hende og min sagsbehandler var blevet enige om at jeg skulle starte derude igen på mandag (i morgen)
Troede hun tog pis på mig, men knap 10 minutter senere ringede min sagsbehandler til mig og bekræfter det.

Jeg brød fuldstændig sammen. Nægtede at møde op. Men der er åbenbart ikke noget jeg kan gøre. Enten møder jeg i morgen eller så stopper de min kontanthjælp!

Har næsten ikke kunne lukke et øje siden da. Tuder flere gange om dagen, har haft et enkelt angstanfald... Og nu hvor søndagen er ved at være gået, kan jeg mærke panikken brede sig! Kan bare ikke overskue det! Føler mig så røvrendt og usynlig!
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 18:48   #2
vulkankit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Indlæg: 35
Styrke: 12
vulkankit er ny på vejen
Hej :-).

Har du overvejet at gå til din egen læge i morgen tidlig?. Og bede om en sygemelding.
Du skal passe på dig selv. Forstår sagtens din frustration.
Håber det bedste for dig.
vulkankit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 22:18   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Om ikke andet, så mød op, så kan de jo få syn for sagen.
Kontakt så din psykiater i hans telefontid, spørg hvad du skal... gerne i påhør af personale.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2014, 23:55   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det bedste du kan gøre er at gå til egen læge imorgen og be om en sygemeldning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 01:10   #5
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Jeg håber at min egen læge kan hjælpe... Har en drøm om at genoptage min uddannelse til januar... Men hvis jeg går ned med flaget på det her, ser det sort ud for mig
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 09:21   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nu det jo mandag ,jeg håber du har sparket dig af sted,bare lige så de kan sige at du har været mødt op ,og så gå tidligt så du kan nå forbi din egen læge,for er man for sy til at være et sted så er man det.

Håber du fandt en løsning der er til at holde ud
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 09:54   #7
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Kom ikke afsted i mandags (pga. sygdom) men var afsted i går! Og fortsætter jeg derude, ryger jeg helt for bunden af stigen.. En af de andre borger sagde direkte til mig 'Kræver ******(vores leder) ikke lige lovlig rigeligt af dig?'
Blev sat til at ordne en masse og passe kassen, mens andre på arbejdet (som også er i aktivering) kunne sidde og hyggesludre med lederen over en kande kaffe.
På et tidspunkt, skulle jeg have en bid brød, sammen med min medicin. Der kom så kunder imens. Men INGEN af de andre gad at tage kassen. De pointerede bare at det var mig der havde kassen og så drak de ellers mere kaffe! ORK!

Fik frataget min mobil i frokost pausen af en 'kollega', fordi hun lige ville vise de andre hvor afhængig jeg er af min mobil (hvor sur jeg ville blive) uden lederen reagerede! Den episode er desværre ikke første gang. Lederen har selv taget min telefon før, fordi jeg sad og skrev sms'er mens jeg ventede på de andre blev færdig med morgenmaden. Dog skal det lige pointeres at der ALDRIG er lyd eller vibrator på min mobil når jeg er på 'arbejde'. Så den er på ingen måder forstyrrende.

Får gang på gang af vide at der skal være plads til alle! Men har jeg et problem, må jeg bare sluge kamelen og acceptere at de andre er sådan...
Får lige så tit af vide at jeg skal opføre mig voksent, men samtidig bliver jeg behandlet som et barn..
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 11:21   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er der nedskrevne regler om brug af mobiltelefoner på arbejdspladsen?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 11:25   #9
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Er der nedskrevne regler om brug af mobiltelefoner på arbejdspladsen?
Nej, der er kun en mundtlig aftale om at de ikke må forstyrre vores arbejde...
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 12:13   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tage en snak med din leder om, hvordan stedets skrevne og uskrevne "regler" fungerer. Alle behøver jo ikke spille på samme tangent, men ofte gør det tingene lettere - ikke mindst for en selv. Håber det bliver en god oplevelse for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension