K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2014, 10:55   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Om HKI aktør

http://www.altinget.dk/rssitem.aspx?...ign=altingetdk

Åh det er så svært , at drive en forretning, når personale ikke kan så meget
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 13:17   #2
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
http://www.altinget.dk/rssitem.aspx?...ign=altingetdk

Åh det er så svært , at drive en forretning, når personale ikke kan så meget
Vil du prøve at forklare lidt mere præcist, hvad du mener Østerbro?
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2014, 13:46   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
HKI er aktør, hvid primær opgave er afklaring og udvikling af arbejdsevne hos syge borgere, betalt af kommunen og ikke produktion og salg af genstande/service ect.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2014, 10:37   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Nu forstår jeg hvad du tænker på Østerbro. Aktøren HKI blev også diskuteret i min lokalavis for 2 ½ måned siden. En lokalpolitiker, her fra Frederiksberg, angreb aktøren HKI i et læserbrev.

Snydeaktivering af ledige

Tag bare Hans Knudsens Instituttet (HKI), de har/havde et snedkerværksted, hvor de ledige lavede møbler til brødrene Prices Restaurant. HKI tjente styrtende på salget af møblerne. HKI fik både penge for møblerne af brødrene Price samt penge fra kommunerne for at holde de ledige beskæftiget. HKI fik lavet møblerne ganske gratis og dertil penge fra både kommunerne og brødrene Price. Direktøren fra HKI har sikkert haft et veltilfreds smil om munden hele vejen til banken hvert eneste år. Der er ingen af de ledige der kommer ud i et ordinært job via de private aktører, som blot er en stor pengemaskine.


Citat fra Frits Degners læserbrev i Lokalavisen Frederiksberg d. 31.7.2014.
http://ftp-lokalavisen-frb.dk/arkiv/1114/#p=6
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 17:52   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er altid dyrt hvis folk ikke kan arbejde.

Citat:
Der er ingen af de ledige der kommer ud i et ordinært job via de private aktører, som blot er en stor pengemaskine.
Det er interessant om den omtalte pengemaskine faktisk er så dyr i politikernes øjne, fordi den afklaring der finder sted klarlægger at folk ikke kan arbejde på normale vilkår.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2014, 23:20   #6
Pips
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2014
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pips er ny på vejen
Måske lidt uden for kontekst..

Men jeg er rent faktisk udd fra HKI, i 2000. Og jeg ville ikke have kunne gennemføre en udd på helt normale vilkår. Men jeg gennemførte min udd på normineret tid og med et snit over middel. Efterfølgende var jeg så heldig stillet at jeg rent faktisk fik job hos en kongelig hofleverandør.

Jeg ville være bedøvende ligeglad for hvem jeg lavede den pågældene vare til, så længe jeg fik lov til at øve mig og langsomt bevæge mig tilbage til arbejdsmarkedet.

Beklager hvis jeg har stødt nogle med denne kommentar.
Men havde bare brug for at sige at de rent faktisk også gør noget fantastisk derinde
Pips er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2014, 16:48   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pips Se meddelelser
Måske lidt uden for kontekst..

Men jeg er rent faktisk udd fra HKI, i 2000. Og jeg ville ikke have kunne gennemføre en udd på helt normale vilkår. Men jeg gennemførte min udd på normineret tid og med et snit over middel. Efterfølgende var jeg så heldig stillet at jeg rent faktisk fik job hos en kongelig hofleverandør.

Jeg ville være bedøvende ligeglad for hvem jeg lavede den pågældene vare til, så længe jeg fik lov til at øve mig og langsomt bevæge mig tilbage til arbejdsmarkedet.

Beklager hvis jeg har stødt nogle med denne kommentar.
Men havde bare brug for at sige at de rent faktisk også gør noget fantastisk derinde
Tak for din gode historie.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 11:21   #8
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pips Se meddelelser

Jeg ville være bedøvende ligeglad for hvem jeg lavede den pågældene vare til, så længe jeg fik lov til at øve mig og langsomt bevæge mig tilbage til arbejdsmarkedet.
Hvad med de mennesker som mister deres arbejde, fordi jobaktører, med kommunale skattekroner i ryggen, tager arbejdsopgaver fra virksomheder, der lønner personalet efter overenskomst. Tror du også, at de er bedøvende ligeglade, når eksempelvis aktøren HKI producerer møbler?

Aktøren HKI spillede, for et par år siden, hovedrollen i den største jobaktør-skandale vi har haft her på Frederiksberg. I min lokalavis kørte diskussionen om HKI´s kompetencer – eller mangel på samme – som en følgeton over mange uger. Det lykkedes mig at finde frem til udgivelserne, hvor aktøren HKI debatteres. Så kan Pips selv læse, hvad der blev skrevet om aktøren.

Aktøren HKI kom på forsiden af Lokalavisen Frederiksberg den 2.8.2012.
http://ftp-lokalavisen-frb.dk/glarkiv/196/

2 læserbreve om aktøren i lokalavisen den 9.8.2012.
http://ftp-lokalavisen-frb.dk/glarkiv/197/#p=4

Og igen 2 læserbreve den 16.8.2012.
http://ftp-lokalavisen-frb.dk/glarkiv/198/#p=8

Ét læserbrev den 30.8.2012.
http://ftp-lokalavisen-frb.dk/glarkiv/201/#p=12

Og ét læserbrev den 6.9.2012.
http://ftp-lokalavisen-frb.dk/glarkiv/202/#p=8
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 12:35   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Alle andre aktøre er da en penge maskiner ,kommunerne kan ikke klare de opgaver som staten har sat dem til .

og som alle andre virksomheder så vil de naturligvis også gerne tjæne og udvige deres virksomhed.

det er nu ok med mig bare de behandler deres borger ordenligt,og det kan jo tiltider være svært når det er kommunen der sætter dagsorden og aktørene skal levere komunnen et ønsket produkt/report,så kan det ikke undgås at bogerne ind i mellem føler sig som en lus mellem to negle,da borgeren har brug for den report/afklaring for at opnå en vider behandling og evt forførgelse.

Syntes der i mange år har været kretik af andre aktøre,men husk det er dem på borgen der udstikker regler og love .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2014, 13:29   #10
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Alle andre aktøre er da en penge maskiner ,kommunerne kan ikke klare de opgaver som staten har sat dem til .

og som alle andre virksomheder så vil de naturligvis også gerne tjæne og udvige deres virksomhed.

det er nu ok med mig bare de behandler deres borger ordenligt,og det kan jo tiltider være svært når det er kommunen der sætter dagsorden og aktørene skal levere komunnen et ønsket produkt/report,så kan det ikke undgås at bogerne ind i mellem føler sig som en lus mellem to negle,da borgeren har brug for den report/afklaring for at opnå en vider behandling og evt forførgelse.

Syntes der i mange år har været kretik af andre aktøre,men husk det er dem på borgen der udstikker regler og love .
Ja, det er politikerne på Borgen, der udstikker regler og love.
Anden aktører skal, som alle andre private virksomheder, tjene penge for at kunne løbe rundt. Jobaktører adskiller sig dog fra normale virksomheder på ét afgørende punkt. Kunderne kommer af sig selv, hvad enten de vil eller ej. Derfor har useriøse aktører kunnet tjene store penge på meningsløse forløb.

Græsrodsbevægelsen Behandl os Ordentligt har også kritiske bemærkninger om aktøren HKI.
De skriver, at aktøren i 2010 omsatte for næsten 92 millioner kr. og fik et overskud på over 9 millioner kr. Du kan selv se regnskabet her.
http://www.behandlosordenligt.dk/128605078

Jeg kan se på K10, at du har været i forløb hos HKI. Kan du genkende noget af den kritik, som Behandl os Ordentligt retter mod aktøren?
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension