K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2014, 17:47   #1
thomas1980
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2014
Lokation: frederikshavn
Indlæg: 6
Styrke: 0
thomas1980 er ny på vejen
Exclamation Nemmeste vej til flexjob

Hej håber i kan hjælpe mig.
Jeg kom tilskade på jobbet den 8 månede-2013.
Nu er det et år siden arbejdsskaden og min skadesag er stadig ikke færdig i arbejdsskadestyrelsen.
Fik brev om at de vil få kigget på det hurtigst muligt og har netop valgt en speciel læge ( neurolog ) som skal vurderer mine mén.

Har fra Smertecenter fået en diagnose som hedder kronisk kompleks non magline smerter som er kommet fra min arbejdsulykke 2013.
Skadens følger: Døjer med konstant hovedepine,muskelsmerter, ledsmerter, hold i nakken, ondt i ryg og smerter i hele venstre side hvor det går ned i venstre ben også.
Jeg kan have voldsomme smerter i forskellige tidspunkter og andre medium smerter selvom jeg tager diverse smertestillende.
Lægen sagde at i mit tilfælde skulle jeg tænke flexjob og i værstefald pension.
Jeg er kun 36år så jeg vil gå efter flexjob men syntes kommunen er lidt svær og forstå. De er der bare men skal selv finde ud af alt ellers så får jeg ingen hjælp.
Det skal siges jeg har haft 3 timer , 4dage om ugen i snart 7mdr som var en aftale for at jeg kunne have beholdt mit job som jeg nu er fyret fra pga jeg ikke kommer på fuld tid inden min opsigelse.
Jeg har kæmpet mig på job og KUN haft mit job/SPISE/SOVE i den periode.
Min chef har skrevet mail til min sagsbehandler at hun kan se at selvom det kun er 3 timer jeg arbejder så har jeg meget ondt og hun mener ikke jeg klare mit job fuldt ud i den tid jeg er der.
Den sidste månede har jeg været fuldtidssygemeldt og nu er jeg på smertecenteret som hjælper mig med nogle forskellige medicin typer jeg skal teste.
Men det kan tage helt op til 6 mdr før de har fundet det rigtige medicin og chancen er op til 50% mindre smerter når jeg er færdig med behandlingen hvilket vil gøre jeg måske kan klare 3 timer om dagen samtidig med jeg kan have et liv ved siden af.

spørgsmål:

1) Skal kommunen ikke forlænge mine sygedagpenge så længe min arbejdsskadesag ikke er afsluttet????

2) hvad sker der hvis de forlænger på den grund og arbejdsskadesagen bliver afsluttet??

3) kan man modtage invalidepension fra Nordea liv og pension sammen med ydelsen på resurseforløb hvis nu mine sygedagpenge ikke forlænges????

4) hvilken vej vil være nemmest for mig så jeg ikke skal trække tiden ud når nu jeg gerne vil i flexjob. ??

5) hvilken af de 6 paragrafer skal jeg sige min sagsbehandler skal ansøge om forlængelse af sygedagpenge på????

Håber i forstår hvad jeg har skrevet da jeg ikke lige altid kan huske hvad jeg tænkte på, så derfor kan det godt være lidt indviklet for jer.

På forhånd tak.
mvh Thomas
thomas1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 19:52   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Thomas1980

Den nemmeste vej til et fleksjob, især til unge under 40 år, findes ikke.

Du er nu havnet i den danske sociale verden, som ikke har noget med fornuft og fornuftige spørgsmål at gøre.

Du er nu havnet i et rum, nøjagtig som om du er i en retssal, med 2 modparter, hvor kun beviser og dokumentation er gyldig.

Hvad dine omgivelser siger har ingen betydning og fra nu af skriver du sammen med din kommunen. Ingen telefonsamtaler.

Da du har en arbejdsskadesag kørende ved ASK, Arbejdsskadestyrelsen, køber du 2 mapper, kommunen og arbejdsskade, som intet har med hinanden at gøre. Hold pinlig orden i alle dokumenterne.

Da du har en arbejdsskade, kan dine sygedagpenge ikke stoppes før der ligger en afgørelse ved ASK

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Forlængelsesmulighed.
"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller"

Alle vandringer begynder med det første skridt, som bliver at læse og følge:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Derefter søger du om aktindsigt ved alle 100% læger, speciallæger, hospitaler, ASK og kommunen. Alle skal overholde 10 kalenderdage til du skal have modtaget din aktindsigt.

Det er vigtigt at du forstår alt, hvad andre skriver i dine journaler, ellers kan du ikke stille de korrekte spørgsmål.

Her ville det være godt at have en ven eller familie som kan støtte dig i forløbet, som bliver langt vanskeligere end du forestiller dig.

Eller din fagforening, som også kan være din bisidder i møder med kommunen.

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen. ASK
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Husk at få en kvittering ved kommunen.

Kronisk kompleks non maligne smerter.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...ligne-smerter/

Fleksjob
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Ressourceforløb, sidste Vejledning om hvem der er målgruppe.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=162660

Behandling ved arbejdsskader.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29762

Anke.
Hvis kommunen stopper dine sygedagpenge skal du anke inden 28 dage på minuttet ellers mister du din ankemulighed.

Hvis du anker en afgørelse, inden 28 dage på minuttet, så har kommunen 4 uger til at genvurderer, fastholder de den første afgørelse skal de sende din sag videre til Ankestyrelsen, som ikke har nogen fastsat sagsbehandlingstid, så søger du også aktindsigt ved Ankestyrelsen da vigtige papirer har det med ikke at blive medsendt til Ankestyrelsen.

OBS! Din praktiserende læge er en vigtig faktor i sociale sager i dag. Denne skal du informerer og have et godt samarbejde med.

Din praktiserende læge er den eneste i hele verden som har retten til at foreslå kommunen at denne mener at du burde bevilges et fleksjob. Det sker gennem lægeerklæring LÆ 165 som kan afsendes uopfordret.
Din praktiserende læge har sagt det til dig tidligere.

Hvis lægen gør brug af dette på et tidspunkt, SKAL kommunen vurderer derefter og kan ikke bare negligere LÆ 165.

LÆ 165.
http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1131

Der er ikke læger der afgøre, det er kun kommunen som kan afgøre en social sag.

Bliv her på din tråd fremover, så er det lettere for os andre.

Spørgsmål til dig.

Har du fået foretaget en MR-scanning?

Hvilken behandling har du tidligere modtaget?

Hvem har betalt din behandling?

Var det kommunalt holdtræning?

Lokal fysioterapi?

Var din arbejdsskade et traume? Hospitalsindlæggelse etc?

Fra nu af fører du dagbog over din dagligdag. Hver dag!

HUSK, at DU skal forstå alt i dine hospitalsjournaler. Det kan jeg da ikke tænker du måske, men det skal du, så må du spørge.

Kort men sandt. Det er dig der har ansvaret for at alt i din kommunale sagsjournal er korrekt og at der ikke mangler vigtige oplysninger

Nu kan jeg ikke huske mere, men der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Men nu har du fået lektier for og bliver hørt i det hele i morgen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-10-2014 kl. 20:24.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 20:08   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Som phhmw skriver så er der ingen nem vej til fleksjob.

jeg har selv samme diagnose kronisk kompleks non magline smerter, og det tog mig over 4 år at nå i mål.........

er nu i fleksjob få timer om ugen og glæder mig hver gang jeg skal på arbejde, det selv om jeg har ondt i ryggen og hovedpine,

bare det at komme hjemme fra og tale med andre mennesker betyder så meget for mig...........

at jeg så arbejder et super dejligt sted hvor alle tale pænt til hinanden gør det hele endnu bedre.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2014, 20:19   #4
thomas1980
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2014
Lokation: frederikshavn
Indlæg: 6
Styrke: 0
thomas1980 er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg vil lige få det læst igennem i morgen.
Så vil jeg også prøve og besvare spørgsmål.

Til Mand.
Må jeg spørge hvad behandling du har fået og hvad virker bedst på dine smerter?
thomas1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 11:45   #5
thomas1980
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2014
Lokation: frederikshavn
Indlæg: 6
Styrke: 0
thomas1980 er ny på vejen
hej phhmw.




Har du fået foretaget en MR-scanning?
Ja den viste jeg havde haft en diskusprolabs men da jeg først fik taget mr scanningen 8 mdr efter skaden kan de ikke se om det er fra skaden eller bare en gammel skade.
De skrev også jeg har modic forandringer men type 2.


Hvilken behandling har du tidligere modtaget?
Jeg har modtaget behandling for hold i nakken ca 4år før min skade 2 gange ved kiropraktor.
Ellers ingen behandling eller lægebesøg før min skade.
kom i røngten hvor man ikke kunne se andet end min ryg/lænd var meget lige uden svej.
og ca 8mdr efter skaden kom jeg i MR scanning.
min læge skrev forstuvning af ryg og da jeg kom på rametologisk afd troede han det var en diskusprolabs men MR scanningen viste der ikke var nervepåvirkning fra den gamle protrusion jeg havde i L5/S1
mine smerter startede direkte efter ulykken med ondt i lænden og hævede muskler i nakken samt kraftig hovede pine.

Hvem har betalt din behandling?
Mit arbejde betaler min fysioterapeut behandling men er pt på smertecenteret som får betaling fra det offentlige. får nu fysioterapi og psygolog behandling og samtale med læge som giver mig forskellige medicin.

Var det kommunalt holdtræning?
Har ikke været til noget med kommunen da jeg arbejde på nedsat tid 3timerx4 dage, så de holdt mig af de ting. dog havde jeg ikke noget liv ud over smerter/arbejde/spise/sove.
nu er jeg fuldtidssygemeldt imens jeg er under behandling og det gør jeg får lidt privatliv som jeg ikke har haft og det hjælper mig lidt da jeg kan slappe af og gøre ting i eget tempo og med mange pauser.

Lokal fysioterapi?
Ja har været til fysioterapi ca 5 km fra hvor jeg bor ca 2 gange pr uge men kommunen ville have mig til et andet sted ca 25 km fra min bolig. det er ca 8 mdr efter skaden hvor jeg så var 2 gange ingen jeg kom på smerteklinikken hvor jeg får en helt anden fysioterapi i forhold til de andre steder jeg har været.



Var din arbejdsskade et traume? Hospitalsindlæggelse etc?
Jeg fik en vred skade i lænden/ryggen da jeg var ved og falde på glat gulv imod en maskine hvorefter en kollega greb min arm og ryggede mig op.
lægen sagde en forstuvning og at det ville gå væk efter 2-3 uger.
fik ibumetin 400mg plus parnodil. og fuld sygemeldt i 3uger hvorefter jeg startede op på 3timerx4dage.

Fra nu af fører du dagbog over din dagligdag. Hver dag!
Jeg er igang med dagbog.

HUSK, at DU skal forstå alt i dine hospitalsjournaler. Det kan jeg da ikke tænker du måske, men det skal du, så må du spørge:
det er så svært og overskue alt det her så har en god ven af familien som hjælper mig med de forskellige ting.

Har lige et spørgsmål mere.
Kan man stoppe sygedagpenge hvis man er under behandling???
hvad jeg kan læse så syndes jeg den nr 3.
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet,

Jeg er under lægebehandling i ca 6 mdr hvor lægen vil tilpasse min medicin. håber det kan forlænge mine sygedagpenge.
Tusind tak for jeres svar.

Undskyld mine stavefejl og at jeg blander ting sammen. men det har taget mig hele dagen igår og så i dag og få det rettet til så i kan forstå mig.
thomas1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 12:32   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Thomas

I dit første indlæg spørger du om forlængelse af sygedagpenge begrundet i din arbejdsskadesag. Som Peter skriver, kan dine sygedagpenge ikke stoppes før der ligger en afgørelse ved ASK. Så ansøg om forlængelse efter Sygedagpengelovens §27.1.6.

Mht til forlængelse efter §27.1.4 kræver det at din læge vurderer at du vil kunne genoptage din beskæftigelse indenfor 134 uger. Hvis der allerede foreligger lægeattester i din sag. som modsiger, at du indenfor 134 uger vil være rask nok til at vende tilbage til et job på det niveau du arbejde inden du kom til skade, bliver den nok umulig at få igennem.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 14:28   #7
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 628
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Kære Thomas

Velkommen i gode hænder, her på k10, du er på kommet på en vej, hvor du lærer en masse om det kommunale spil, der foregår omkring syge mennesker.

Som jeg har fået det fortalt, når arbejdsskadestyrelsen har truffet en afgørelse, så kan dine sygedagpenge ikke forlænges, selvom man har anket arbejdsskadestyrelsens afgørelse.

Så afgørelse og afsluttet er 2 forskellige ting
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 14:59   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Reno Se meddelelser
Kære Thomas

Velkommen i gode hænder, her på k10, du er på kommet på en vej, hvor du lærer en masse om det kommunale spil, der foregår omkring syge mennesker.

Som jeg har fået det fortalt, når arbejdsskadestyrelsen har truffet en afgørelse, så kan dine sygedagpenge ikke forlænges, selvom man har anket arbejdsskadestyrelsens afgørelse.

Så afgørelse og afsluttet er 2 forskellige ting
Jeg kan ikke se hvorfor sygedagpengene ikke skulle kunne forlænges efter for eksempel 27.1.2 ? Jobcenteret skal vel stadig partshøre om stop af sygedagpenge og begrunde hvorfor de forskellige forlængelser ikke kan bruges?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 15:24   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg var selv ude for en arbejdsskade og fik sygedagpenge over 4 år da kommunen ikke måtte stoppe dem...så længe ask arbejdede ..

Min men skade blev opgjort inden for de 12 mdr.,knap 30 procent ..

Men ask ville ikke gøre mit erhversevnetab op før kommunen var færdig med mig,,det tog over 4 år og i den tid fik jeg sdp..men jeg var i alle år igang med forskellige behandling ..arbejdsprøvning var jeg ik i - inden FTP - da den var kontridaceret ..

Smerteklinik er forskellig,,jeg gik der 12 mdr 1 gang..men det er forskellig..jeg prøvede mange slags af og synes det var et hårdt år

Håber alt lykkedes for dig


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 15:50   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Thomas1980

"Har lige et spørgsmål mere.
Kan man stoppe sygedagpenge hvis man er under behandling???
hvad jeg kan læse så syndes jeg den nr 3.
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 134 uger regnet fra revurderingstidspunktet, "

Ja, kommunen stopper dine sygedagpenge selv om du er i behandling.

Sygedagpenge er IKKE til syge mennesker. Punktum Heller ikke, hvis de er under behandling

Sygedagpenge er til syge mennesker, som lægerne mener kommer i arbejde, inden en fastsat tid. Punktum.

Fordi, du skal ikke tænke logisk, men i sygedagpengelovens snørklede sprog.

Sygedagpenge er en midlertidig erhvervsrettet ydelse, med forlængelsesmuligheder.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

DU kan få forlænget dine sygedagpenge udelukkende fordi du har uafsluttet sag kørende ved Arbejdsskadestyrelsen.

Hvis ikke du havde den, kunne du forlænget dine sygedagpenge, hvis en speciallæge utvetydigt skrev i en statuserklæring, at du efter denne eller hint behandling, er klar til arbejdsmarkedet inden en fastsat tid.

Men hvis samme speciallæge udtrykte sig i vage vendinger uden at kunne fastslå at du var klar til arbejdsmarkedet inden en fast dato, så ville din SB stoppe dine sygedagpenge.

Med 14 dages varsel og inden da have sendt dig en Partshøring som du skulle give din mening til kende samt fakta om nye oplysninger.

Men du og din ven skal omgående sætte jer ind i reglerne om Fastholdelsesfleksjob, fordi du er tilknyttet en arbejdsgiver.

Fastholdelsesplan
Her skal du og din arbejdsgiver på skrift beskrive og aftale hvilke tiltag der er gjort inden for de sidste 12 måneder. Den skrivelse SKAL kommunen have tilsendt.

Målet kunne være et fleksjob med arbejdsprøvning i firmaet, men så SKAL det juridiske være i orden NU.

Jeg vædder en flaske god vin på at din nuværende arbejdsgiver INTET ved om disse nye regler

Een ting er 100% sikkert, at kommunen IKKE vejleder, hverken dig eller din arbejdsgiver.

http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...else/fleksjob/

Her vil jeg anbefale dig kraftigt at få fat i en bog der hedder "Råd til syge på arbejdsmarkedet"
http://paasygedagpenge.dk/sygemeldt-...il-sygemeldte/
og gennemgå den med din arbejdsgiver.

Her er 7 gode råd om sygedagpengemodellen 2014 - 2015, som du skal gennemgå sammen med din arbejdsgiver. Disse råd er offentliggjort gennem "Nyhedsbreve"

http://medarbejdercare.dk/wp-content...-2014-2015.pdf

Modicforandringer, her skal du kende til disse oplysninger samt dommen.
http://www.k10.dk/showthread.php?p=3...ger#post306196

Du skal også have kræfter til at søge aktindsigt ved ASK, Arbejdsskadestyrelsen for at kontrollere hvad der findes i din journal. Hvis der mangler noget eller ukorrekte ting, skal du gøre indsigelser.

Det er store krav til syge mennesker, men der findes ingen hurtige løsninger men udelukkende hårdt arbejde.

Du og din ven skal FORSTÅ alle de nye regler, eller løber din sag dig af bordet.

Det er NU og ikke efter AFGØRELSERNE er truffet du skal forstå ALT.

Praktiserende læge.
Er en vigtigt medspiller i din sag.

Du nævner at denne tidligere har nævnt at du burde tænke fleksjob.

Det skal du holde ham op på, fordi den praktiserende læge er den ENESTE i din sag, som har tilladelse til at udtrykke sin mening om hvilken ydelse du burde have bevilget (fleksjob)

Det sker via en attest LÆ 165 som den praktiserende kan tilsende både din SB og medlemmer af Rehabiliteringsteamet. Drøft det med din praktiserende læge.

Læger skal ikke udtrykke verbalt hvad de mener uden at stå ved det skriftligt.

Kun kommunen kan afgøre en social sag.

Hilsen Peter

Du skal læse denne fra DUKH

Fleksjob hos nuværende arbejdsgiver

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...e-arbejdsgiver

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension